کاریز

خانه اپرای میلان – تور ایتالیا

 

کاریز

 

با اینکه میلان را پایتخت مد و لباس در جهان می‌دانند که مراکز خرید آن پر است از فروشگاه هایی که بهترین لباس‌های جهان را به فروش می‌رسانند برای کسانی که به تاریخ و فرهنگ نیز علاقه دارند شهر میلان جاذبه‌های متعددی دارد که مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی از دوران رم باستان تا حکومت‌های فئودال و پس از آن را در خود جای داده است.

یکی از این جاذبه‌ها لا اسکالا ( La Scala )  خانه اپرای مشهور جهان است که در 1778  افتتاح شد و در اصل با نام New Royal-Ducal Theatre at La Scal  شناخته می‌شود.

بنایی با معماری چشم نواز و با شکوه که دارای سالنی غرق در طراحی بی‌نظیر با رنگ طلایی و پرده‌ها و صندلی‌هایی به رنگ ارغوانی جذاب است همچنین گچ‌بری‌های خاص سقف تالار و لوستر قرار گرفته در مرکز سالن نیز به جذابیت سالن افزوده است.

این سالن ظرفیتی بالغ بر دو هزار نفر دارد که میزبان اجراهای متعددی در ساعت‌های مختلف روز می‌باشد ، این تالار یکی از پر بازدیدترین سالن‌های کنسرت اروپا نیز محسوب می‌شود و علاوه بر این یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی ایتالیا هم به شمار می‌آید.

لا اسکالا دارای موزه‌ای نیز می‌باشد که بازدید از اشیای بی‌نظیر و مهمش خالی از لطف نمی‌باشد.

این سالن  تئاتر و اپرا  همچنین دارای آکادمی نوین  ، به نام فرهنگستان  تئاتر لا اسکالا  می‌باشد  که آموزش‌های حرفه‌ایی را در زمینه  موسیقی ، رقص و اپرا به علاقمندان ارائه می‌دهد.

 

کاریز

 

تاریخچه لا اسکالا

یش از ساخت این سالن ، سالن اپرای دیگری در شهر میلان قرار داشت که در اثر آتش سوزی از بین رفته و پس از آن به درخواست مردم و برای پر کردن این خلاء هنری دستور ساخت سالن اپرای جدید توسط شخصی به نام آرشیدوک فردیناک صادر شد.

پس از رد شدن چند طرح اولیه ، در نهایت ملکه ماریا ترزا طرح فعلی را تایید می‌کند تا لا اسکالا در محل تالار اپرای سابق میلان ساخته شود.

این خانه اپرا در سال ۱۷۷۸ فعالیت خود را شروع کرد و از آن زمان میزبان برترین آثار موسقی جهان از هنرمندانی مشهور بوده است . همچنین در طول تاریخ تالار اپرای لا اسکالا چندین بار دستخوش تغییر شده است.

یک بار در سال ۱۹۰۷ این سالن بازسازی شده و دیگر بازساز آن مربوط به سال ۲۰۰۲ میلادی و یک بار هم در سال ۱۹۴۶ صورت بعد از تخریب‌های ناشی از بمباران‌های جنگ جهانی دوم بازسازی شده است.

 

کاریز

 

بازدید از لا اسکالا

دسترسی به لا اسکالا بسیار راحت است وسایل حمل و نقل عمومی مختلفی مانند اتوبوس و مترو شهر میلان در نزدیکی این سالن ایستگاه دارند. همچنین با استفاده از تاکسی یا تاکسی‌های اینترنتی نیز می‌توانید به راحتی از هر مبدایی در میلان به لا اسکالا برسید.

در مورد تهیه‌ی بلیط برای ورود به سالن هم باید گفت که معمولا افراد متقاضی بلیط با صف‌های طولانی در جلوی باجه‌های فروش بلیط رو به رو می‌شوند و عمدتا بلیط به تمام متقاضیان نخواهد رسید و بهترین راه برای جلوگیری از بروز این مشکل خرید بلیط برای اجرای مورد علاقه‌ی خود و یا بازدید از موزه‌ی لا اسکالا به صورت آنلاین از سایت سالن اپرا می‌باشد.

نکته‌ی قابل ذکر این روزها با وجود ویروس کرونا این است که به منظور رعایت فاصله‌گذاری ، تنها برای یک سوم از ظرفیت سالن ۲ هزار نفری لا اسکالا بلیط فروخته شد و ماسک زدن برای همه تماشاگران و کارکنان سالن اجباری است.

 

کاریز

 

 

معرفی تالاب ونیز ایتالیا پارت اول

معرفی تالاب ونیز ایتالیا پارت دوم

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید