کاریز

بهترین غذاهای اسلواکی

اسلواکی از کشوری عالی در اروپای مرکزی است که توسط مجارستان ، اتریش ، جمهوری چک ، لهستان و اوکراین احاطه شده است. از لحاظ تاریخی ، اسلواکی بخشی از امپراتوری اتریش-مجارستان بود و بعداً به عنوان چکسلواکی به جمهوری چک پیوست.

به دلیل موقعیت مرکزی اسلواکی و تاریخچه پیچیده آن ، بسیاری از غذاهای اسلواکی در کشورهای اطرافش نیز وجود دارد ، اما مردم اسلواکی پیچ و تاب خاصی را به غذاهای محلی خود اضافه کرده‌اند و طعم و عطر متفاوتی را به آن‌ها بخشیده‌اند.

غذاهای سنتی در اروپای شرقی و اسکاندیناوی به طور کلی سنگین و با چربی زیاد هستند. اما غذای سنتی در اسلواکی بسیار خوشمزه و کمی سبک‌تر است. کاریز در ادامه شما را با 5 غذای برتر اسلواکی آشنا می‌کند.

کاریز

1. پیروگی   Pierogi

پنیر برینزا نوعی پنیر محبوب است که از آن در بسیاری از غذاهای اسلواکی استفاده می‌کنند. از جمله این غذاها پیروگی است که در واقع از آشپزی لهستانی وارد اسلواکی شده است.

اسلواکی‌ها این کوفته‌های سیب زمینی را با پنیر برینزا پر می‌کنند ، سپس روی آن خامه ترش می‌ریزند و سپس آن را با تکه‌های بیکن سرخ شده سرو می‌کنند.

پیروگی نوعی پیراشکی شکم پر است که اغلب همراه با یک نوشیدنی خاص به نام žinčica که از شیر گوسفند ترش تهیه می‌شود ، سرو می‌شود.

کاریز

 

2. برینزووِه هالوشکی   Bryndzové halušky

این غذای ملی اسلواکی است بنابراین اگر شما بخواهید تنها یک غذای اسلواکی را امتحان کنید ، کاریز هالوشکی را به شما پیشنهاد می‌کند.  این غذا با پنیر گوسفند با کیفیت خامه‌ای ، نرم و محلی تهیه می‌شود که منحصر به فرد اسلواکی است.

اگرچه این نوع پنیر در کشورهای همسایه نیز تولید می‌شود ، اما هر کدام دستور العمل خاص خود را دارند ولی اسلواکی‌ها دستور ویژه‌ای را در تهیه این پنیر به کار می‌گیرند و به نوع خود افتخار می‌کنند.

این غذای سالم ترکیبی از هالوسکی تکه‌های آب پز‌ شده‌ی خمیر سیب زمینی و پنیر محلی اسلواکی است که با تکه‌های دودی و نمک سود شده‌ی گوشت سرو می‌شود. . این غذا یک وعده کامل و سنگین است و از غذاهای مورد علاقه مردم اسلواکی است.

کاریز

3. شیرینی براتیسلاوا    Bratislavské rožky

براتیسلاوا رول، یکی از شیرینی‌های محبوب اسلواکی است. این شیرینی‌های هلالی شکل، از خمیری لطیف که داخل آن با خمیر گردویی یا دانه‌های خشخاش پر شده است درست می‌شود و روی آن برشته و با پودر شکر آغشته می‌شود.

این شیرینی می‌تواند به عنوان یک دسر عالی در کنار یک وعده غذایی سنگین سرو شود.

کاریز

4. پاسزتکیک سزچنیسکی   Pasztecik szczeciński

پاسزتکیک یک غذای خاص لهستانی است که شهرت زیادی دارد. این غذا در واقع خمیر پر شده از گوشت و سبزیجات است که به صورت ماشینی سرخ می‌شود و در رستوران‌های مختلف سرو می‌گردد.

البته نوعی از این غذا نیز وجود دارد که به صورت خانگی به روشی متفاوت تهیه می‌شود. پاسزتکیک‌‌ شهرت زیادی در زمان حکومت مردم‌گرای لهستان داشت و هم اکنون نیز طرفداران زیادی در این کشور دارد، تاحدی که به یک رویداد تاریخی تبدیل شده است.

کاریز

5. سوپ گولاش  Gulášová polievka

در اسلواکی ماده غذایی دیگری وجود دارد که در بسیاری از کشورهای اروپای مرکزی و شرقی تغییرات مختلفی را به همراه داشته است. در اسلواکی معمولاً از گوشت گاو ، پیاز ، سیب زمینی ، فلفل ، گوجه فرنگی ، سیر و مخلوط ادویه تشکیل می‌شود.

سوپ گولاش در مسابقات ورزشی بسیار پرطرفدار است و اغلب در دیگ روی آتش گرم طبخ می‌شود. سوپ گولاش را می‌توانید در کنار زمین‌ها در یک تورنمنت تنیس یا در خط پایان یک مسابقه 5K پیدا کنید.

بوی مست کننده این غذا شما را در حالی که سوپ برای چند ساعت می‌پزد ، مجذوب خود می‌کند.

کاریز

6. پنکیک اسلواکی   Slovenske palacinky

پنکیک را امروزه می‌توان در بسیاری از کشورهای اروپایی و دنیا پیدا کرد، اما جا دارد آن را به عنوان یکی از محبوب‌ترین غذاهای اسلواکی به شما معرفی کنیم.

البته نسخه اسلواکی کمی با نوع معمولش متفاوت است و آن را بسیار نازک و برشته و مثل کِرِپ تهیه می‌کنند و داخلش را با مواد مختلفی پر می‌کنند.

این پنکیک‌ها بسیار نازک هستند و به محض قرار دادن در دهان آب می‌شوند و با ترکیب با مربای زردآلوی خانگی، مربای توت فرنگی، مغزیجات، پودر شکر و دارچین طعمی محشر و فوق العاده به وجود می‌آورند.

این پنکیک‌های لذیذ را می‌توانید همراه با یک فنجان قهوه یا چای و به عنوان صبحانه، میان وعده یا عصرانه‌ای لذیذ نوش جان کنید.

 

کاریز

 


 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید