آژانس کاریز

جزیره‌ی رویایی بورا بورا کجاست؟

بورا بورا جزیره‌ای گرمسیری و یکی از جزایر متعلق به کشور فرانسه می‌باشد که در اقیانوس آرام و در میان آمریکا و استرالیا واقع شده است.

این جزیره کوهستانی ، حدود 10 کیلومتر طول و 4 کیلومتر عرض ، دارای کوه اوتمانا و کوه پهیا با قله دوقلو 658 متری است. بلندترین قله‌های این جزیره توسط صخره‌های مرجانی احاطه شده‌اند.

نکته قابل ذکر درباره بورا بورا این است که بورا بورا تحت سیطره کشور فرانسه قرار دارد ، اما جزئی از خاک این کشور به حساب نمی‌آید ، بلکه جزیره کوچک واقع در جنوب اقیانوس آرام به شمار می‌آید.

این جزیره که چهار میلیون سال پیش بر اثر فوران آتشفشان ایجاد شده است و برای مدتی طولانی غیرقابل سکونت بود تا اینکه مردم جزیره تانگن به عنوان اولین ساکنین وارد این جزیره زیبا شدند.

مونت اوتمانا که امروز یکی از جاذبه‌های جزیره بورا بورا محسوب می‌شود در گذشته کوهی آتشفشانی بوده است.

آژانس کاریز

آب و هوای جزیره بورا بورا

جزیزه بورا بورا دارای دو فصل تابستان و زمستان است. تابستان این جزیره از نوامبر شروع می‌شود و تا آوریل ادامه دارد.

فصل بارش باران را مردم محلی به نام تابستان تر می‌شناسند. در این زمان تقریبا هر روز هوا ابری است و طوفان‌های خفیف و غیرقابل پیش‌بینی می‌وزد.

دمای هوا تقریبا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بوده و میزان بارش باران به ۱۸۰۰ میلی‌متر می‌رسد.

فصل زمستان این جزیزه نیز کمی متفاوت است. در این فصل هوا خشک و دمای هوا کمی پایین‌تر می‌باشد و بارش باران در این فصل به ندرت اتفاق می‌افتد.

 

آژانس کاریز

 

ریشه نام جزیره بورا بورا

نام این جزیره در زبان تاهیتی که Porapora است در زبان تاهیتی حرف «B» وجود نداشته و در اصل «پورا پورا» بوده که به معنی “اولین متولد” می‌باشد.

ولی به تدریج با ورود اولین اروپایی‌ها به این جزیره نام آن را به اشتباه بورا بورا شنیدند و این نام برای جزیره بین‌المللی شد.

طبق سنت ، این اولین جزیره‌ای است که پس از رایاتئا ایجاد شده است.

آژانس کاریز

دسترسی به جزیره بورا بورا

این جزیره با اینکه فاصله بسیار زیادی با فرانسه دارد اما دارای فرودگاهی به نسبت مدرن است و همین باعث می‌شود دسترسی به جزیره سخت نباشد.

همچنین در طول جنگ جهانی دوم این جزیره دارای یک پایگاه دریایی برای متفقین بود ، و همچنین در ضلع شمال غربی صخره بورا-بورا ، یک پایگاه هوایی برای متفقین وجود داشت که این فرودگاه هنوز هم در حال استفاده است.

در جزیزه بورا بورا هیچ وسیله نقلی‌ی عمومی وجود ندارد و تنها وسیله‌ای که می‌توان آن را وسیله نقلیه عمومی دانست یک وسیله شبیه به اتوبوس است که آن برخی شرکت‌ها با آن یک یک تور دو ساعته در سطح جزیره برگزار می‌کنند.

بورا بورا دارای مسیرهای زیبای دوچرخه سواری نیز است.

آژانس کاریز

اطلاعات تکمیلی درباره جزیره بورا بورا

در این جزیزه گرمسیری هیچ حیوان خطرناکی وجود ندارد و گردشگران بدون هیچ نگرانی از پدیدار شدن مار سمی یا روبه رو شدن با حشرات گزنده در طبیعت و یا کنار سواحل زیبای جزیره قدم می‌زنند و استراحت می‌کنند.

نارگیل، اصلی‌ترین تولید جزیره بورا بورا است، از مواد غذایی محلی‌ها گرفته تا تورهایی که به شما باز کردن نارگیل را یاد می‌دهند، در هر گوشه و کناری دیده می‌شود.

حتی افسانه‌هایی در مورد درخت نارگیل وجود دارد که از اهمیت این میوه برای بومی‌ها حکایت دارد حتی نارگیل‌هایی وجود دارد که می‌تواند تا دو کیلو وزن داشته باشند.

تنها اتفاق خطرناکی که ممکن است در این جزیره برای شما رخ دهد سقوط یک نارگیل دو کیلویی بر روی سرتان است.

سواحل فوق‌العاده‌ی بورا بورا در جهان کم نظیر است و طبق اعلان CNN در لیست 100 ساحل برتر جهان ساحل ماتیرا (Matira) در جزیره بورا بورا جزو 10 ساحل اول دنیا شناخته می‌شود و لقب «خیلی عالی برای باورکردنی بودن» را به این ساحل داده‌اند.

 

آژانس کاریز

 

معرفی شهر کن – فرانسه

معرفی شهر لیون – فرانسه

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید