کاریز

معروف‌ترین میدان‌های اروپا – زیباترین میدان‌ها در جهان

می‌توان گفت تمام شهرهای جهان دارای نمادی از آن شهر هستند که در میدان شهر مربور ط قرار دارد تا نشان دهنده‌ی اهداف مهمی که مردم آن کشور دنبال می‌کنند باشد.

تمام میدان‌های شهرها دارای داستان‌ها و دلایلی هستند که در ساختشان دخیل بوده اما در این میان برخی به دلیل اهمیت و  موضوع در جهان هم پررنگ‌تر و مشهورتر می‌شوند بطوری که آوازه‌ی آن‌ها در تمام دنیا می‌پیچد.

همچنین معمولا بهترین مغازه‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید در اطراف میادین مهم هر شهر وجود دارد. در ادامه این مطلب همراه کاریز باشید تا با چند مورد از معروف‌ترین میدان‌های جهان آشنا شوید.

 

کاریز

 

 

1. میدان شهر قدیم ، پراگ        Old Town Square Pragu

این میدان با معماری باورنکردنی پراگ که قدمت آن به 800 سال پیش می‌رسد توسط برج‌های باشکوه گوتیک کلیسای بانوی ما قبل از تین ، یکی از چشمگیرترین کلیساهای پراگ احاطه شده است.

از دیگر بناهای میدان می‌توان به تالار شهر قدیمی با ساعت نجومی معروف ، کاخ روکوکو کینسکی و کلیسای باروک سنت نیکلاس اشاره کرد.

این میدان بین میدان ونسسلاس و پل چارلز قرار دارد و محل دنچی برای گردشگران است. همچنین گردشگران می‌توانند از بالای ساعت نجومی یک نمای پانوراما از شهر را شاهد باشند.

کاریز

2. میدان سنت پیتر ، واتیکان     Saint Peter’s Sqaure

یکی دیگر از میادین معروف جهان میدان سنت پیتر است که در واتیکان در شهر روم قرار دارد.

ساختار این میدان نیز عبارت است از چهار ستون کلوسال توسکان (Clossal Tuscan)  که ورودی این کلیسای را تشکیل می‌دهند و در امتداد آن یک میدان بسیار بزرگ بیضی شکل وجود دارد.

در مرکز این میدان یک ابلیسک مصری وجود دارد که در زمان امپراطوری آگوستوس (Agustus) از مصر به روم آورده شده است.

این انتقال در سال ۱۵۸۶ با دستور پاپ سیکتوس پنجم (Pop Sixtus V) از محل اولیه آن که یک سیرک بود به این میدان انجام گردیده است.

در قرون وسطی تصور می‌شد که خاکسر جسد ژولیوس سزار درون توپ طلایی بالای ستون هرمی این میدان قرار دارد اما زمانی که این توپ فلزی برداشته شد خلاف آن به مردم ثابت شد.

 

کاریز

 

3. میدان دامپلاتز ، ارفورت    Domplatz Sqaure

سومین میدان در شهر ارفورت ، پایتخت ایالت تورینگن در کشور آلمان قرار دارد.

این شهر دارای یک میدان اصلی فوق‌العاده ،به نام دامپلاتز است که توسط خانه‌های نیمه چوبی و دو گنجینه کلیسایی در کلیسای جامع و کلیسای St Severus احاطه شده است.

در این میدان همچنین رویدادهایی از جمله خروپف و اختاپوس و بازار ارفورت برگزار می‌شود.

دامپلاتز در شهری قرار دارد که از برجسته‌ترین شهرهای زیبای قرون وسطایی در آلمان است.

کاریز

4. میدان مین مارکت ، کراکف     Main Market Square

یکی دیگر از معروف‌ترین میدان‌های جهان میدانی است که در شهر کراکف لهستان قرار دارد و مقصد گردشگری محبوبی برای بسیاری از مسافرانی که به این شهر سفر می‌کنند ، می‌باشد.
در زمان قرون وسطی میدان مین مارکت یکی از بزرگرین میدان‌ها در اروپا بوده که تاریخ ساخت آن به قرن ۱۳ میلادی باز می‌گردد.
اطراف این میدان ساختمان‌های تاریخی ، کاخ‌ها و کلیساهای زیادی وجود دارد. مرکز این میدان کلاث هال (Cloth Hall) قرار گرفته که در سال ۱۵۵۵ میلادی به سبک رنسانس بازسازی و یک شیروانی زیبا به آن اضافه شد.
کاریز

5. میدان گرند پلاس ، بروکسل     Grand Place

این میدان تحمیل کننده توسط خوانندگان یک وب سایت مسافرتی به عنوان زیباترین میدان اروپا انتخاب شده است.

این یک مجموعه خیره‌کننده از ساختمان‌ها از جمله Town Hall و Maison du Roi است که موزه بروکسل را در خود جای داده است و از نظر معماری همتایان بسیار کمی دارد.

این میدان که با نام میدان بزرگ بروکسل هم شناخته می‌شود در قلب این شهر و به‌عنوان نمادی از شهر یاد می‌‌شود و یکی از توریستی‌ترین مناطق شهر به‌شمار می‌رود.

اطراف میدان را نیز بناهای تاریخی با معماری زیبا در برگرفته‌‌اند که قدمت برخی از آن‌ها به قرن ۱۷ میلادی بازمی‌گردد.

 

کاریز

 

 

بهترین جاذبه‌های گردشگری اروپا

جاذبه‌های برتر اروپا

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید