سفر-مسافرت-تور-آژانس-کاریز

سفر به گرجستان – تفلیس

کشور گرجستان در منطقه قفقاز اوراسیا که شامل آسیای غربی و اروپای شرقی است قرار دارد.

این کشور از غرب با دریای سیاه، از شمال با روسیه، از جنوب با ترکیه و ارمنستان ، و از جنوب شرق با جمهوری آذربایجان همسایه است.

گرجستان مساحتی در حدود ۶۹٬۷۰۰ کیلومتر مربع دارد همچنین جمعیت این کشور در حدود ۳٫۷۲ میلیون نفر است.

گرجستان کشوری دارای جمهوری متمرکز و نیمه‌ ریاستی است که حکومت آن از طریق دموکراسی نیابتی انتخاب می‌شود.

تفلیس پایتخت و بزرگترین شهر گرجستان می‌باشد که کاریز در این مقاله شما را با این شهر آشنا می‌کند.

 

 

ویزا-تور-گرجستان

 

شهر تفلیس

شهر تفلیس که جمعیت آن 1.5 میلیون نفر می‌باشد به دستور شاه واختانگ در قرن پنجم که در حال تفریح بوده با چشمه‌های آب گرم این منطقه روبه رو می‌شود بنا شده است.

این شهر در قفقاز جنوبی و دو سمت حاشیه رود کُر در گرجستان واقع شده است که ارتفاع آن بین 380 تا 770 متر بالاتر از سطح دریا بوده و توسط کوه‌های اطرافش از سه طرف احاطه شده است.

در تفلیس سالانه همایش‌ها و نشست‌های زیادی برگزار می‌شود که این موضوع باعث می‌شود نام این شهر در دنیا زبانزد باشد.

معماری این شهر ترکیبی از معماری قرون‌ وسطی، معماری نوکلاسیک و معماری استالینیست است که بسیار در تاریخ این شهر نقش داشته است.

تفلیس درقدیم متشکل از مردم مختلفی با مذهب و فرهنگ های گوناگون بوده است اما امروزه بیشتر مردم این شهر دارای مذهب مسیحی ارتدکسی می‌باشند.

آب و هوای تفلیس در زمستان ها سرد و در تابستان ها گرم است و میانگین دمای سالانه اش12,7 سانتی گراد می‌باشد.

تفلیس به دلیل موقعیت جغرافیایی خوب و هزینه‌های سفر مناسب ، به یکی از مقاصد محبوب گردشگران تبدیل شده است.

تفلیس جاذبه‌ها و تفریحات مخصوص به خودش را دارد که در این مقاله چند نمونه از آن ها را بیان می کنیم.

 

 

تور-گرجستان-کاریز

 

جاذبه و مکان های دیدنی شهر تفلیس

کاریز-گرجستان-تور

پل صلح

شورای شهر تفلیس گرجستان در سال 2010  سفارش به ساختن پلی برای وصل کردن محله ی قدیمی به بخش های جدید به طراح معروف ایتالیایی دادند.

ال ای دی نصب شده است روی سقف این پل ۱۵۰ متری، ۱۲۰۸ بسته نورانی با طرح‌های مختلف از ۶۰۴۰ لامپ در آن نصب شده که باعث می‌شود این پل در شب منظره زیبایی را ایجاد کند و همچنین نور پرداز فرانسوی پروژه این پل را صلح نامیده است.

تور-سفر-آسیا

دریاچه ترتل یا لاک پشت

برای کسانی که در روزهای گرم تابستان به تفلیس سفر می‌کنند دریاچه لاک پشت یک مکان تفریحی عالی محسوب می‌شود که مردم از این دریاچه برای دورهمی ، پیک نیک و همچنین پیاده‌روی و ورزش در فضای اطراف دریاچه استفاده می‌کنند.

کلیسا-تور-گرجستان

 

کلیسای سیونی

کلیسای سیونی یکی از قدیمی‌ترین و پربازدیدترین کلیساهای شهر تفلیس می‌باشد و به دلیل اینکه بیشتر مردم این شهر مذهب ارتودوکس دارند، این کلیسا مخصوص ارتودوکس‌ها است.

حدود ده هزار سال پیش این کلیسا ساخته شده است که بارها توسط بلاهای طبیعی مانند زلزله و حمله سایر کشورها به گرجستان تخریب شده است. همچنین آقا محمد خان قاجار نیز در سال1795 این کلیسا را تخریب کرده است.

One Reply to “سفر به گرجستان – تفلیس”

محمد
فوریه 7, 2021
چقدر زیبا
پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید