آژانس کاریز

چشم لندن را بهتر بشناسید – انگلیس

چشم لندن یا چرخ هزاره ، در کرانه جنوبی رودخانه تیمز در لندن است. این بلندترین چرخ و فلک اروپا است ، و با بیش از 3 میلیون بازدید کننده سالانه ، محبوب‌ترین جاذبه گردشگری در انگلستان است.

این سازه 135 متر ارتفاع دارد و قطر چرخ نیز 120 متر است. هنگامی که در سال 2000 برای عموم افتتاح شد ، بلندترین چرخ و فلک جهان بود.

اما در سال 2006 ارتفاع ستاره نانچانگ  با ارتفاع 160 متر ، و سنگاپور فلایر در سال 2008 با ارتفاع 165 متر و بلند غلتک لاس وگاس در سال 2014 با ارتفاع 167 متر از آن پیشی گرفتند.

چشم لندن نماد ملی محسوب می‌شود و ابتکار و موفقیت انگلیس در زمینه ‌ی تکنولوژی قرن ۲۱ میلادی را به نمایش می‌گذارد.

علاوه بر این افرادی که سوار بر این چرخ و فلک عظیم می‌شوند ، وقتی به نقطه اوج ارتفاع می رسند ، تمام شهر را می‌توانند نظاره‌گر باشند و تصویری 360 درجه‌ای عالی از لندن را شاهد باشند.

علت نامگذاری این چرخ و فلک نیز همین ارتفاع زیاد و نمایی کامل از لندن است که آن را “چشم لندن” می‌نامند.

 آژانس کاریز

ده حقیقت درباره چشم لندن

1. چشم لندن یک چرخ و فلک نیست بلکه بلندترین چرخ مشاهده کنسولی است.

2. سوپر مدل کیت ماس ​​25 بار در چشم لندن حضور داشته است و این رکورد یک فرد مشهور در انگلیس است.

3. چشم لندن به طور متوسط ​​سالانه بازدیدکننده بیشتری نسبت به تاج محل و اهرام بزرگ جیزه دارد.

4. شما می‌توانید 40 کیلومتر از همه جهات را ببینید که این فاصله تا قلعه ویندزور در یک روز پاک است.

5. در دسامبر 2005 ، چشم لندن در جشن اولین مشارکت مدنی که بر روی چرخ اجرا شد ، به رنگ صورتی روشن شد.

6. چشم لندن ، بیش از ۴۰ جایزه‌‌ی مختلف را از لحاظ معماری و به خاطر نقش مؤثرش در صنعت گردشگری لندن به خود اختصاص داده است.

7. 32  کپسول موجود در چشم لندن نماینده 32 بخش در لندن است  ، این 32 کپسول یا محفظه‌های شیشه‌ای ، به دلایل خرافی شماره آن‌ها 1 تا 33 است و برای خوش شانسی ، هیچ کپسولی به شماره 13 وجود ندارد.

8. چشم لندن در هر چرخش می‌تواند 800 نفر را حمل کند که با 11 اتوبوس دو طبقه سرخ لندن قابل مقایسه است.

9. درون هر کدام از محفظه‌های شیشه‌ای این چرخ و فلک مرتفع سیستم گرمایش و سرمایشی مخصوصی وجود دارد تا در روزهای سرد و گرم سال مسافران بتوانند از آن بهره ببرند.

10. این چرخ و فلک در مجموع ، بیش از ۱۰۰۰ تن وزن دارد و به آرامی حرکت می‌کند. به طوری که یک دور سواری با آن ، 30 دقیقه طول خواهد کشید؛ یعنی چیزی حدود 0.9 کیلومتر در ساعت که دو برابر سرعت دویدن لاک پشت است.

 آژانس کاریز

چگونگی ساخت چشم لندن

شاهد بیشتر مکان‌های دیدنی لندن بر فراز چشم لندن خواهید بود از جمله خانه‌های پارلمان ، بیگ بن ، کلیسای وست مینستر ، شارد ، رودخانه تیمز البته ، کاخ باکینگهام ، برج و پل برج ، کلیسای جامع سنت پل و جاذبه‌های بسیار دیگر.

سازه چشم لندن که در ابندا توسط دیوید مارکس و جولیا بارفیلد از معماران مارکس بارفیلد در سال 1993 به یک مسابقه ، با حمایت مالی The Sunday Times و بنیاد معماری بریتانیا ، برای یک نقطه عطف جدید به مناسبت گرامیداشت هزاره در لندن ، ارسال شدند.

پس از انحلال مسابقه این زن و شوهر تصمیم گرفتند که شرکت خودشان را تاسیس کنند و ایده‌ی چرخ و فلک را به مرحله‌ی اجرا برسانند.

اما شانسی که آن‌ها آوردند این بود که بعد از علنی شدن این خبر شرکت بریتیش ایرویز برای کمک به این زن و شوهر اعلام آمادگی کرد و قرار شد تا تمام هزینه‌ی آن را بر عهده بگیرد.

این پروژه می‌بایست تا قبل از جشن شب سال نو به پایان می‌رسید و در سال 2000 افتتاح می‌گردید.

ساخت و ساز در سال 1998 آغاز شد ، و چرخ بر روی رودخانه ، در یک موقعیت افقی ، قبل از اینکه به صورت قائم کشیده شود ، جمع شد.

چشم لندن ، همانطور که در این زمان نامیده می‌شد ، توسط نخست وزیر تونی بلر در 31 دسامبر سال 1999 افتتاح شد ، اما اولین مسافر خود را تا 9 مارس 2000 نپذیرفت.

در ابتدا قرار بود پس از پنج سال برچیده شود ، به دلیل محبوبیت مداوم در جای خود نگه داشته شد. در سال 2006 سیستم روشنایی LED تزئینی نصب شد تا چرخ بعد از تاریکی هوا نورانی‌تر و دیدنی‌تر شود.

 آژانس کاریز

بهترین سوغات لندن – انگلستان

پنج رستوران ایرانی با کیفیت در لندن – انگلستان

معرفی 10 سرگرمی برتر در لندن – پارت اول

معرفی 10 سرگرمی برتر در لندن – پارت دوم



دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید