قلعه زیبای براتیسلاوا – اسلواکی

اسلواکی کشوری است که در اروپای مرکزی قرار گرفته و پایتخت آن ، شهر زیبای براتیسلاوا که بزرگ‌ترین شهر این کشور نیز می‌باشد ، است.

براتیسلاوا که در گذشته پرسبورگ نامیده می‌شد ، دارای آب و هوایی نسبتاً خشک ، با گستره متنوعی از دماها در تابستان و زمستان بوده و همین امر موجب شده تا این شهر را تبدیل به یک مقصد عالی گردشگری با مناظر دیدنی و فعالیت‌های گوناگون کند.

معماری زیبا، غذای عالی و ارزان قیمت و خونگرمی مردمانش برخی از بهترین سرمایه‌های براتیسلاوا به حساب می‌آیند.

براتیسلاوا با به  وجود اینکه به عنوان شهری سه زبانه شهرت دارد و ساکنینش می‌توانند به آسانی بین زبان‌های آلمانی، مجارستانی و اسلواک تغییر زبان دهند و تعداد اندکی در زبان انگلیسی مهارت دارند ولی با این وجود، بازدیدکنندگان را با آغوشی باز پذیرا بوده و همواره آماده کمک و خدمات رسانی به آن‌ها هستند.

 

کاریز

 

قلعه براتیسلاوا

یکی از معروف ترین جاذبه‌های گردشگری براتیسلاوا بدون شک قلعه براتیسلاوا است که در کناره رود دانوب و در چشم انداز زیبای شهر قرار گرفته است.

قلعه‌ی براتیسلاوا، نماد شهر براتیسلاوا است. این قلعه، دژی با شکوه است که به دلیل معماری خیره کننده، چشم اندازهای زیبا و نمایشگاه‌های جذاب آن، شهرت دارد.

در هر جای شهر براتیسلاوا که باشد می‌توانید شاهد قلعه‌ی براتیسلاوا باشید، این قلعه بر بالای تپه‌ای مشرف به شهر قرار دارد , چشم اندازی خیره کننده‌ را به وجود آورده.

قلعه از اواخر عصر حجر  دارای جمعیت بود و اولین ساکنان شناخته شده آن سلت‌ها بودند که در آن یک شهرک مستحکم به نام “اوپیدوم” تاسیس کردند.

ظاهر بیرونی‌ آن شبیه به میزی برعکس با چهار برج که شبیه به پایه‌های آن هستند ساخته شده است همچنین موزه‌های داخلی آن و نمای ۳۶۰ درجه از بالای شهر، برای بازدید بسیار ارزشمند هستند.

تنوع سبک‌های معماری در این قلعه ، از جمله عناصر باروک و قرون وسطایی، مشهود است. این قلعه، «موزه ی تاریخ» را در خود جای داده است ، که توسعه‌ی اسلواکی از قرون وسطی تا به امروز را روایت می‌کند.

در کلکسیون‌های این موزه ، بیش از 250،000 شی از جمله نقاشی‌ها، منسوجات، ظروف سفالی و شیشه‌ای که صدها سال قدمت دارند، وجود دارد.

جالب است بدانید که از بالای تپه و از این قلعه می‌توانید چشم انداز خوبی به شهر ، اتریش و حتی در مواقعی که هوا کاملا صاف باشد به مجارستان داشته باشید این قلعه روزگاری محل اقامت و فرمانروایی حاکمان منطقه بوده است.

کاریز

تاریخچه قلعه براتیسلاوا

در زمان امپراتوری بزرگ موراویا ، سلت‌ها قلعه‌ای ساختند که به مرکز قابل توجهی تبدیل شد. در قرن دهم ، براتیسلاوا بخشی جدایی ناپذیر از کشور در حال رشد مجارستان شد.

یک کاخ سنگی و کلیسای سنت ناجی و باب آن در قرن یازدهم بر روی تپه قلعه ساخته شده است. در قرن پانزدهم ، در زمان سلطنت سیگیسموند لوکزامبورگ ، قلعه‌ای به سبک گوتیک به عنوان سازه‌ی دفاعی عظیم ساخته شد.

در این دوره ، ورودی جدیدی به قلعه در ضلع شرقی  Sigismund’s Gate اضافه شد در حالی که استحکامات ضخامت 7 متر در ضلع غربی ساخته شده است.

این سازه در سال ۱۸۸۱ به علت آتش سوزی به ویرانه‌ای بدل شد و در قرن شانزدهم میلادی ، پادشاه فردیناند دستور بازسازی قلعه را به سبک رنسانس صادر کرد ، در حالی که در قرن هفدهم ، هنگامی که قلعه به مقر رئیس استانی موروثی ، پالفی تبدیل شد ، به سبک باروک بازسازی شد.

در زمان سلطنت ماریا ترزا ، قلعه بر اساس نیاز داماد او آلبرت ، فرماندار زاکسن و تسن ، که یک مجموعه دار هنری با اشتیاق بود و کارهای خود را در قلعه نصب می‌کرد ، به کار خود  ادامه داد.

این مجموعه بعداً به وین منتقل شد تا به گالری امروز آلبرتینا تبدیل شود. از زمان استقلال ، این قلعه به عنوان محلی برای نمایندگی پارلمان اسلواکی فعالیت داشته و مجموعه‌هایی از اسلواکی را در خود جای داده است.

کاریز

 

ساعات بازدید

در فصل زمستان ، از اول نوامبر تا 31 مارس: روزانه از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر می‌توان از این قلعه بازدید کرد و آخرین ورود در ساعت 4 بعد از ظهر انجام می‌شود.

در فصل تابستان ، از اول آوریل تا 31 اکتبر: روزانه از ساعت 10 صبح تا 6 عصر می‌توان از این قلعه بازدید کرد و آخرین ورود در ساعت 5 عصر است.

با شرکت در تور براتیسلاوا کاریز می‌توانید از این قلعه زیبا دیدن نمائید.


دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید