کاریز

پرچم کشور پرتغال و نشانه‌های آن

کشور پرتغال موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی دارد که در نقطه تلاقی سه قاره اروپا ، آفریقا و آمریکا قرار دارد به همین دلیل نقطه مرکزی بوده و در تعاملات و مسیرهای بین المللی بسیار حائز اهمیت بوده است.

همچنین این کشور دارای 3 شهر بزرگ است که از نظر بین المللی بسیار پر اهمیت هستند.

یکی از این شهرها لیسبون پایتخت پرتغال است که پایتخت حمل و نقل بین المللی محسوب می‌شود.

پورتو دومین شهر بزرگ پرتغال و موفق‌ترین شهر در آن منطقه است که قطب حمل و نقل بین المللی می‌باشد.

سومین شهر آلگارو که جنوبی‌ترین شهر کشور است و از نظر جاذبه‌های توریستی بسیار پر رونق و سومین منطقه ثروتمند پرتغال است.

اطلاعات بیشتر درباره این کشور اروپایی و موفق را می‌توانید در مقاله معرفی کشور پرتغال بخوانید ، در ادامه کاریز شما را با پرچم و نمادهای آن آشنا می‌کند.

 

کاریز

 

پیشینه پرچم پرتغال

پرچم پرتغال بیش از یک صد سال پیش و در تاریخ 30 ژوئن سال 1911 و کمتر از یک سال پس از فروپاشی سلطنت مشروطه از این کشور تصویب شد.

این طرح توسط کمیسیون ویژه‌ای که اعضای آن کولومبانو بوردالو پینهیرو ، جوائو چاگاس و هابل بودند ، تصویب شد.

ترکیب رنگ‌های زمینه جدید ، به ویژه استفاده از سبز ، در ترکیب پرچم ملی پرتغال سنتی نبود و نشان‌دهنده یک تغییر رادیکال الهام گرفته از جمهوری بود که پیوند با پرچم سلطنتی سابق را قطع کرد.

از زمان یک شورش نافرجام جمهوری در 31 ژانویه 1891 ، قرمز و سبز به عنوان رنگ‌های حزب جمهوری خواه پرتغال و جنبش‌های وابسته به آن شناخته شده بود و سرانجام به یک دوره اوج پس از انقلاب جمهوری خواهان در 5 اکتبر 1910 رسید.

در در دهه‌های بعدی ، این رنگ‌ها به عنوان نمایندگی از امید ملت (سبز) و خون کسانی که در دفاع از آن جان خود را از دست داده‌اند (قرمز) تبلیغ می‌شد ، و به عنوان وسیله‌ای برای داشتن احساسات میهن دوستانه‌تر و با وقارتر و کمتر سیاسی استفاده می‌شد.

بنابراین ترکیبی از قرمز و سبز ، در آن زمان یک تصمیم بسیار شجاعانه و نامتعارف برای پرچم بود.

کمیسیون در این تصمیم تاکید داشت در این‌که این کشور جدید وجه مشترکی با سلطنت سابق ندارد.

 

کاریز

شرح پرچم پرتغال

طول پرچم 2 برابر عرض آن است و پس زمینه آن به صورت عمودی به دو رنگ تقسیم می‌شود که شامل سبز تیره در قسمت بالابر ، و سمت دیگر که بزرگتر است را رنگ قرمزتشکیل می‌دهد.

یک سپر ملی با لبه سفید در بالای کره بازوی زرد برجسته سیاه در مرز بین هر دو رنگ قرار گرفته است. کره بازویی قطری برابر با 1⁄2 ارتفاع دارد و از لبه‌های بالا و پایین پرچم فاصله مساوی دارد.

این کره ، از منظر ترسیم شده ، دارای شش قوس برجسته لبه‌دار است که چهار عدد آن دایره‌های بزرگ و دو دایره کوچک است.

دایره‌های بزرگ نمایانگر دایره البروج ، استوا ، و دو نصف النهار هستند. این سه آخرین وضعیت به گونه‌ای قرار گرفته‌اند که تقاطع‌های بین هر دو قوس زاویه قائم ایجاد می‌کنند.

یک نصف النهار بر روی صفحه پرچم قرار دارد در حالی که دیگری عمود بر آن است. دایره‌های کوچک از دو موازی تشکیل شده است (مناطق استوایی) ، هر یک مماس یکی از تقاطع‌های دایره البروج – نصف النهار است.

این نماد در مبارزه با فاتحان عرب شبه جزیره ایبری ایجاد شد . به تصویر کشیده در علامت از سپر آبی رنگ یادآور پادشاه آفونسو هنریکز اول ، که در 1139 دشمنان مسلمان خود به دست آورد.

در نبرد تعداد پنج زخم، که یادآور لیوان نقره‌ای، بیسانت دریافت کرده است. قفل لبه سرخ و طلا یادآور نشان ملی کاستیا است. آن‌ها پس از ازدواج او آفونسو سوم بئاتریس، دختر پادشاه کاستیل اضافه شده است.

قفل از موریتانی پرتغال در طول اشغال دوباره اصلاح شده است. حلقه‌دار که در آن نشان ملی ، یادآور شکوه و عظمت کشور در عصر اکتشافات جغرافیایی است این یک ابزار است که با آن مختصات اجرام آسمانی را اندازه می‌گیرند.

کره قسمت متحرک با افق و نصف النهار، و استوای سماوی را تشکیل دهند. حلقه‌ای بر آن تصاویر و تاب برج فلکی و حلقه پایین نشان دهنده شمال و جنوب مناطق استوایی است.

تا دهه هفتاد قرن بیستم تصور می‌شد که یک حلقه‌دار نماد بزرگی امپراتوری استعماری است. لورل اطراف نشان ملی نماد شکوه از دولت است.

این نماد را در همان روز به عنوان پرچم، یعنی 1911 ژوئن 30 به تصویب رسید.


کاریز

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید