جزیره مونت سنت میشل

جزیره مونت سنت میشل – فرانسه

 جزیره‌ی جادویی مونت سنت میشل (Mont Saint Michel) به همراه صومعه‌ی زیبای قرون وسطایی آن یکی از تماشایی‌ترین جاذبه‌های فرانسه است و نباید در سفر و تور این کشور بازدید از این جزیره را از دست داد.

این مکان بسیار زیبا و حیرت انگیز مدت‌هاست که نظرات را به خود جلب کرده است. همچنین برای قرن‌ها مونت سنت میشل یکی از مهمترین مقاصد زیارتی اروپا ، نیز بوده است.

داستان چگونگی تبدیل شدن این کوه به یک مکان زیارتی مسیحی عالی به اوایل قرن 8 برمی‌گردد زمانی که اسقف شهر آورانچس مدعی شد که میکائیل ، فرشته‌ی مقرب ، او را تشویق به ساخت کلیسایی بر فراز جزیره کرده است.

این کلیسا در سال ۷۰۸ میلادی ساخته و به سنت میشل ، قدیس حامی دریانوردان ، اهدا شد.

این جزیره همچنین هر سالانه میزبان ۲ تا ۳ میلیون نفر گردشگر است و مونت سنت میشل یک گنجینه معماری ملی است که جزء میراث جهانی یونسکو نیز می‌باشد.

 

جزیره مونت سنت میشل کاریز

 

موقعیت جزیره مونت سنت میشل

مونت سنت میشل جزیره سنگی کوچکی واقع در ساحل شمال غربی کشور فرانسه است که به واسطه بلندترین جزر و مدهای اروپا و سنگ‌های شیب‌دار و ریگ روانش بسیار شناخته شده است.

آب‌های اطراف جزیره می‌توانند تا ۱۸ کیلومتر دورتر از این جزیره و ۲۰ کیلومتر به سمت ساحل حرکت کنند. این ویژگی‌ها، برای قرن‌ها، از مونت سنت میشل قلعه‌ای غیر قابل نفوذ و دست نیافتنی ساخته بود.

این صخره در یک خلیج مسحورکننده مشترک بین دو منطقه نرماندی و برتاین در فرانسه قرار گرفته است و از فاصله زیادی چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

این صومعه بر روی صخره‌ی گرانیتی کوچکی در دهانه‌ی رودخانه‌ی کوئنون و در ناحیه‌ای به نام خلیج مونت سنت میشل قرار دارد.

همچنین تنها راه ارتباطی این جزیره با خشکی تنها یک پل و جاده است که در انتهای آن به ساحل خاکی می‌رسد و اطراف آن پر از ماسه روان و سنگ است که گاهی در شرایط آب و هوایی بد این جاده هم تحت تاثیر موج‌های دریا بسته می‌شود.

برای رفتن به مونت سنت میشل از پاریس با خودرو باید مسیری 4 ساعته را طی کنید و در انتها نیز پارکینگ جزیره برای رفاه گردشگران به فاصله 2400 متری جزیره قرار دارد و هزینه‌ای حدود ۱۲ یورو برای یک روز دارد.

بعد از پیاده شدن و پارک خودرو خود می‌بایست از اتوبوس‌های شاتل به نام پاسور استفاده کنید و خود را به جزیره برسانید.

همچنین می‌توانید درشکه و اسب کرایه کنید یا این‌که تمام این فاصله را پیاده بروید و از منظر حیرت‌انگیز اطراف لذت ببرید.

راه دیگر برای رفتن به این جزیره حیرت‌انگیز  استفاده از تورها یا اتوبوس‌های مخصوص گردشگران است که از شهرهای مختلف به این مقصد می‌آیند. اکثر شرکت‌ها ، یک تور ۱۴ ساعته برای جزیره دارند.

جزیره مونت سنت میشل

تاریخچه جزیره مونت سنت میشل

منطقه مونت سن میشل در قرن‌های ششم و هفتم به عنوان دژ آرموریکایی فرهنگ و قدرت گالو-رومی مورد استفاده قرار گرفت تا اینکه توسط فرانسه مورد حمله قرار گرفت و به فرهنگی که از زمان ترک رومی‌ها در سال 460 پابرجا بود پایان داد.

این جزیره قبل از ساخت اولین کلیسا در قرن 8 ، مونت تمپ  Mont Tombe (به لاتین: tumba) نامیده می‌شد.

در آن زمان‌ها ، مونت سنت میشل یک جزیره نبود ، بلکه توسط جنگلی احاطه شده بود که بعدها توسط آب‌های اقیانوس شسته شد و از بین رفت.

همچنین اولین ساکنان این جزیره قوم باستانی سلت بودند.

لازم به ذکر است در دوران درگیری و جنگ‌های متعدد فرانسه با وایکینگ‌ها ، آلمان‌ها ، انگلیسی‌ها و قوم‌های دیگر نیز هیچ دست درازی به این جزیره نشد.

 

جزیره مونت سنت میشل

جزر و مد در جزیره مونت سنت میشل

جزر و مد همیشه در حال تغییر است ، دائما در حال افزایش و کاهش در اطراف جزیره است و هر دوی این حالات مزایا و زیبایی‌های خاص خود را دارند.

در طول موج زیاد ، مونت سن میشل سورئال به نظر می‌رسد ، گویی که بالای آب و در نور مناسب در حال معلق شدن است و بازتاب آینه‌ای را ایجاد می‌کند.

جزر و مد کم به همان اندازه جالب است ، اطراف جزیره با شن و ماسه احاطه شده و به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا در محیط اطراف آن قدم بزنند.

جزیره مونت سنت میشل

 

بهترین زمان بازدید از جزیره مونت سنت میشل

به طور کلی ، ماه‌های مارس تا اکتبر بهترین زمان برای بازدید از جزیره مونت سنت میشل است.

با این وجود ، هر ساله حدود 2.5 میلیون نفر ازجزیره بازدید می‌کنند ، و همیشه می‌توان جمعیت زیادی را در این جزیره مشاهده کرد.

ژوئن زمان خوبی برای آمدن است . بعد از تعطیلات ماه سپتامبر یک ماه ایده آل برای بازدید از این جزیره است ، زیرا هوا هنوز خوب است و جزیره خلوت‌تر است.

بهترین زمان در طول شبانه روز برای بازدید از مونت سنت میشل نیز بین 9 صبح تا 10 صبح یا 3 بعد از ظهر تا 4 بعد از ظهر است ، در ساعات دیگر ممکن است با ازدحام جمعیت مواجه شوید.

 

جزیره مونت سنت میشل

سوغات جزیره مونت سنت میشل

در مونت سنت میشل انتظار وجود یک بازار خرید سوغاتی را نداشته باشید اما بهترین انتخاب برای خرید می‌تواند کوکی کره‌ای معروف این جزیره باشد.

کوکی‌های ترد ، شیرین و خوشمزه‌ای که در قوطی‌ها یا بسته‌بندی‌ها در ابعاد مختلف به فروش می‌رسند و حتی از رستوران‌ها هم می‌توانید این کوکی‌ها را تهیه کنید.

 

جزیره مونت سنت میشل

 

 

آشنایی با طاق پیروزی شناخته شده‌ترین بنای یادبود جهان در پاریس.

هیجان را در پارک دیزنی‌لند پاریس تجربه کنید.

معرفی کامل موزه لوور در فرانسه.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید