آژانس کاریز

تاریخچه‌ی پرچم فرانسه

تحت رژیم جنبش فرانسوی ، پرچم‌های زیادی در فرانسه وجود داشت و بسیاری از پرچم‌های نظامی و دریایی آن استادانه و متناسب با تغییرات هنری بودند.

نشان سلطنتی ، یک سپر آبی با سه طاووس طلایی ، پایه پرچم ایالت بود. پس از به قدرت رسیدن بوربن‌ها ، این سپر عموماً در پس زمینه‌ای از رنگ دودمان بوربن ، سفید ، به نمایش در می‌آمد.

پس از انقلاب فرانسه در سال 1789 ، تأکید مجدد بر طراحی ساده پرچم که بیانگر تغییرات اساسی در زندگی اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی فرانسه بود ، متمرکز شد.

آبی و قرمز ، رنگ‌های سنتی پاریس ، در میان انقلابیون در آن شهر محبوب بود و سفید سلطنتی بوربن اغلب به آن اضافه می‌شد. انقلابیون نیز تحت تأثیر پرچم قرمز-سفید-آبی راه راه افقی هلند قرار گرفتند ، که در اواسط قرن هفدهم ظاهر شده بود.

در سال 1790 سه نوار عمودی مساوی که به صورت قرمز-سفید-آبی در چارچوبی از همان رنگ‌ها مرتب شده بودند ، به پرچم سفید نیروی دریایی اضافه شدند. چهار سال بعد ، سه رنگ ، با راه راه‌هایی که اکنون آبی-سفید-قرمز سفارش داده شده است ، به عنوان پرچم ملی رسمی برای استفاده توسط مردم عادی ، ارتش و نیروی دریایی در آمد.

دیده شد که این پرچم تمام اصول انقلاب ، آزادی ، برابری ، برادری ، دموکراسی ، سکولاریسم و ​​مدرنیزاسیون را در بر می‌گیرد. بسیاری از کشورهای دیگر به ویژه در اروپا بلکه در بین استعمارگران سابق فرانسه در غرب آفریقا پرچم‌های سه رنگ را به تقلید از فرانسوی‌ها برگزیدند و رنگ‌های خود را جایگزین پرچم‌های خود کردند.

به این ترتیب ، سه رنگ فرانسوی به یکی از پرچم‌های تأثیرگذار ملی در تاریخ تبدیل شد و در تقابل نمادین با معیارهای سلطنتی مستبد و روحانیت گذشته و همچنین با آگهی‌های تمامیت خواه کمونیسم مدرن و فاشیسم ایستاد.

س از پیروزی‌های نظامی ناپلئون اول در زیر سه رنگ ، ترمیم بوربن در 1814 منجر به جایگزینی همه نمادها شد. پرچم سفید دوباره عالی بود ، اما انقلاب 1830 ، که لوئی فیلیپ را بر تخت سلطنت قرار داد ، سه رنگ را دوباره احیا کرد.

در سال 1848 بسیاری تلاش کردند تا یک پرچم قرمز کمونیستی به فرانسه تحمیل کنند ، و برای مدت دو هفته رنگ سه رنگ تغییر یافت ، نوارهای آن دوباره به آبی-قرمز و سفید تغییر یافت.

از 5 مارس 1848 ، سه رنگ تنها پرچم ملی فرانسه و تمام سرزمین‌های تحت کنترل آن بوده است

آژانس کاریز

رنگ‌های پرچم نشانه چیست؟

این رنگ‌ها نشان از اشرافیت (آبی) ، روحانیت (سفید) و بورژوازی (قرمز) است که املاک رژیم قدیم در فرانسه بودند. هنگامی که سه رنگ به طور رسمی در سال 1794 تصویب شد ، رنگ آن نمادی از ارزش های انقلاب فرانسه بود.

امروز ، این شعار به Liberté ، Égalité ، Fraternité کوتاه شده است ، که به معنی آزادی ، برابری ، برادری است. یک تفسیر مشهور نشان می‌دهد که این رنگ‌ها همچنین می‌توانند نماد افراد مهم تاریخ فرانسه باشند.

رنگ آبی نماد سنت مارتین (مارتین تور) ، کشیش مقدس مسیحی که دارای حرم در پاریس است. قرمز نماد سنت دنیس ، یک شهید و مقدس است که اسقف اعظم در پاریس بود. سفید نماد مریم مقدس یا جوآن آرک است.


آژانس کاریز

پرچم کشور پرتغال و نشانه‌های آن

آشنایی با پیشینه پرچم کانادا


دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید