کاریز

آشنایی با جاذبه‌های وین – تور اتریش – پارت اول

وین پایتخت جمهوری اتریش و یکی از پربازدیدترین شهرهای اروپا است که جذابیت و تاریخ غنی خود را مدیون موقعیت باشکوه‌اش در حاشیه رود دانوب است.

وین برای قرن‌ها دروازه میان اروپای غربی و شرقی بوده و امروزه مهمترین قطب تجاری و فرهنگی اتریش است.

وین با فضایی بین‌المللی ، دارای جذابیتی مسحور کننده است که متأثر از معماری ناب قدیمی ، درشکه‌های معروفش که با نام «فیاکر» و همچنین کافه‌های جذاب کنار خیابان‌هایش با قهوه‌ها و آداب اتریشی می‌باشد.

در ادامه با کاریز همراه باشید تا با چند جاذبه‌ی زیبا و محسور کننده که در تور اتریش در این شهر رویایی شاهدش خواهید بود ، آشنا شوید.

کاریز

1. قصر هافبورگ

قصر هافبورگ برای بیش از شش قرن مقر پادشاهی هابسبورگ و محل اقامت رسمی هر یک از حاکمان اتریشی از سال 1275 بوده است. این کاخ از لحاظ تاریخی یکی از مهمترین کاخ‌های وین می‌باشد.

این کاخ همچنین محل رسمی اقامت رئیس‌جمهور اتریش است و این مجموعه گسترده شامل ساختمان‌های متعددی است که معماری دوره‌های مختلف را از جمله شکوفایی معماری از جنبش‌های گوتیک ، رنسانس ، باروک و روکوکو منعکس می‌کند.

از جاذبه‌های اصلی این کاخ می‌توان به  آپارتمان سلطنتی ، موزه «سی سی» و مجموعه نقره موجود در آن ، نمازخانه سلطنتی «بورگ کاپل» ، موزه تاریخ طبیعی و خزانه هافبورگ با که مجموعه‌ای بزرگ از لباس‌های فاخر سلطنتی و امپراطوری مقدس روم است ، اشاره کرد.

همچنین بزرگترین کتابخانه‌ی اتریش که به عبارتی کتابخانه‌ی ملی اتریش نیز هست و در خود میلیون‌ها کتاب را جای داده است در این کاخ قرار دارد و به دست خاندان هابسبورگ تاسیس شده است.

کاریز

Address: Michaelerkuppel, 1010 Vienna

 

2. کاخ و باغ‌های شونبرون

این قصر با معماری سبک باروک یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های وین به شمار می‌آید که دارای 1441 اتاق و آپارتمان است ، بعضی از این اتاق‌ها سابقاً محل اقامت و استفاده ملکه «ماریا ترزا» بوده است.

این قصر تاریخی در پایان قرن ۱۷، برای امپراتور لئوپولد توسط یوهان برنارد فیشر فون ارلاک ، به عنوان اقامتگاه شکاری برای پرنس جوزف پسر امپراتور در وین ساخته شد.

به مرور این قصر در قرن ۱۸ میلادی تبدیل به یک اقامتگاه دائمی و قصر امپراطوری شد و نه تنها به خاطر معماری شگفت انگیزش بلکه برای محیط زیبای پارک مانندش ارزش بازدید را دارد.

بازدید از قصر و باغ شونبرون که به‌عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است را در تور اتریش فراموش نکنید.

 

کاریز

Address: Schönbrunner Schloßstraße 47, 1130 Vienna


3. قصر بلودر

قصر بلودر از محبوب‌ترین جاذبه‌های وین است که از دو ساختمان باشکوه به سبک باروک کوشک پایین (آنترس) و کوشک بالا (اوبرس) ساخته شده است.

از نکات برجسته کوشک بالا می‌توان به سالن بزرگی که دارد و شامل مجسمه‌ها و پله‌های تشریفاتی با گچ کاری و نقاش‌های دیواری تزئین شده است ، و همچنین سالن مرمر که یک سالن دو طبقه باشکوه به همراه مجسمه‌های مختلف، نقاشی‌ها و ستون‌های گچ کاری شده است ، اشاره کرد.

از دیگر ساختمان‌های برجسته این مجموعه می‌توان به قصر زمستانی، ساختمانی با سبک معماری باروک که زمانی محل خزانه داری دادگاه بوده، نارنجستان، اصطبل‌های کوشک که محل نگهداری گنج‌های قرون‌وسطی بوده و باغ‌های بلودر و فواره‌های اتصال دهنده بین دو کوشک اشاره نمود.

همچنین یک موزه هنری در کاخ بلدره قرار دارد ، که دارای مجموعه‌های گسترده از جمله مجموعه‌ای غنی از مجسمه‌ها و تابلوهای نقاشی از قرن 12 تا 16 است اما شاید آن را بیشتر با کتاب بوسه ، هنرمند سمبولیست اتریشی ، گوستاو کلیمت ، شاهکار هنر مدرن اولیه می‌شناسند.

 

کاریز

Address: Prinz Eugen Strasse 27, A-1037 Vienna

 

4. خانه اپرای وین

خانه اپرای وین جزء عظیم‌ترین و زیباترین سالن‌های اپرای جهان می‌باشد که هر ساله رهبران ارکستر , رقصنده‌ها و معروف‌ترین آهنگسازان در این مکان هنر خود را به نمایش می‌گذارند.

خانه عظیم اپرای فعلی در سال 1869 ساخته شده است و به خاطر سبک رنسانس فرانسوی آن مورد توجه می‌باشد.

خانه‌ی اپرای وین گنجایش ظرفیت 2211 نفر تماشاگر و همچنین 110 نفر موسیقی‌دان را دارد که به همین خاطر ارکستر بزرگ فیلارمونیک وین در این محل به نمایش گذاشته می‌شود.

از جمله نکات بارز داخلی این بنا می‌توان به پلکان عظیم منجر به طبقه اول که به نام «Schwind Foyer» به احترام او به خاطر نقاشی‌های معروفش از صحنه‌های اپرا نام‌گذاری شده است و اتاق نفیس چای با پرده‌های منقش ارزشمندش اشاره نمود.

 

کاریز

Address: Opernring 2, 1010 Vienna

One Reply to “آشنایی با جاذبه‌های وین – تور اتریش – پارت اول”

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید