کاریز

آشنایی با فستیوال‎‌های شهر مادرید – اسپانیا

فستیوال‌ها و جشنواره‌های یک کشور ریشه در فرهنگ آن جامعه و ملت دارد و هر چه که باشد به زیبایی و شکوه خاصی برگزار می‌شود.

در میان تمام ملیت‌ها اسپانیایی‌ها عاشق جشن و میهمانی و فستیوال هستند و به خوش گذرانی، خوردن غذاهای لذیذ و جمع شدن به دور هم بسیار اهمیت می‌دهند.

در کشور اسپانیا، جشن‌ها و فستیوال‌های متعددی برگزار می‌گردند و در زمان برگزاری آن‌ها، به مردم این کشور و گردشگران بسیار خوش می‌گذرد.

در ادامه کاریز شما را با چند مورد از این فستیوال‌ها که در شهر مادرید پایتخت اسپانیا برگزار می‌شوند آشنا می‌کند.

 

اسپانیا

 

فستیوال قانون‌گذاری      Fiesta Nacional de Espana

این فستیوال یک جشن ملی بوده و روز قانون‌گذاری در اسپانیا می‌باشد. این جشن که در روز دوازدهم ماه اکتبر برگزار می‌گردد تمام شهر به خاطر برگزاری فستیوال فییستا ناسیونال دو اسپانیا تعطیل می‌شوند.

در مادرید نیز مراسم بزرگی برگزار خواهد شد و در آن پادشاه پرچم کشور اسپانیا را بالا می‌برد و بعد از آن رژه نظامی و نیروی هوایی یک نمایش برای مردم و گردشگران برگزار می‌کنند.

همچنین مردم این روز را در خانه به همراه خانواده خود می‌گذرانند و یا بسیاری هم در رستوران‌ها و بارها مشغول به جشن گرفتن می‌شوند. 

 

کاریز

 

فستیوال سمانا سانتا    Semana Santa

یکی از مشهورترین فستیوال‌های سنتی اسپانیا، Samana Santa و یا «هفته مقدس» است که علاوه بر مادرید در شهرهای سویل، مالاگا، وایادولید و لئون در دوران عید پاک برگزار می‌شود.

عیدهای پاک در مادرید، یک تعطیلات یک هفته‌ای است که تمام مدارس و اداره‌های شهر مادرید تعطیل شده و همه شهر در حال و هوای جشن و شادی قرار می‌گیرد.

این فستیوال یکی از محبوب‌ترین جشنواره‌های مذهبی اسپانیا نیز است که در آن، تعداد بسیاری از مردان و زنان به خیابان‌ها می‌آیند و همانطور که رژه می‌روند، مجسمه حضرت مسیح و مریم مقدس را که با صدها شمع احاطه شده‌اند به دست‌ می‌گیرند و از کلیسای ناحیه خود تا کلیسای جامع رفته و برمی‌گردند.

حتی اگر خیلی هم مذهبی نیستید، شرکت در این فستیوال و مشاهده خانواده‌هایی که همراه هم به این جشنواره آمده‌اند، احساس خوبی به شما منتقل می‌کند.

 

کاریز

 

فستیوال دوس دو مایو   Dos de Mayo

این فستیوال یک جشن ملی و یکی از جشنواره‌های مادرید است که برای یاد بود روزی در سال 1808 است که مردم مادرید به رهبری ناپلئون بر علیه نیروهای فرانسوی که شهر را اشغال کرده بودند شورش نمودند.

این جشن به قدری مهم است که از آن با عنوان “روز مادرید” یاد می‌شود. میدان دوس دو مایو Plaza del dos de Mayo یک میدان شلوغ و پرهیاهو در منطقه مالاسانا باریو Malasaña barrio است و اکثر جشن‌ها در این منطقه انجام می‌شود.

نام این محله در مادرید Madrid از نام یکی از قهرمانان جنگ بر علیه فرانسوی‌ها گرفته شده است؛ پسر نوجوانی که در این جنگ کشته شده بوده است.

همچنین یک مجسمه یادبود از این پسر در مرکز این محله قرار گرفته که با باغ‌ها و زمین‌های بازی کودکان احاطه شده است.

رژه، کنسرت و بازی‌های مختلف مانند اکثر فستیوال‌های مادرید در سرتاسر شهر برگزار می‌گردد. در این روزها، تنها بارها، رستوران‌ها و کافه‌ها باز می‌مانند و همه بیرون می‌آیند تا با یکدیگر ملاقات کنند و نشان دهند که به مادریدی بودن خود افتخار می‌کنند و از روز خود به طور کامل لذت ببرند.

 

کاریز

 

فستیوال لا پالوما  La Paloma

این فستیوال مادرید در پانزدهم ماه آگوست برگزار می‌گردد و یکی از شادترین و پر سر و صداترین فستیوال‌های مادرید است.

بسیاری از توریست‌ها و گردشگران این فستیوال مادرید را بیشتر از دیگر فستیوال‌ها دوست دارند. فستیوال لا پالوما در کاله کالاتراوا، کاوا باجا، خیابان‌های فرعی و خیابان‌های اطراف میدان برگزار می‌شود.

این جشنواره انقدر شلوغ بوده که به خاطر آن خیابان‌های شهر بسته شده و با تزئینات مختلف رنگارنگ خواهد شد.

همچنین تمام رستوران‌ها و بارها در این روز از مردم با نوشیدنی‌ها و غذاهای مختلف تا شب پذیرایی خواهند کرد.

نکته جالب برای گردشگران این است که اگر علاقه مند باشند لباس محلی شهر مادرید را بپوشند در این جشنواره به خواسته خود می‌رسند و می‌توانند لباس مادریدی به تن کنند.

 

کاریز

 

 

 

معرفی جاذبه‌های تماشایی شهر مادرید

معرفی شهر مادرید

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید