معرفی 5 جاذبه شهر بروکسل که نباید از آن غافل شد – بلژیک

بازدید از بهترین جاذبه‌های شهر بروکسل

 

جاذبه های بروکسل کاریز

 

کاخ بزرگ    Grand Palace

درست در قلب شهر قدیمی بروکسل ، و در میدان اصلی شهر که معروف به Grand Place است و یکی از بهترین مکان‌های محافظت شده در اروپا است، کاخ بزرگ قرار دارد.

بیشتر خصوصیات ظریف این میدان به دلیل معماری منحصر به فرد خانه‌های صنفی زیبا با شیروانی‌های باشکوه ، ستون‌ها و نرده‌های ساخته شده از سنگ ، تزئینات سنگی منبت کاری شده و تزئینات طلای غنی است.

معماری اصلی Grand Place به سبک باروک ، با برخی تأثیرات فلاندی است. با وجود اینکه بیشتر ساختمان‌ها بین سال‌های 1696 و 1700 ساخته شده‌اند ، اما قدمت و تاریخچه Grand Place به خیلی قبل‌تر برمی‌گردد.

این کاخ اولین بار در قرن یازدهم تأسیس شد و اندکی پس از آن تکامل یافت ، تا به مرکز سیاسی و اقتصادی شهر تبدیل شود.

شناخته شده‌ترین ساختمان در این میدان ، ساختمان هتل ویل یا همان تالار شهر است که در سال 1402 با هدف ارتقا گرفتن از تالار شهر در شهر رقیب بروژ ساخته شده است.

در داخل آن چندین اتاق با شکوه قرار دارد. از جمله چشم‌گیرترین آن‌ها اتاق ماکسیمیلیان است که با ملیله‌های بروکسل آویزان شده در آن شناخته می‌شود.

همچنین اتاق بزرگ شورای که با سقف دکوراتیو توسط ویکتور جانسنس و ملیله کاری طرح‌های او و سالن بزرگ ضیافت و اتاق ازدواج ، هر دو با نقاشی‌های زیبای دیواری تاریخ بروکسل را به تصویر می‌کشند.

جاذبه های بروکسل کاریز

آدرس: Grand Place، Central بروکسل

آتومیوم    Atomium

آتومیوم در کنار مجسمه‌ی مانکن پیس از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی بروکسل است که ساختار عجیب فولادی و آلومینیومی با ارتفاع 102 متر دارد ، و توسط آندره واترکین معمار برای نمایشگاه جهانی بروکسل در سال 1958 طراحی شد.

این بنا نشان دهنده یک مولکول آهن است که 165 میلیون بار بزرگ شده است. امروزه بازدیدکنندگان می‌توانند برای کاوش در فضای داخلی به سبک علمی تخیلی وارد ساختمان شد.

قسمت‌های پایین محل برگزاری نمایشگاه دائمی در مورد تاریخچه سازه است. کره فوقانی دارای چشم اندازهای باورنکردنی در سطح شهر است.

این بنا با سازه‌‌های کریستالی آهنی خود یکی از نمادهای شهر بروکسل شناخته می‌شود و عجیب‌ترین سازه‌ای است که هر بازدیدکننده‌ای به چشم دیده است.

 

جاذبه های بروکسل کاریز

آدرس: Eeuwfeestlaan 20 ، Boulevard du Centenaire



مونت دِ آرت    Mont des Arts 

مونت دِ آرت بین سال‌های 1956 و 1958 ساخته شد و در مکانی مرتفع بین میدان رویال و میدان آلبرتین قرار گرفته است.

این جاذبه که به معنی کوه هنر می‌باشد در تپه‌ای نزدیک به ایستگاه مرکزی بروکسل ، یکی از معروف‌ترین میراث پادشاه لئوپولد دوم است.

این مجموعه تحمیل شده معماری از بناهای بزرگ شامل کتابخانه آلبرت اول و کاخ مدرن و کاخ دیناسیتی و کاخ کنگره تشکیل شده است.

از میدانی که در بین این ساختمان‌ها قرار دارد نمای زیبایی از جنوبی شهر دیده می‌شود.

کتابخانه آلبرت اول در دوره حکومت بورگوندی تأسیس شد و شامل بیش از سه میلیون جلد کتاب به همراه مجموعه ارزشمند نسخه‌های خطی و چندین موزه جالب است.

 

جاذبه های بروکسل کاریز

آدرس: Boulevard de l ‘Empereur ، بروکسل مرکزی

 

کلیسای جامع سنت میشل    Saint Michel Cathedral

این کلیسای سبک گوتیک که به مقدسات مایکل و سنت گودولا مقدسین حامی بروکسل اختصاص داده شده است ، اولین بار در سال 1225 تأسیس شد اما تکمیل آن تا قرن پانزدهم به طول انجامید.

نمای این کلیسا چشمگیر و با شکوه است که ساختمان کلیسا در بالای پلکانی عریض با غرور قد علم کرده است و با برج‌های دوقلو به طول 69 متر طراحی شده توسط Jan van Ruysbroeck زینت بخشیده است.

فضای داخلی متناسب با زیبایی (108 متر در 50 متر) بسیار مجلل مبله شده و میزبان پنجره‌های شیشه‌ای رنگی برجسته است که توسط برنارد ون اورلی ایجاد شده است.

برای دیدن بهترین آثار هنری به تصویر کشیده شده از چارلز پنجم و ایزابلا از پرتغال (ترانشه جنوبی) و زوج سلطنتی مجارستان لوئی دوم و ماری (ترانشه شمالی) و سپس وارد نمازخانه مقدس در سمت چپ گروه کر به بخش‌های دیگر بروید.

بازدید از این مجموعه که ساختش ۳۰۰ سال طول کشید و یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های بروکسل محسوب می‌شود خالی از لطف نیست.

جاذبه های بروکسل کاریز

آدرس: Parvis Street Gudule ، بروکسل مرکزی


مرکز کمیک استریپ بلژیک    Belgian Comic Strip Center

این ساختمان شگفت‌انگیز در سال 1906 ، توسط ویکتور هورتا طراحی شده ، و یک مرکز کمیک استریپ فوق‌العاده است که به تاریخ کارتون‌ها و کمیک استریپ‌ها در کشور اختصاص داده شده است که Smurfs و Tintin را به جهانیان معرفی نموده است.

یک نمایشگاه دائمی در حال چرخش از 200 طرح اصلی کمیک استریپ توسط طنزپردازان بلژیکی و فرانسوی در این مرکز نشان داده می‌شود.

علاوه بر این ، این موزه افزایش محبوبیت کمیک استریپ‌های بلژیک و فرانسه را از طریق مجموعه‌ای کاملاً هوشمندانه از نسخه‌های اصلی ، طرح‌های پیش‌نویس و مجموعه‌های خیالی بازسازی شده از جمله سالن لوک خوش شانس و موشک ماه ، تیم استروپی و کاپیتان هادوک را دارا می‌باشد.

در شهر بروکسل ، پایتخت کشور بلژیک شما می‌توانید تا تعداد زیادی از مغازه‌های تخصصی، مجسمه‌های مختلف ، نقاشی‌های دیواری ، کافه‌ها و موزه‌های اختصاص داده شده به این هنر کمیک را بیابید.

بازدید از این مرکز تجربه‌ای متفاوت را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

جاذبه های بروکسل کاریز

آدرس: Maison Waucquez ، 20 Rue des Sables ، بروکسل مرکزی


همه چیز درباره شهر زیبای گنت در بلژیک

معرفی 3 شهر کوچک و پر‌جاذبه بلژیک

سفری کوتاه به دو شهر زیبای بلژیک

معرفی کشور بلژیک

5 غذای برتر بلژیکی


دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید