آژانس کاریز

معرفی شهر مارسی – فرانسه

مارسی با حدود یک میلیون سکنه ، از نظر جمعیت دومین شهر فرانسه و از نظر مساحت سومین شهر بزرگ فرانسه است که در حدود ۲۴۰ کیلومتر مربع وسعت دارد.

جمعیت مارسی متشکل از فرهنگ‌های مختلف است. همچنین گفته می‌شود که تعداد مردم کومور در مارسی بیشتر از کومور است.

در واقع ، مردم مارسی دارای قومیت‌های مختلفی هستند ، بسیاری از ایتالیایی‌ها و اسپانیایی‌ها پس از جنگ جهانی دوم به این منطقه مهاجرت کرده‌اند.

مارسی قدیمی‌ترین شهر فرانسه است که در 862 کیلومتری جنوب شرقی پاریس و 350 کیلومتری جنوب شرقی شهر لیون قرار گرفته است.

مارسی یک مرکز مهم تجارت برای اروپا است و همچنین بندر تجاری اصلی کشور فرانسه می‌باشد.

مارسی اکنون بزرگترین شهر فرانسه در سواحل مدیترانه و بزرگترین بندر برای تجارت ، حمل و نقل و کشتی‌های دریایی است.

این شهر همچنین عنوان پایتخت فرهنگ اروپا را در سال 2013 و عنوان پایتخت ورزش اروپا را در سال 2017 به خود اختصاص داده است.

همچنین نکته قابل ذکر درباره این شهر این است که مسابقات جام جهانی 1998 و یورو 2016 در شهر مارسی برگزار شد.

کاریز-فرانسه

تاریخچه مارسی

مارسی به عنوان مستعمره یونان در حدود 600 سال قبل از میلاد تاسیس شد ، و ساکنان آن یونانی از فوکیا ، ترکیه امروزی بودند.

این شهر به پلیس برجسته یونان تبدیل شد. دولت شهری در جنگ دوم پونیك (218–2012 قبل از میلاد) در مقابل کارتاژ قرار گرفت و استقلال و امپراتوری تجاری خود را در سراسر مدیترانه غربی حفظ کرد حتی با گسترش روم به اروپای غربی و آفریقای شمالی.

با این حال ، این شهر استقلال خود را پس از محاصره رومی مارسی در سال 49 قبل از میلاد ، در طول جنگ داخلی سزار ، که در آن ماسالیا یا همان مارسی طرف جناح تبعیدی در جنگ با جولیوس سزار بود ، از دست داد.

پس از آن فرهنگ گالو-رومی آغاز شد. مارسی به عنوان یک شهر گالو-رومی به رونق خود ادامه داد و در زمان امپراتوری روم غربی به مرکز اولیه مسیحیت تبدیل شد.

این شهر موقعیت خود را به عنوان مرکز اصلی تجارت دریایی حفظ کرد حتی پس از تصرف ویسیگوت‌ها در قرن پنجم میلادی ، اگرچه در سال 739 میلادی توسط نیروهای چارلز مارتل شهر رو به زوال رفت.

این شهر در طی قرن دهم به بخشی از شهرستان پرووانس فرانسه تبدیل شد.

همچنیمن در طول قرن شانزدهم این شهر میزبان ناوگان دریایی با نیروهای متحد اتحاد فرانسه و عثمانی بود که بنادر و نیروی دریایی جنوا و امپراتوری مقدس روم را تهدید می‌کرد.

مارسی در طی طاعون بزرگ مارسی در سال 1720 بخش قابل توجهی از جمعیت خود را از دست داد ، اما این جمعیت در اواسط قرن بهبود یافته بود.

در سال 1792 این شهر به کانون اصلی انقلاب فرانسه تبدیل شد و اگرچه سرود ملی فرانسه در استراسبورگ متولد شد ، اما اولین بار توسط داوطلبانی از مارسی در پاریس خوانده شد ، از این رو نام جمعیت آن را به La Marseillaise لقب دادند.

انقلاب صنعتی و تأسیس امپراتوری فرانسه در قرن نوزدهم اجازه گسترش بیشتر شهر را داد ، اگرچه در نوامبر 1942 توسط ورماخت آلمان اشغال شد و متعاقباً در جنگ جهانی دوم به شدت آسیب دید.

این شهر از آن زمان به مرکز اصلی اجتماعات مهاجران از مستعمرات سابق فرانسه ، مانند الجزایر فرانسه تبدیل شده است.

شهر فرانسه کاریز


حمل و نقل در مارسی

حمل و نقل بین‌المللی و منطقه‌ای فرودگاه مارسی پرووانس ، پنجمین فرودگاه شلوغ فرانسه انجام می‌شود.

این شهر توسط یک فرودگاه بین‌المللی ، فرودگاه مارسی پرووانس ، واقع در Marignane ، سرویس دهی می‌شود.

این فرودگاه پنجمین فرودگاه شلوغ فرانسه است و چهارمین فرودگاه شلوغ در اروپا در سال 2012 بوده است.

شبکه گسترده‌ای از بزرگراه‌ها مارسی را به شمال و غرب (A7) ، Aix-en-Provence در شمال (A51) ، تولون (A50) و ریویرای فرانسه (A8) به شرق متصل می‌کند.

گار دو مارسی سن شارل ایستگاه اصلی راه آهن مارسی است.

این ایستگاه سرویس خدمات منطقه‌ای مستقیم به ایکس آن پرووانس ، برایانسون ، تولون ، آوینیون ، نیس ، مون پلیه ، تولوز ، بوردو ، نانت و غیره را انجام می‌دهد.

همچنین یکی از ایستگاه‌های اصلی ترمینال TGV در جنوب فرانسه است که مارسی را در سه ساعت از پاریس (فاصله بیش از 750 کیلومتر) و کمی بیش از یک ساعت و نیم از لیون قابل دسترسی می‌کند.

همچنین خطوط مستقیم TGV به لیل ، بروکسل ، نانت ، ژنو ، استراسبورگ و فرانکفورت و همچنین خدمات یورواستار به لندن (فقط در تابستان) و خدمات تلو به میلان (فقط یک بار در روز) ، از طریق نیس و جنوا وجود دارد.

مارسی دارای ترمینال بزرگ کشتی ،مسابقات دریایی Gare Maritime است که خدمات خود را به کورسیکا ، ساردنیا ، الجزایر و تونس ارائه می‌دهد.

کاریز

آب و هوا در شهر مارسی

مارسی دارای آب و هوای مدیترانه‌ای که تابستان‌های گرم و خشک با زمستان‌های معتدل و بارندگی معتدل می‌باشد.

دسامبر ، ژانویه و فوریه سردترین ماه‌ها برای مارسی هستند. همچنین جولای و آگوست گرم‌ترین ماه‌های مارسی است.

مارسی همچنین آفتابی‌ترین شهر بزرگ فرانسه با بیش از 2900 ساعت آفتاب است، این در حالی است که میانگین آفتاب در این کشور حدود 1950 ساعت است. 

 

 

کاریز

 

 

 

معرفی شهر زیبای نیس ، فرانسه

غذاهای معروف فرانسه را بهتر بشناسید.


دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید