کوه فوجی – نمادی از کشور ژاپن

در میان نمادهای مختلف ژاپن، کوه فوجی جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد. این یک کوه آتشفشانی بلند شگفت انگیز است، و در تاریخ و فرهنگ ژاپن نیز جایگاه ویژه‌ای دارد که می‌توان جایگاه ویژه آن را در اغلب آثار هنری ژاپن دید.

در فرهنگ ژاپنی، فوجی نماد خوش‌شانسی هم بشمار می‌رود. مردم با تماشای فوجی احساس آسایش و راحتی دارند و سالانه نزدیک به 300.000 نفر به این کوه صعود می‌کنند.

کوه فوجی با 3776 متر بلندترین کوه ژاپن است که یک آتشفشان فعال است ، این کوه در مرز بین استان‌های یاماناشی و شیزووکا قرار دارد و در روزهایی که هوا پاک است از توکیو و یوکوهاما قابل مشاهده است.

همچنین این کوه نزدیک به کنارهٔ اقیانوس آرام در جزیره هونشوی مرکزی قرار دارد و سه شهر کوچک گوتنبا از جنوب ، فوجی‌یوشیدا از شمال و فوجی‌نومیا از جنوب غربی آن را احاطه کرده‌اند.

راه دیگر برای مشاهده کوه فوجی استفاده از قطار در سفر بین توکیو و اوزاکا است که می‌توانید از اطراف ایستگاه Shin-Fuji در سمت راست قطار ، حدود 40-45 دقیقه از سفر ، از بهترین منظره کوه لذت ببرید.

اگر هم می‌خواهید با سرعت آرام‌تر و از یک محیط طبیعی زیبا از کوه فوجی لذت ببرید ، باید به منطقه دریاچه فوجی پنج (فوجیگوکو) در دامنه شمالی کوه بروید ، یا به هاکونه ، یک استراحتگاه چشمه آب گرم در آن نزدیکی بروید.

کوه فوجی طی ماه‌های جولای و آگوست از طریق چندین مسیر به طور رسمی برای کوهنوردی باز است.

ویزای-ژاپن-کاریز-تور

فوجی، کوهی مقدس برای ژاپنی‌هایی است که به شینتو که نوعی آئین باستانی و مذهبی برای مردم این کشور است و به‌واسطه آن ایزدبانوی خورشید به نام اماتراسو را نگهبان سرزمین اجدادی می‌داند و خاندان امپراتوری را از نسل این خدا و مانند آن می‌دانند ، هست.

طبق این افسانه‌ها کوه خوش‌قامت فوجی خانه الهه‌ی موسوم به کونوهانا ساکویا هیم ، خدای شکوفه‌های درختان و مکانی مقدس برای خدای زیبایی‌ها می‌باشد.

کوه فوجی ، با شکل مخروطی برازنده خود در سراسر جهان نیز مشهور شده است.

در میان ژاپنی‌ها احساس هویت شخصی با کوه وجود دارد و هر تابستان هزاران ژاپنی به حرم قله آن صعود می‌کنند.

تصویر فوجی بارها و بارها در هنر ژاپن باز تولید شده است ، که شاید مشهورترین آن‌ها  سری چاپ‌های بلوک چوبی که سی و شش نمایش از کوه فوجی توسط هوکوسای ، نقاش ژاپنی باشد که در اصل بین سال‌های 1826 تا 1833 منتشر شده است.

ویزای-ژاپن-کاریز-تور

همچنین بالارفتن از این کوه نیز آسان نیست زیرا که دمای هوا در ارتفاعات این آتشفشان خاموش بسیار پایین است و به منفی ۳۵ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. به همین خاطر، اغلب در تابستان باید به فکر صعود به این کوه بود.

ژاپنی‌ها بعد از آن‌که به قله‌ی کوه می‌رسند شروع به طواف کردن دهانه‌ی آتشفشان می‌کنند زیرا این کار را نوعی عبادت می‌دانند و کوه فوجی  معبد. بسیاری از ورزشکاران و کوهنوردان است که برای صعود به این کوه زیبا ساعت ۴ بعد از ظهر را انتخاب می‌کنند تا بتوانند طلوع خورشید را از قله‌ی مرتفع و زیبای این کوه افسانه‌ای به نظاره بنشینند.

همچنین می‌توان  قبل از آن‌که ابرها جلوی دید را بگیرد و دره‌ی پایین کوه را محو کند نگاهی از بالا به پایین انداخته و از زیبایی‌های طبیعت در آن ارتفاع به همراه درخشش اشعه‌های خورشید لذت برد.

این آتشفشان در سال 286 قبل از میلاد بر اثر زلزله تشکیل شده است.  همچنین به نظر می‌رسد که در طول 2.6 میلیون سال گذشته و بر اساس پایه‌ای تا 65 میلیون سال پیش این آتشفشان شکل گرفته است.

اولین فوران‌ها و اولین قله‌ها حدود 600000 سال پیش رخ داده‌اند.

کوه امروزی ترکیبی از سه آتشفشان پی در پی است که در پایین آن کومیتاکه قرار دارد که توسط کو فوجی قدیمی و در نهایت توسط جدیدترین آن ، شین فوجی کوه جدید به وجود آمد.

در طول هزاران سال گدازه و سایر اجسام خارج شده از فوجی بیشتر مناطق Komitake را پوشانده است.

 شین فوجی احتمالاً اولین بار در حدود 10 هزار سال پیش فعال شد و از آن زمان به بعد دود کرده و یا گهگاهی فوران می‌کند.

در این فرآیند دامنه‌های دو پیشینی خود را پر کرده و منطقه قله را به آن افزوده و اکنون فرم کاملاً مخروطی کوهی را تولید کرده. این کوه بخشی از منطقه آتشفشانی فوجی است ، یک زنجیره آتشفشانی که از جزایر ماریانا و جزایر ایزو از طریق شبه جزیره ایزو تا شمال هونشو به سمت شمال امتداد دارد.

ژاپن-تور-ویزا-کاریز

یکی از دلایل مقدس دانستن این کوه این است که نخستین فردی که قله فوجی را فتح کرد، راهب ناشناسی بوده و  در همین راستا، در زمان باستان به زجالب است بدانید که به زنان اجازه صعود نمی‌دادند که این قانون در سال 1912 به پایان رسید.

آتشفشان خاموش فوجی همچنین در روز ۲۲ ژوئن سال ۲۰۱۳ به عنوان یکی از میراث‌های جهانی یونسکو تعیین شد.

5 دریاچه به نام‌های موتوسوکو ، کاواگوچیکو ، شوجیکو ،  یاماناکاکو و سایکو دور تا دور کوه قرار گرفته‌اند.

ژاپن-تور-ویزا-کاریز


 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید