آژانس کاریز

معرفی مونترال دومین شهر پرجمعیت کانادا

مونترال شهری فرانسوی زبان ، در استان کبک ، جنوب شرقی کانادا است. مونترال دومین شهر پرجمعیت کانادا و کلان شهر اصلی استان کبک است.

شهر مونترال حدود سه چهارم جزیره مونترال ، بزرگترین جزیره از 234 جزیره مجمع الجزایر هوچلاگا ، یکی از سه مجمع الجزایر نزدیک تلاقی رودخانه‌های اتاوا و سنت لورنس را اشغال کرده است.

مونترال در 539 کیلومتری شمال شرقی کانادا (شهر تورنتو) و 190 کیلومتری شرقی کانادا (شهر اتاوا) واقع شده است و جمعیتی 4 میلیونی دارد.

اگر علاقه مند به معماری و مکان‌های تاریخی باشید ، باید بدانید مونترال به عنوان یکی از مظاهر طراحی شهری در یونسکو به ثبت رسیده است. در بازدید از شهر می‌توانید از معماری زیبای اطراف شهر به ویژه از منطقه مونترال قدیم و بندر قدیمی شهر دیدن کنید.

آژانس کاریز

تاریخچه شهر مونترال

مونترال شهری است با تاریخ استعمار قابل توجه فرانسه که به قرن 16 برمی‌گردد. این مکان به عنوان اسکان مبلغین آغاز شد اما به زودی به یک مرکز تجارت خز تبدیل شد ، نقشی که پس از تسخیر فرانسه جدید توسط انگلیس در سال 1763 تقویت شد.

ثابت شد که محل مونترال در سنت لورنس یک مزیت عمده در توسعه آن به عنوان یک مرکز حمل و نقل ، تولید و مرکز مالی است.

از زمان کنفدراسیون کانادا در سال 1867 ، مونترال بزرگترین مرکز شهری در این کشور بود تا اینکه در دهه 1970 این عنوان توسط تورنتو از مونترال گرفته شد.

کانادایی‌های فرانسه اکثریت جمعیت مونترال را تشکیل می‌دهند ، که اغلب گفته می‌شود دومین شهر بزرگ فرانسه زبان در جهان است پس از پاریس است.

اقتصاد مونترال ، مدتها تحت سلطه اقلیت آنگلوفون بود. این شهر مقصد بسیاری از مهاجران بوده است و به طور گسترده‌ای یکی از پر مهاجرترین شهرهای آمریکای شمالی محسوب می‌شود.

مونترال همچنان به عنوان یک شهر با جذابیت ، نشاط و ذوق و شادی بسیار ، و همچنین به عنوان یکی از مدرنیته های بی چون و چرا باقی مانده است.

فقط قدم زدن در خیابان‌های مونترال یک تجربه است ، به ویژه مرکز تاریخی معروف به مونترال قدیمی (Vieux-Montréal) ، که پنجره‌ایی به تاریخ غنی شهر با خیابان‌های سنگفرش و سبک‌های معماری از قرن شانزدهم تا امروز را در بر می‌‌گیرد.

آژانس کاریز

 

آب و هوای شهر مونترال

آب و هوای این شهر متغیر است و بستگی به فصل‌های سال دارد. متوسط دما در ماه‌های گرم سال حدودا 20 درجه سانتی گراد بالای صفر است و می‌توان گفت گرم‌ترین هوایی که در این شهر تجربه خواهید کرد 26 درجه سانتی گراد خواهد بود که از 21 می شروع می‌شود و تا 18 سپتامبر ادامه خواهد داشت.

دوره سرمای مونترال از 3  سپتامبر آغاز می‌شود و تا 11  مارس ادامه خواهد داشت و در این دوره متوسط دمای هوا یک درجه سانتی گراد است و در سردترین حالت به منفی سیزده درجه سانتی گراد نیز خواهد رسید.

 

آژانس کاریز

 

مردم مونترال

تحت رژیم فرانسه ، مونترال به یکی از مقصدهای مورد علاقه فرانسه جدید تبدیل شد. با این حال ، در دهه 1760 ، مردم مسلط کاتولیک فرانسوی‌های کانادایی شاهد هجوم پروتستان‌های انگلیسی زبان بودند ، ابتدا در پی امضای پیمان پاریس در 1763 ، که فرانسه جدید را به طور رسمی به انگلیس اعطا کرد ، و سپس به عنوان یک نتیجه انقلاب آمریکا ، زمانی که وفاداران به منطقه مهاجرت کردند.

در واقع ، از اوایل دهه 1830 تا اواسط دهه 1860 ، ساکنان انگلیس اکثریت ساکنان مونترال را تشکیل می‌دادند. رشد مونترال به عنوان یک مرکز تولید به نیروی کار زیادی احتیاج داشت.

به همین امر برخی از اروپا آمدند ، اما بیشتر کسانی که به دنبال کار بودند ، کانادایی‌های فرانسه بودند که در نهایت منجر به درگیری شد. مالكان و كنترل كنندگان اقتصاد مونترال ، در بیشتر موارد ، آنگلوفون‌ها بودند.

این جمعیت غالب از اواسط دهه 1860 ، در کارخانه‌ها کار می‌کردند. این اختلاف در محل کار با الگویی فضایی که بواسطه آن بلوار سنت لورن (خیابان سنت لورنس) به یک پارتیشن زبانی تبدیل و منعکس شد ، فرانکوفون‌ها در شرق آن و انگلیسی زبانان در غرب زندگی می‌کردند.

رونق اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم مهاجران اروپا ، آسیا ، آفریقا و جاهای دیگر قاره آمریکا را به خود جلب کرد و مونترال را به یک شهر چند فرهنگی متنوع تبدیل کرد.

با وجود این افزایش جمعیت مهاجر ، فرانسوی زبان‌ها تقریبا نیمی از جمعیت شهر و حدود دو سوم جمعیت این جزیره را تشکیل می‌دهند. وابستگی‌های مذهبی در مونترال معمولاً از سنت‌های قومی پیروی می‌کند.

کاتولیک روم تا حد زیادی ایمان غالب است ، اگرچه از اواسط قرن بیستم اعمال مذهبی فعال در میان کاتولیک‌های روم به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

آژانس کاریز

حمل و نقل عمومی در مونترال

حمل و نقل عمومی در مونترال در زمستان در دهه 1860 ، سورتمه‌ها جایگزین سرویس واگن ریلی شدند که در سال 1861 افتتاح شد. تا سال 1894 کل سیستم برقی شده و آخرین اسب‌ها از کار خارج شدند.

خدمات تراموا در خطوط ریلی برای پاسخگویی به نیازهای روزافزون جمعیت گسترش یافت ، اما ورود اتوبوس در سال 1919 منجر به آغاز پایان تراموا در اواسط دهه 1930 شد ، اگرچه آخرین خط عمومی واگن بری تا 1959 ادامه داشت.

اتوبوس‌ها از سال 1937 تا 1966 مورد استفاده قرار گرفتند. دریافت جایزه Expo 67 به توسعه سیستم مترو مونترال کمک کرد، که ساخت آن در سال 1962 تحت نظارت مهندسان مترو پاریس آغاز شد.

این سیستم شش ماه قبل از افتتاح نمایشگاه Expo 67 افتتاح شد. اتومبیل‌های مترو مونترال با لاستیک لاستیکی حرکت می‌کنند که سواری آرام تری را ایجاد می‌کنند اما به دلیل اثرات مخربی که زمستان‌های سخت این شهر بر روی لاستیک‌ها می‌گذارد ، سیستم مجبور است کاملاً در زیر زمین اجرا شود. هر ایستگاه مترو دارای طراحی معماری و دکور هنری متفاوتی است.

مجموعه‌ای از موج‌های سریع در رودخانه سنت لورنس در غرب مونترال مدت‌ها به عنوان مانعی برای دسترسی کشتی‌های اقیانوس پیما به دریاچه‌های بزرگ عمل می‌کرد.

با این حال ، این مانع در سال 1959 با  سرمایه گذاری مشترک دولت‌های ایالات متحده و کانادا برطرف شد. مسیر دریا همراه با استفاده از یخ شکن‌ها در زمستان ، نه تنها دسترسی بسیار بیشتری را به مرکز قاره آمریکای شمالی فراهم می‌کرد بلکه به سایر شهرهای بندری کبک مانند بی کوما و شهر کبک نیز سود می‌رساند ، زیرا کشتی‌ها اکنون می‌توانند مونترال را به تجارت ماورالنهر برسانند.

 

آژانس کاریز

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید