کاریز

معرفی شهر لیون – فرانسه

لیون ، سومین شهر بزرگ کشور فرانسه پس از پاریس و مارسی است که در شرق این کشور قرار دارد. این شهر توسط دو رود بزرگ رون و سون و همچنین تپه‌های La Croix-Rousse و Fourvière به دو ناحیه‌ی متفاوت تقسیم گردیده است.

لیون همچنین به پایتخت تفریح فرانسه ملقب شده است. این شهر همچنین دارای سیستم حمل و نقل فوق‌العاده و نسبتاً ارزانی است که خود به عنوان یکی از مهم‌ترین مزایای این شهر در نظر گرفته می‌شود.

در سرتاسر این شهر آثار تاریخی متعددی که جزء آثار ثبت شده یونسکو می‌باشند نیز دیده می‌شود که از این نظر، رکورد دار است.

مساحت شهر لیون در کشور فرانسه  ۴۸٫۸۷ کیلومترمربع بوده و طی آمار سرشماری که در سال 2018 ، انجام شده حدود 6 هزار نفر در این شهر زندگی می‌کردند.

لذت سفر به این شهر زیبای فرانسه را در تورهای کاریز تجربه کنید.

 

کاریز

 

آب و هوای شهر لیون

شهر لیون، بر اساس شرایط جغرافیایی که دارد، دارای آب و هوای اقیانوسی و مدیترانه‌ای است. از همین رو هوایی گرم‌تر از سایر شهرهای کشور فرانسه دارد. میزان بارش باران هم در سال در لیون حدود ۸۳۲ میلی متر است.

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های آب و هوای فصل بهار در لیون، رطوبتِ آن است. امکان بارش باران در بهار بسیار محتمل بوده و به طور کلی کاریز این فصل را به عنوان بهترین زمان برای سفر به لیون معرفی می‌کند.

درباره تابستان‌های لیون می‌توان گفت که ماه‌های جولای و آگوست گرم‌ترین هوای ممکن را دارند. متوسط دمای روز در این فصل، در ماه جولای به بیشترین حالت خود می‌رسد که حدوداً برابر ۲۷ درجه سانتی‌گراد است.

متوسط دمای هوا و وضعیت کلی هوا در فصل پاییز بسیار مساعد است و افرادی که در لیون زندگی می‌کنند و یا قصد سفر به این شهر را دارند فصل پاییز به جهت داشتن فستیوال‌های متعدد می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای تفریح باشد.

متوسط دمای روز در فصل زمستان در شهر لیون حدود ۵ تا ۸ درجه سانتی‌گراد و در شب به حدود ۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. با وجود اینکه زمستان نسبت به فصل‌های دیگر خیلی خشک است، بیشتر اوقات، آسمان شهرِ لیون با ابر پوشیده شده است.

 

کاریز

 

تاریخچه‌ی شهر لیون

به گفته مورخ دیو کاسیوس ، در سال 43 قبل از میلاد ، سنای روم دستور ایجاد شهرکی را برای پناهجویان رومی جنگ با آلوبروژ صادر کرد. این پناهندگان از وین اخراج شده بودند و در محل تلاقی رودخانه‌های سون و رون اردو زده بودند.

این بنیاد بر روی تپه فورویر ساخته شده و رسماً Colonia Copia Felix Munatia نامیده شد ، نامی که به رونق و برکت خدایان اشاره داشت و در طی سه قرن به مهمترین مرکز امپراتوری روم در منطقه تبدیل شد.

پس می‌توان گفت که آغاز تاریخچه و حیات شهر لیون را باید در تپه‌های فورویرر و در بقایای شهر باستانی لاگدوموم که به معنای شهر روشنایی است ، جستجو کرد.

از همین رو و به رسم قدیم در این شهر هر روز عصر در بیش از صد نقطه‌ی این شهر طبق رسمی قدیمی ، چراغ‌‌هایی روشن می‌شود.

همچنین امروزه در این شهر معماری عصر رنسانس بیش از همه شهرهای فرانسه قابل مشاهده است.

گذرگاه‌های سرپوشیده‌ای که در لیون وجود دارند متعلق به عصر رنسانس هستند و همچنین در زمان جنگ جهانی دوم نیز به عنوان پناهگاه توسط سربازان فرانسوی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

کاریز

اطلاعاتی درباره شهر لیون

زبان مردم لیون فرانسوی است. کارکنان هتل‌ها، مکان‌های توریستی و رستوران‌ها قادر به صحبت کردن به زبان انگلیسی هستند.

مردم لیون خیلی خوشحال می‌شوند که شما به عنوان یک گردشگر با آن‌ها به زبان فرانسه صحبت کنید و بهتر با شما ارتباط می‌گیرند.

اطلاعات مربوط به سیستم حمل و نقل و تابلوهای راهنمایی و رانندگی اکثرا به زبان فرانسه نوشته شده است.

شهر لیون غنی از هنر است، اززمان‌های گذشته مرکز بافت پارچه‌های ابریشمی بوده است و صنعت ابریشم یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های این شهر برای قرن‌ها می‌باشد.

لیون همچنین به عنوان پایتخت آشپزی و خوراک شناسی فرانسه شناخته شده است، سرآشپز معروف فرانسوی پل بوکیز از بنیان گذاران سبک آشپزی نوین فرانسه ، در این شهر متولد شده است.

لیون همچنین یکی از مهمترین مراکز دانشجویی در اروپا می‌باشد که تعداد دانشجویان در این شهر بالغ بر ۱۵۵٬۰۰۰ نفر است.

دانشگاه لیون از ادغام سه دانشگاه کلونابرد(Claude Bernard University Lyon)، دانشگاه لومیر(Lumiere University Lyon)، دانشگاه ژان مولن (Jean Moulin University Lyon)، تشکیل شده است.

 

کاریز

معرفی شهر کن – فرانسه

معرفی شهر ساحلی منتون – فرانسه

معرفی شهر مارسی – فرانسه

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید