آژانس کاریز

روز جهانی زنان مبارک – نقش زنان در اجتماع

بیش از یک قرن است که مردم سراسر جهان ۸ مارس را روز زن تعیین کرده‌اند.

هشت مارس ، روز جهانی زن ، یادآور یک جنبش فراگیری سیاسی و اجتماعی است.

جنبشی که زمینه‌های آن در نیمه دوم قرن نوزدهم شکل گرفت و با برگزاری انترناسیونال زنان در اوایل قرن بیست به جنبشی بین‌المللی تبدیل شد.

انتخاب روز هشتم مارس به عنوان روز زن بخاطر مبارزۀ زنان کارگر فابریکه نساجی کتان در سال 1857 میلادی در شهر نیویورک آمریکا است.

حزب سوسیالیست آمریکا روز زن را در 28 فوریه 1909 در شهر نیویورک ترتیب داد ، نمایندگان آلمانی کلارا زتکین ، کاته دانکر ، پائولا تیده و دیگران در کنفرانس بین المللی زن سوسیالیست 1910 این پیشنهاد را دادند که روز ویژه زن هر ساله برگزار شود.

همچنین در روسیه نیز پس از اینکه حق دادن رای به زنان در سال 1917 داده شد 8 مارس را به یک تعطیلی رسمی تبدیل کرد.

با این وجود برخی کشورها این روز قبول ندارند و حاضر به دادن حق و حقوق به زنان نیستند.

گرامیداشت روز جهانی زن امروزه در برخی از کشورها تعطیل رسمی است و در سایر کشورها روز اعتراض است و در برخی دیگر زنانگی را جشن می‌گیرند.

 

کاریز

 

نقش زنان در دوران کرونا

با گذشت بیش لز یک سال از شروع ویروس نو ظهور کرونا در جهان زنان در خط مقدم بحران COVID-19 ایستاده‌اند ، به عنوان کارکنان بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی ، مراقبان ، نوآوران ، سازمان دهندگان جامعه و بعنوان مثال زدنی‌ترین و موثرترین رهبران ملی در مبارزه با این همه گیری ، نقش غیر قابل انکاری دارند.

این بحران هم مرکزیت مشارکت آن‌ها و هم بارهای نامتناسب زنان را برجسته کرده است.

موضوع امسال روز جهانی زنان ، “زنان در رهبری: دستیابی به آینده‌ای در جهان برابر  COVID-19″ می‌باشد و همچنین تجلیل از تلاش‌های چشمگیر زنان و دختران در سراسر جهان در شکل دهی به آینده‌ای برابر و بهبودی از بیماری همه گیر COVID-19 است.

در همه زمینه‌های زندگی ، دستمزد برابر ، تقسیم مساوی مراقبت‌های بدون حقوق و کار در منزل ، پایان دادن به همه انواع خشونت علیه زنان و دختران و خدمات مراقبت‌های بهداشتی که به نیازهای آن‌ها پاسخ می‌دهند موضوعات رسیدگی در سال 2021 هستند.

کاریز

تغییر نگرش نسبت به زنان در سال 2021

روز ملی زنان زمانی است که بتوان در مورد پیشرفت به دست آمده در زمینه‌های مختلف نسبت به زنان که خواستار تغییر و اقدامات شجاعانه و عزم راسخ توسط زنان عادی هستند ، و در تاریخ کشورها و جوامع خود نقش فوق‌العاده‌ای داشته‌اند ، نامید.

جهان پیشرفت‌های بی سابقه‌ای داشته است ، اما هیچ کشوری به برابری جنسیتی نرسیده است.

پنجاه سال پیش ، ما روی ماه فرود آمدیم. در دهه گذشته ، ما نیاکان جدید انسان را کشف کردیم و برای اولین بار از یک سیاهچاله عکس گرفتیم.

در این میان ، محدودیت‌های قانونی باعث شده است که 2.7 میلیارد زن نتوانند به شغل‌های مشابه مردان دسترسی پیدا کنند.

از هر سه زن هنوز یک مورد خشونت مبتنی بر جنسیت را تجربه می‌کند. پس بیایید در سال 2021 برای زنان و دختران در همه جا دنیایی آرام و بدون تبعیض بسازیم.

 

 

کاریز

آژانس کاریز 8 مارس و روز جهانی زن را به تمامی زنان فداکار و دلسوز تبریک و شادباش می‌گوید.

 

تاریخچه روز مادر در کشورهای مختلف.

تاریخچه پیدایش ولنتاین را در مجله گردشگری کاریز بخوانید.


دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید