کاریز

بهترین مکان‌ها برای دیدن شفق قطبی

شفق قطبی یکی از زیباترین پدیده‌های جوی کره زمین است که در مقاله قبلی کاریز نحوه تشکیل و ویژگی‌هایی که دارد را برایتان بیان کردیم.

این پدیده باعث به وجود آمدن نورهای رنگی زیبا در آسمان می‌شود. رقص نورهای رنگی در آسمان منظره خیره کننده و چشم نوازی را به وجود می‌آورد که تماشای آن هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد.

بهترین مکان‌ها برای تماشای شفق‌ قطبی، آسمان مناطقی با کمترین آلودگی نوری، بالاترین میزان صافی و حداقل بارش باران است.

این نمایش خیره‌کننده نور طبیعی چنان با شکوه است که برای قرن‌ها یک جاذبه شگفت انگیز و مهم گردشگری بوده است و هر ساله از سراسر جهان صدها هزار نفر را به این مناطق جذب می‌کنند.

در مقاله قبل شما را با ویژگی‌ها و نحوه تشکیل شفق‌های قطبی آشنا کردیم در ادامه این مقاله‌ی کاریز می‌خواهیم بهترین مکان‌ها برای تماشای این پدیده‌ی بی‌نظیر را به شما معرفی نمائیم.

 

کاریز

 

دیدن شفق قطبی در ایسلند

ایسلند یکی از بهترین مکان‌های جهان برای دیدن شفق قطبی است. در شب‌های روشن و صاف زمستانی ایسلند، می‌توانید شاهد شفق قطبی جادویی در آسمان باشید.

در ایسلند شفق قطبی یکی از بزرگترین رویدادهای بازدید در زمستان است، ولی از آنجایی که این یک پدیده طبیعی هست  وقوع آن گاهی غیر قابل پیش بینی می‌باشد.

برای دیدن شفق قطبی، آسمان باید کاملا تاریک باشد و این امر همیشگی نیست. با تاریکی هوا ، شفق قطبی می‌تواند در هر زمان از روز قابل مشاهده باشد، اما زمان مطلوب برای دیدن این پدیده‌ی زیبا حدود 9.30 شب تا 1 بامداد است.

اگر شب درستی برای دیدن شفق انتخاب کرده باشید در این صورت شفق‌هایی که در نزدیکی سواحل هستند زیباتر به نظر می‌آ‌یند. از مکان‌های محبوب برای اقامت و تماشای شفق در ایسلند می‌توان به ریکیاویک برج سلطانارنس و پارک ملی دینگوتلیر اشاره کرد.

 

 

کاریز

 

دیدن شفق قطبی در نروژ

یکی از برترین نقاط دنیا برای تماشای شفق‌ قطبی در نروژ است شهر ترومسو (Tromsø) است که در بالای مدار قطب شمالی واقع شده است.

آب و هوای ساحلی و ملایم این شهر باعث شده تا نسبت به دیگر مکان‌ها برای تماشای شفق ، مکان راحت‌تری برای سفر و علاقه‌مندان باشد.

بخش شمالی نروژ از اواخر سپتامبر تا اواخر مارس ، از بعدازظهر تا اواخر صبح تاریک می‌شود و همین تاریکی مطلق، فرصت تماشای شفق‌های قطبی را در این کشور افزایش می‌دهد.

در اواخر ژانویه تا اوایل فوریه، ترومسو میزبان فستیوال شفق‌های شمالی است. . دیگر جاذبه‌ها و سرگرمی‌های این شهر سورتمه سواری و تماشای گوزن‌های شمالی است.

 

 

کاریز

 

دیدن شفق قطبی در روسیه

نواحی شمالی روسیه فرصت مناسبی برای تماشای شفق‌های قطبی را به شما می‌دهد.

فصل شفق‌ قطبی در شبه‌جزیره‌ی کولا (Kola) در شمال شرق این کشور پهناور، از اواخر اوت تا آوریل ادامه دارد اما زمستان بهترین زمان برای تماشای این شفق‌ها است؛ زیرا این منطقه که در محدوده‌ی مدار قطب شمال قرار دارد، به خاطر داشتن ۴۲ شب قطبی شهرت دارد به این معنی که این محوطه برای بیش از ۲۴ ساعت در تاریکی مطلق فرو می‌رود.

بهترین مکان برای تماشای شفق‌های قطبی در این شبه‌جزیره، شهر بندری و کوچک مورمانسک (Murmansk) است که در بخش شمال غربی این منطقه قرار دارد.

علاوه بر شبه جزیره کولا سیبری نیز جایی عالی برای تماشای شفق قطبی است ، زیرا علاوه بر اینکه آلودگی نوری کمی دارد شب‌های تاریک و طولانی نیز دارد.

همچنین  کمربند شفق قطبی یعنی جایی که گازهای خورشیدی با میدان مغناطیسی زمین برخورد می‌کنند هم از این ناحیه سیبری عبور می‌کند.

 

 

کاریز

 

دیدن شفق قطبی در کانادا

بودن در کانادا یعنی تماشای عالی‌ترین مناظر دنیا چه تماشای شفق قطبی باشد چه پارک‌های ملی خیره کننده در همه شرایط در کانادا، سفری باورنکردنی در انتظارتان است.

یلونایف (Yellowknife) مرکز قلمروهای شمال غربیی کانادا است. این شهر همچنین پایتخت شفق‌های شمالی آمریکای شمالی محسوب می‌شود.

یلونایف با قرارگیری در وسط منطقه‌ی بیضی‌شکل شفق شمالی، از ژانویه تا مارس میزبان شگفت‌انگیزترین شفق‌های قطبی جهان است.

یلونایف در کرانه‌ی شمالی دریاچه‌ی گرِیت اِسلِیو (Great Slave) واقع شده و به خاطر ورزش‌های زمستانی نظیر ماهیگیری در یخ و اسکی شهرت دارد.

همچنین نواحی نزدیک دریاچه سوپریور و دیگر نواحی آلبرتای شمالی جایی مناسب برای دیدن این پدیده ماورائی است.

 

کاریز

 

 

 

 

درباره پدیده‌ی زیبای شفق قطبی چه می‌دانید؟

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید