کاریز

دیواره بزرگ مرجانی – استرالیا

صخره‌های عظیم مرجانی استرالیا بزرگ‌ترین سیستم مرجانی در دنیا است که از 2900 قطعۀ مرجانی و 900 جزیره تشکیل شده است.

وسعت این پدیده زیبا 2600 کیلومتر در محدوده‌ای به اندازۀ 344400 کیلومتر مربع است. این صخره‌ها در دریای Coral و خارج از ساحل کوئینزلند در شمال شرقی استرالیا واقع شده‌اند.

وسعت این صخره‌های مرجانی چشم‌نواز به حدی است که از فضا نیز قابل رویت هستند و تنها پدیده‎ی طبیعی است که امکان مشاهده‌ی آن در خارج از جو زمین وجود دارد.

دیواره بزرگ مرجانی علاوه بر اینکخ یکی از میراث جهانی یونسکو می‌باشد یکی از عجایب هفت گانه محیط زیستی نیز محسوب می‌شود. 

قدمت این دیواره بین ۶ هزار تا ۸ هزار سال است و بعد از آخرین عصر یخبندان به آهستگی شکل گرفته است.

 

کاریز

 

محبوبیت این جزایر زیبا و دیدنی به قدری زیاد است که در سال ۲۰۱۴ کمپانی گوگل امکان بازدید مجازی از دنیای زیر آب این صخره‌ها را به امکان Street view underwater خود اضافه کرد تا علاقمندان بتوانند این دنیای بی‌کران و شگفت انگیز را از نزدیک ببینند.

برای کسانی که علاقمند به بازدید از این پدیده رویایی هستند ماه‌های جون تا نوامبر بهترین زمان برای سفر به این منطقه است.

چرا که در این ماه‌ها هوا معتدل است همچنین بدترین زمان برای سفر به این منطقه از دسامبر تا مارچ می‌باشد که بارندگی شدید است و هوا بسیار شرجی می‌باشد.

 

کاریز

 

قسمت اعظم این صخره‌ها، تحت حفاظت مدیریت پارک آبی بزرگ مرجانی قرار دارند تا از دسترسی و تخریب توسط انسان که در اثر بازدید و یا فعالیت‌هایی مثل ماهیگیری ایجاد می‌شود، در امان باشد. با این حال ماهیگیری در بعضی مناطق مجاز می‌باشد.

با این حال در قسمت توریستی این منطقه می‌توان فعالیت‌ها و هیجانات فراموش نشدنی و بی‌نظیری را تجربه کرد.

می‌توانید دلتان را به دریا بزنید و در این آب‌ها غواصی کنید یا تورهای هوایی و بازدید از منظره بی‌نظیر این صخره‌ها را که توسط هلیکوپتر انجام می‌شود از دست ندهید.

همچنین اگر علاقه‌ای به فعالیت‌های آبی ندارید می‌توانید با قایق‌های کفه شیشه‌ای تمام منطقه را بگردید به علاوه ایستگاهی شیشه‌ای نیز زیر آب وجود دارد که می‌توانید مناظر را از آنجا ببینید و یا در مناطق تعیین شده ماهیگیری کنید.

 

کاریز

 

صخره‌های مرجانی از تنوع جانوری گسترده‌ای تشکیل شده و شامل جانداران آسیب پذیر و حتی در معرض انقراض و  موجودات بومی این منطقه می‌شود.

30 گونۀ مختلف از نهنگ وال ، دلفین و گراز دریای در ناحیۀ صخره‌های مرجانی به ثبت رسیده است که شامل نهنگ‌های نیزه‌ای، دلفین‌های گوژپشت گرمسیری و نهنگ‌های گوژپشت می‌شوند.

همچنین جمعیت عظیمی از گاوهای دریایی در این ناحیه زندگی می‌کنند.

60 گونۀ مختلف از لاکپشت‌های دریایی از جمله لاکپشت سبز، لاکپشت پشت چرم، لاکپشت پوزه عقابی، لاکپشت سرخ ، لاکپشت پشت پهن و لاکپشت زیتونینیز برای تغذیه به این صخره‌ها سفر می‌کنند.

لاکپشت‌های سبز خود دارای 2 گونۀ ژنیتیکی مختلف در صخره‌های مرجانی هستند که یک گونه در قسمت شمالی و دیگری در قسمت جنوبی مستقر می‌شوند.

بستر دریای این منطقه دارای 50 گونه علف دریایی مختلف نیز می‌باشد که گاوهای دریایی و لاکپشت‌ها را به خود جذب می‌کنند و خانۀ ماهیان را تشکیل می‌دهند.

هالوفیا (Halophila) و هالودول (Halodule) از معمول‌ترین گونه‌های علف‌های دریایی می‌باشند.

 

کاریز

 

جزیره شگفت انگیز تاسمانی – استرالیا

آشنایی با نماد حیوانی کشورهای مختلف

معرفی فرودگاه بزرگ چانگی – سنگاپور

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید