بلژیک-اروپا

معرفی 3 شهر کوچک و پر‌جاذبه بلژیک

بلژیک واقعاً یکی از کم‌نظیرترین و بی‌نظیرترین کشورهای اروپا است.

شاید در ابتدا ممکن است بلژیک بی‌ادعا به نظر برسد. آب و هوای گرم یا حومه وسیع کشورهای بزرگ را ندارد ، اما بلژیک در نوع خود خاص است.

 کاریز شما را به بهترین شهرها برای بازدید در بلژیک دعوت می‌کند تا متوجه شوید جاذبه‌های زیادی برای دیدن در این کشور زیبا وجود دارد.

بلژیک-اروپا

شهر لیژ   Liège (Luik)

اگرچه به دلیل داشتن میراث صنعتی که باعث رونق عملکرد می‌شود ، لیژ از بهترین شهرهای بلژیک نیست ، اما این شهر برای گردشگران چیزهای زیادی دارد.

مشهورترین بنای دیدنی این شهر Montagne de Bueren (کوه بوئرن) است ، مجموعه‌ای از 374 پله که در شیب خیره‌کننده 30 درصدی قرار گرفته است.

این پله‌ها زمانی راهی مستقیم از دامنه‌های ارگ به مرکز شهر را برای سربازان فراهم می‌کردند و امروز اگر بتوانند خود را به بالاترین سطح برسانند مناظر چشمگیری را مشاهده می‌کنید.

گردشگرانی که در ماه اکتبر به این شهر بلژیک سفر می‌کنند ، حتماً باید هنگام شب ، هنگامی که تمام راه پله‌ها با شمع پوشانده شده است ، از آن دیدن کنند.

لیژ بسیاری از فضاهای عمومی زیبا را در خود جای داده است که بزرگترین آن Parc Boverie (پارک بووری) است.

علاوه بر باغ‌های دیدنی و چمنزارهای گسترده در امتداد رودخانه‌های سرگرم‌کننده و زیبا ، این پارک محل زندگی La Boverie ، موزه هنرهای زیبا نیز است.

چندین موزه دیگر را می‌توان در Quai de Maestricht ، در لبه شمالی مرکز شهر یافت.

موزه کورتیوس (Musée Curtius) انواع مختلفی از آثار هنری و تزئینی را نشان می‌دهد که از قبل از تاریخ تا قرن نوزدهم آغاز شده است و موزه شیشه (Musée du Verre) از اوایل قرن پنجم قبل از میلاد ظروف شیشه‌ای را به نمایش می‌گذارد.

گردشگران در جستجوی کلیساهای تاریخی چندین مورد برای انتخاب دارند. کلیسای جامع سنت پل در میدان کاتدرال که در سال 971 تاسیس شده و کلیسای سنت بارتلمی در قرن یازدهم که در نزدیکی کوای د ماستریخت در مرکزی‌ترین مکان قرار دارد.

باسیلیک سنت مارتین بر روی تپه‌ای مشرف به مرکز شهر قدیمی قرار دارد ، که در قرن شانزدهم بازسازی شده و شیشه‌های رنگی آن از اوایل سال 1526 ساخته شده است.

بلژیک-اروپا

شهر مونس    Mons (Bergen)

شهر مونس در جنوب بروکسل و در نزدیکی مرز فرانسه واقع شده است و به عنوان مرکزی برای چندین مسیر اصلی عمل می‌کند که از همه جهات همگرا می‌شوند.

مونس بر روی یک بر آمدگی بین دو رودخانه «اِن» (Haine) و «ترویی» (Trouille) قرار داشته و شهرکی مهم در بین شهرهای بروکسل و پاریس محسوب می‌شود.

مانند بسیاری دیگر از شهرهای بلژیک ، مرکز شهر گراند-پلاس تاریخی است ، که یک میدان پر جنب و جوش و پر از فروشگاه ، رستوران و کافه می‌باشد.

این مکان مکانی عالی برای گذراندن یک بعد از ظهر در تحسین ساختمان‌های تالار شهر است ، که برخی از آنها به اواسط قرن پانزدهم بر می گردند.

همچنین مناسب برای سری به هتل هویل دی ویل معروف زدن است.

در فاصله کمی از اینجا و در تپه‌ای مشرف به شهر ، گردشگران می‌توانند زنگوله مونس که El Catiau نیز نامیده می‌شود را تماشا کنند، یک برج باروک 87 متری ، قرن هفدهم که یک کاریلون 47 زنگ را در خود جای داده است.

گردشگرانی که دوست دارند درباره تاریخ مونس و مردم اطلاعات بیشتری کسب کنند می‌توانند از موزه فولکلور مونس (Musée de la Vie Montoise) که در صومعه‌ای سابق واقع شده است دیدن کنند.

موزه یادبود مونس نگاه عمیق‌تری به چگونگی تأثیر موقعیت استراتژیک شهر بر تاریخ آن و زندگی مردم آن ، به ویژه در طول جنگ‌های جهانی اول و جنگ جهانی دوم دارد.

علاقه‌مندان به هنر از موزه هنرهای تازه بازسازی شده که به هنرمندان بلژیکی و فرانسوی متمرکز است ، و موزه هنرهای تزئینی Francois Duesberg که دارای مجموعه قابل توجهی از وسایل تزئینی است که زمانی متعلق به اشراف فرانسه بود و دارای یک نمایشگاه حیرت انگیز از ساعت می‌باشد ، دیدن می‌کنند.

بلژیک-اروپا

شهر ایپر      Ypres

اگرچه تعداد زیادی از بناهای اصلی شهر در طول جنگ جهانی اول تخریب شدند ، اما ایپر هنوز مکان‌های دیدنی و تاریخی بسیاری را در خود جای داده است.

Grote Markt هنوز تحت سلطه عظیم Lakenhalle (پارچه تالار) قرار دارد ، ساختمانی که مرکز صنعت رونق روزهای گذشته شهر بود.

گردشگران می‌توانند از برج برای دیدن مناظر خیره‌کننده از فلاندر بالا بروند و از ماه ژوئن تا اکتبر ، بازدیدکنندگان می‌توانند از صدای 49 زنگ که از ناقوس تحمیلی Lakenhalle به صدا در می‌آید ، لذت ببرند.

متأسفانه ، اهمیت تاریخی بسیار ایپر به دلیل نبردهای غم انگیز جنگ جهانی اول است.

موزه Flanders Fields (واقع در Lakenhalle) مکان خوبی برای یادگیری نبردها و کسب اطلاعات در مورد تور میدان جنگ هدایت شده است.

در تورهای گشت در شهر ایپر به طور سنتی ، بازدیدکنندگان سفر خود را همانطور که سربازان انگلیسی آغاز می‌کردند ، آغاز می‌کنند.

بلژیک-اروپا

همه چیز درباره شهر زیبای گنت در بلژیک

سفری کوتاه به دو شهر زیبای بلژیک

معرفی کشور بلژیک


دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید