آژانس کاریز

بهترین سوغات مصر

بخشی از تجربه یک گردشگر خریداری سوغاتی از کشوری است که به آن سفر می‌کنند تا خاطرات مشترک در آنجا را به آن‌ها یادآوری کند.

سوغاتی‌ها همچنین به عنوان هدیه برای عزیزانمان خریداری می‌شوند تا احساس کنند که تا حدی بخشی از سفر شما را تشکیل داده‌اند.

از آنجا که مصر محل زندگی بسیاری از آثار باستانی و گنجینه‌های فرهنگی است ، سوغاتی‌هایی که شخصیت این کشور را به نمایش می‌گذارد همه جا هستند.

در این مقاله آژانس کاریز لیستی از 5 سوغاتی سنتی برای خرید در مصر را گردآوری کرده است.

آژانس کاریز

مینی هرم

از آنجا که هرم‌ها نمادی مشخص از کشور مصر هستند ، مینی هرم‌ها یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌ها برای خرید در مصر هستند و جای تعجب نیست چون هرم بزرگ جیزه شهر قاهره یکی از پربازدیدترین جاذبه های جهان است و تنها شگفتی باستانی در جهان است.

از آنجا که دو هرم کوچکتر ، هرم خفره و هرم منکاوره نیز از جاذبه‌های باستانی هستند ، بازدیدکنندگان معمولاً مجموعه مینیاتور را به عنوان یادگاری خریداری می‌کنند.

در کنار اهرام ، سایر مجسمه‌های مینیاتوری مصر باستان ، مانند ابوالهول نیز مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌اند.

آژانس کاریز

کلاه های سنتی

فز قبلاً کلاه رسمی برای شهروندان و پاشاها بود که از پارچه نرم و بادوام گلیم ساخته شده بود. این یک پوشش شیک برای سر از سال 1805 تا 1952 در مصر استفاده می‌شد ، اما امروزه هم به ندرت یافت می‌شود.

بعضی از شیوخ مسلمان و مسافران بادیه نشین هنوز هم از این کلاه روشن استوانه‌ای قرمز استفاده می‌کنند که توسط اعراب اندلس در قرن هفدهم در شهر فس در مراکش طراحی شده است.

از آنجا به خاورمیانه و به ویژه امپراتوری عثمانی گسترش یافته و به نمادی از مدرنیته تبدیل شده است. فز مصری تقریباً با پایان سلطنت خانوادگی محمدعلی پس از انقلاب در سال 1952 ناپدید شد.

نسخه مصری کمی بلندتر از نمونه‌هایی است که در کشورهای شمال آفریقا مانند تونس و مراکش استفاده می‌شود و دارای یک شکل استوانه قابل تشخیص است.

کارخانه Fez در قاهره در خیابان ال گورایا واقع شده است و می‌توان گفت تنها مکانی در مصر است که هنوز این کلاه را تولید می‌کند.

این کلاه با فرم دادن حصیری کف دست به دور یک قالب مسی ساخته شده و سپس با پارچه مقاوم گلیم پوشانده می‌شود و زیر پیستون مخصوص قرار می‌گیرد.

پس از آن ، Fez با دقت اتو می‌شود و منگوله‌ای به آن متصل می‌شود. منگوله‌ها دارای سه رنگ هستند سیاه یا آبی تیره برای معلمان ، اساتید و بازرگانان ،  رنگ‌های آبی آسمانی روشن برای قاریان مراسم خاکسپاری مسلمانان بود.

در سفر به مصر اگر دوست دارید ظاهری بادیه نشین داشته باشید، یک عمامه سفید به دور فز خود بپیچید.

آژانس کاریز

جعبه‌های جواهرات با الگوی هندسی

این جعبه‌های به سبک عربی که به جعبه‌های جواهرات نیز معروف است ، در مصر محبوبیت زیادی دارد و در بسیاری از مکان‌ها به فروش می‌رسد.

آن‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارند و با الگوهای هندسی اسلامی طراحی شده‌اند.

بسیاری از نشانه‌های تاریخی مصر از این الگوهای هندسی برخوردار است و وجود آن‌ها در معماری چندین بنای یادبود بیرونی و داخلی در اطراف مصر مشهود است.

اگرچه الگوهای هندسی اسلامی به دوران اسلامی مصر برمی‌گردد ، اما وجود الگوهای هندسی به طور کلی به دوران مصر باستان بازمی‌گردد.

این جعبه‌های زیبا می‌تواند انتخاب مناسبی برای سوغاتی و یادگاری از کشور باستانی مصر باشند.

آژانس کاریز

خیامیا

صنایع دستی تزئینات نساجی مصر چادر هنری منحصر به فرد است ، که از دوران فرعونی آغاز شده و پس از پیروزی اسلامی شکوفا شد.

خیامیا منسوجات تزئینی ظریفی است که به دلیل دوام آن مشهور است زیرا از پارچه ضخیم تیل کنف ساخته شده است.

مصریان در گذشته از خیامیا برای ایجاد چادرهای پناهگاهی استفاده می‌کردند ، که از آن‌ها در هنگام سفر در صحرای غرب در برابر طوفان‌های خورشید و شن محافظت می‌کرد.

در خیامیا که هنری دست ساز است در بهترین قطعات معمولاً از تایپوگرافی عربی یا اشکال تزئینی اسلامی با ضربه‌های نخ طلایی و پرهای رنگی دیده می‌شود.

امروزه از آن برای تزئین خانه‌ها ، مهمانی‌ها ، عروسی‌ها و همچنین مراسم تشییع جنازه استفاده می‌شود.

با خرید یک پارچه رنگارنگ خیامیا ، به خانه خود یک جلوه شرقی بدهید یا آن را به عنوان روکش کوسن ، رومیزی یا دیوار آویز بخرید.

بازار خیامیا درست بعد از “باب زولا” در خیابان خیامیا واقع شده است ، جایی که بسیاری از فروشندگان طبقه همکف در آن به نمایش گذاشته می‌شود ، در حالی که کارگاه‌ها در طبقه دوم واقع شده‌اند.

همچنین می‌توانید برخی از آثار هنری خیامیا را در موزه نساجی مصر در خیابان ال مو-ایز نیز پیدا کنید.

آژانس کاریز

 

نشان اسکاراب

مصریان باستان قبلاً تعویذهایی (چشم نظر) به شکل سوسک‌های سرگین داشتند که به آن سوسک‌های اسکاراب می‌گویند. در آن زمان ، اسکاراب‌ها از اهمیت مذهبی در آیین مصر باستان برخوردار بودند.

امروزه اسکاراب یکی دیگر از سوغاتی‌هایی است که مردم آن را دوست دارند. شما می‌توانید آن‌ها را در هر اندازه ، رنگ و موادی پیدا کنید و روی برخی نیز با حروف الفبا حک شده است.

دستبندها و گردنبندهای اسکاراب نیز در مصر بسیار محبوب هستند و بسیاری از بازدیدکنندگان برای یادآوری سفر خود به مصر از آن‌ها استفاده می‌کنند.

آژانس کاریز

بهترین سوغات مجارستان

بهترین سوغات نروژ

بهترین سوغات اتریش


دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید