تور هلند-آمستردام-کاریز

غذاهای محلی آمستردام – هلند

بسیاری از خوراکی‌های دلپذیر محلی در آمستردام ارائه می‌شوند غذاهای بسیار خوشمزه‌ای نظیر پنکیک و سمبوسه ، قطعا در صورت سفر به این کشور شهر یکی از این غذاها را امتحان کنید.

کشاورزان ماهر ، دریانوردان زحمتکش و افرادی با ذوق زندگی و غذای دلپذیر چه از دریایی که در آن زندگی می‌کنند یا از آن زمینی که پایشان را گذاشتند.

همه این‌ها در غذاهای سنتی هلند بازتاب یافته است. بهترین مکان برای یافتن همه این‌ها و طعم و مزه‌های ناب آمستردام است ، که محل تلاقی همه چیز هلند است.

کاریز تعدادی از محبوب‌ترین غذاهای آمستردام را به شما معرفی می‌نماید تا به راحتی در رستوران‌ها ، فروشگاه‌ها و کافه‌های سطح شهر آن‌ها را امتحان کنید.

تور-هلند-آمستردام-کاریز

بیتِرباله  Bitterballen

تربالن کوفته‌های گوشت خوشمزه است که با خردل سرو می‌شوند. برای تردی بیشتر ، گلوله‌های گوشت در روغن سرخ می‌شوند و با پوششی از آرد سوخاری پوشانده می‌شوند.

این گلوله‌ها با موادی از مخلوط  راگو از گوشت گاو ، آب گوشت گاو ، کره ، آرد و ادویه جات پر می‌شوند و با ظرفی از سس خردل سرو می‌شوند.

برای گیاهخواران امکان سفارش نوع گیاهی این غذا وجود دارد.

Stroopwafel-هلند-کاریز

استروپ وافل   Stroopwafel

این شیرینی هلندی در سراسر جهان مشهور است. فرمول استروپ وافل شامل دو لایه نازک وافل است که با شربت مخصوص (به نام ‘stroop’) به هم متصل می‌شوند.

دستور خمیر وافل‌ها شامل کره ، آرد ، مخمر ، شیر ، شکر قهوه‌ای و تخم مرغ است. استروپ وافل را باید تا داغ و چسبناک است میل نمود.

محل اصلی برای خوردن “stroopwafel” گودا ، محلی در جنوب آمستردام است. البته استروپ وافل در همه سوپرمارکت‌های بزرگ آمستردام نیز موجود است.

پخت این میان وعده در اواخر قرن 18 تا اوایل قرن نوزدهم میلادی آغاز شد.

تور-هلند-کاریز

پاتات  Patat

این غذای فست فودی کلاسیک هلند ترکیبی از چندین ماده است که شامل بستری از سیب زمینی سرخ کرده ترد  به سبک هلندی که ترکیب می‌شود ،با سس مایونز ، پیاز خام و سس ستای تند و بادام‌زمینی تند.

اگرچه این ترکیب برای خارجی‌ها کاملاً عجیب به نظر می‌رسد ، اما به طرز حیرت‌انگیزی متعادل است و مواد تشکیل‌دهنده آن به طرز شگفت‌انگیزی با هم متعادل هستند ، غذایی که همزمان تند ، شور و کاملاً سیر کننده است.

این غذا معمولاً به صورت ظرف‌های مخروطی توسط فروشندگان فست فود سرو می‌شود ، و این باعث می‌شود هر کسی که به دنبال میان وعده سریع و دلچسب است بتواند در تورهای یک روزه اطراف آمستردام آن را تهیه و میل نماید.

تور-هلند-آمستردام-کاریز

استمپات Stamppot

در یک بعدازظهر سرد زمستانی ، پس از ساعت‌ها گشت و گذار در خیابان‌های آمستردام ، شما از خوردن یک بشقاب Stamppot خواهید برد.

در تهیه این غذا از سیب‌زمینی له شده همراه با کلم پیچ ، هویج ، پیاز یا کلم ترش استفاده می‌شود که معمولا یک سوسیس بزرگ و دودی نیز در کنار آن سرو می‌شود.

بسته به نوع سبزیجات ، نام غذا از بورنکول (کلم پیچ) تا زورکول (کلم ترش) تا گلدان (پیاز و هویج) تا آندراواندوویو (اندیو) متفاوت است.

چندین غذاخوری در آمستردام وجود دارد که در آن‌ها می‌توان این غذا را یافت، از جمله یک رستوران کوچک به نام “Stamppotje” که مخصوص این غذای خاص و فقط در ماه‌های زمستان است.

با گرم شدن هوا ، آن‌ها به بستنی روی می‌آورند. بنابراین ، اگر می‌خواهید استمپات را امتحان کنید ، حتما فصل مناسب را انتخاب کنید.

آژانس کاریز-ویزا-تور

سوپ نخود  Erwtensoep

سوپ نخود هلندی از نخودفرنگی ، گوشت ، کرفس ، پیاز و تره‌فرنگی تهیه می‌شود و بسیار خوشمزه است. این غذا در سراسر هلند دیده می‌شود در خیابان‌های آمستردام هم به فروش می‌رسد.

در هلند ، آن را به نام  “ده سوپ هوا”می‌نامند و انواع مختلف و جای تعجب نیست که چندین کشور در سراسر اروپا این غذای ساده و در عین حال سیرکننده را درست می‌کنند این غذا معده را نیز دوست دارنددر عین سبکی بسیار غلیط و مناسب برای یک روز سرد می‌باشد.

گاهی تکه‌های سوسیس دودی محلی نیز در این سوپ دیده می‌شود.

شاه ماهی خام-آمستردام-کاریز

شاه ماهی خام Raw herring

درست مثل هر کشوری در دریای شمال و بالتیک علاقه به ماهیگیری در هلند نیز وجود دارد.

همچنین هلندی‌ها علاقه زیادی به شاه ماهی ، ماهی‌های چرب ، روغنی ، پر از عطر و طعم و ویتامین‌های امگا 3 دارند. می‌توانید افسانه‌هایی از مردان سخت دریا را بشنوید که به دوران گذشته باز می‌گردد.

در خیابان‌های آمستردام گاری‌های دستی ساندویچ شاه‌ماهی خام به همراه‌ترشی و پیاز را به فروش می‌رسانند.

فصل صید شاه ماهی در ماه مه آغاز می‌شود و تا آخر جولای ادامه دارد. .که بهترین زمان برای امتحان کردن شاه ماهی خام است که بنا به تعاریف بسیاری این ماهی در شیرین‌ترین حالت خود قرار دارد.

مقررات بهداشتی ایجاب می‌کند که تمام شاه ماهی گرفتار در دریا منجمد شود بنابراین ، ماهی خوب در تمام طول سال در دسترس است.


تور-ویزا-کاریز

 

آشنایی با جاذبه‌های شهر آمستردام

معرفی باغ رویایی کوکنهف در آمستردام

درباره محله جردن آمستردام چه می‌دانید؟

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید