کاریز

جاذبه‌های برتر اروپا – اروپا گردی – پارت دوم

از جاذبه‌های فرهنگی فرانسه گرفته تا ثروت دیدنی و تاریخی ایتالیا و لیست باشکوه آلمان از مقاصد خیره کننده معماری ، کشورهای اروپایی جاذبه‌های زیادی برای بازدیدکنندگان دارند.

که با وجود این‌ها انتخاب بهترین جاذبه‌ها برای بازدید می‌تواند بسیار دشوار باشد. در ادامه مقاله‌های بهترین جاذبه‌های گردشگری اروپا می‌خواهیم 4 جاذبه تماشایی دیگر را معرفی نمائیم.

کاریز

1. برج ایفل ، فرانسه

برج ایفل نه تنها یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های فرانسه و پاریس است بلکه جاذبه‌ای است که هر کسی آرزوی یک بار دیدن این برج باشکوه را در سر دارد.

این برج فرفورژه که در قلب قهرمان د مارس در پاریس نشسته است ، در اصل ساخته شده است تا به عنوان ورودی نمایشگاه جهانی در سال 1889 مورد استفاده قرار گیرد.

مهندس گوستاو ایفل انتقادات زیادی را برای طراحی خود دریافت کرد ، مردم آن را یک هیولا و “یک کار غیرممکن” می‌خواندند.

این برج با ارتفاع 324 متری معادل یک ساختمان 81 طبقه است که بلندترین سازه در جهان نیز می‌باشد.

ایفل از سه بخش برج رستوران‌ها و کافه‌ها ، فروشگاه‌های هدیه ، نمایشگاه‌هایی درباره تاریخ برج ، دفتر اصلی مرمت شده گوستاو ایفل و چندین عرشه مشاهده ، تشکیل شده است.

دو سطح اول برج ایفل از طریق راه پله یا بالابر قابل دسترسی است ، اما سطح سوم فقط از طریق آسانسور برای بازدیدکنندگان قابل دسترسی است.

همچنین بازدید از ایفل را در شب فراموش نکنید ، چرا که تمام برج با چراغ‌های طلایی و جذاب روشن می‌شود و جلوه‌ای خاص به این سازه می‌بخشد.

پاریس فرانسه

2. قلعه پراگ ، جمهوری چک

تقریباً هر سال سه میلیون نفر از قلعه پراگ دیدن می‌کنند. این قلعه همچنین یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های شهر پراگ و جمهوری چک است.

قلعه پراگ که توسط کتاب رکوردهای گینس به عنوان بزرگترین مجموعه قلعه در جهان شناخته می‌شود ، ترکیبی خیره‌کننده از سبک‌های معماری گوتیک و رومانسک است.

قدمت این قلعه به قرن 9 برمی‌گردد ، برخی دیگر از سازه‌های داخل قلعه قرن‌ها بعد ساخته شده‌اند.

برخی از خیره‌کننده‌ترین ساختمان‌های مجموعه قلعه پراگ شامل کلیسای جامع سنت ویتوس ، کلیسای سنت جورج و خط طلایی قرن شانزدهم هستند.

این خط از خانه‌های کوچک قرون وسطایی که زمانی نگهبانان کاخ و طلافروشان را در خود جای داده بود و قرن‌ها بعد ، نویسنده فرانتس کافکا و برنده جایزه نوبل ، یاروسلاو سیفرت را در خود جای داده ، تشکیل شده است.

در محوطه قلعه همچنین دفتر رئیس جمهور جمهوری چک و یک اتاق مخفی قرار دارد که جواهرات تاج Bohemian را در خود جای داده است.

گالری ملی دارای یک شعبه کوچک موزه در داخل قلعه است و همچنین یک موزه اسباب بازی نیز وجود دارد که روی اسباب بازی‌های چوبی متمرکز شده است.

کاریز جمهوری چک

3. کانال‌های آمستردام ، هلند

آمستردام که به درستی به عنوان “ونیز شمال” شناخته می‌شود ، از طریق صدها کیلومتر کانال که در شهر جریان دارد تشکیل شده است.

این شهر دارای سه کانال اصلی Herengracht ، Prinsengracht و Keizergracht  و بیش از 1500 پل اتصال جزایر است.

کانال پرینسنگراخت معروف‌ترین کانال در هلند است ، زیرا تعدادی ساختمان برجسته در امتداد سواحل آن واقع شده است که از جمله آن‌ها خانه‌ی آن فرانک ، بلندترین کلیسای آمستردام ، وسترکرک ، خانه Deutzen Hofje در قرن 17 و تعدادی دیگر از بناهای تاریخی چشمگیر است.

کانال سینگلگرشت ، اگرچه یکی از بزرگترین کانال‌ها نیست ، اما به دلیل همسایگی با محله بسیار مرتفع جوردان یا جردن ، جایی که رامبراند چند سال آخر زندگی خود را در آن گذرانده است ، به خوبی شناخته شده است.

کانال معروف دیگری به نام Brouwersgrach ، زمانی توسط کشتی‌هایی که با ادویه جات از آسیا برمی‌گشتند مورد استفاده قرار می‌گرفت و امروزه این کانال برای پارک قایق‌های خانگی یک کانال مورد علاقه است و در کنار آن انبارهایی که به آپارتمان‌های شیک و گران قیمت تبدیل شده‌اند ، قرار دارد.

هلند-کاریز

4. صومعه جرونیموس ، پرتغال

صومعه جرونیموس یکی از شناخته شده‌ترین جاذبه‌های کشور پرتغال است.

این صومعه که میراث جهانی یونسکو است در لیسبون و در مجاورت رودخانه تاگوس ساخته شده و نمونه زیبایی از سبک اواخر گوتیک مانوئلین یا پرتغالی است.

معماری مانوئلین با جزئیات تزئین شده ، با تعداد زیادی قوس نیم دایره در و پنجره‌ها و همچنین ترکیب عناصر دریایی ، مانند پوسته‌ها و مرواریدها ، در طراحی قابل توجه است.

ساخت صومعه از سال 1501 آغاز شد و اندکی بیش از 100 سال به طول انجامید.

قسمت اصلی این صومعه از سنگ آهک به رنگ طلایی ساخته شده است ، اما پادشاهان و معماران مختلف طی سال‌ها با استفاده از نقاشی‌های دیواری تحمیل شده ، سقف‌های کاشی کاری شده از طلا و کارهای چوبی دقیق ، جلوه‌های ویژه‌ای را به این بنا افزودند.

ورودی‌های اصلی صومعه از دروازه‌های کلیسای سانتا ماریا است ، از جمله یک ورودی جانبی 32 متری ، دو طبقه و درگاه کوچک‌تر جنوبی که مستقیماً به محراب اصلی باز می‌شود.

صومعه خود دارای محوطه‌ها و باغ‌های بزرگی است ، جایی که چشمه‌ها ، ساختمان‌های قرن شانزدهم و غرفه‌ها ، مکان‌های زیادی را برای کاوش و کشف فراهم می‌کنند.

کاریز-پرتغال

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید