حقایق جذاب برای سفر به بارسلونا – تور اسپانیا

بارسلونا دومین شهر بزرگ اسپانیا است و در سواحل مدیترانه واقع شده است. از زمانی که تیم فوتبال FC بارسلونا قهرمان جام لیگ قهرمانان در ماه مه 2009 ، با شکست دادن منچستر یونایتد که بسیار مورد توجه قرار گرفت ، قهرمان شد ، نام این شهر، بیشتر مشهور شده است.

بسیاری شهر زیبا و دیدنی بارسلون را بخاطر آسمان آبی و آفتابیش ، سرزندگی و شادابی سواحل مدیترانه و بخصوص ‏معماری غیرعادی بناهایش می‌شناسند.

سفر به بارسلون یکی از به‌ یاد ماندنی‌ترین سفرها می‌باشد و بارسلونا یکی از مقصدهای پرطرفدار در اسپانیا و حتی قاره‌ی اروپا محسوب می ‌شود ، این شهر که مرکز منطقه‌ مستقل کاتالونیا نیز به شمار می‌رود ، با توجه به جاذبه‌‌های تاریخی ، فرهنگی و طبیعی خود میزبان گردشگران بسیاری است.

اما این شهر اسرار پنهانی دارد که کمتر کسی از آن‌ها اطلاع دارد و در ادامه آژانس کاریز شما را با حقایقی جالب و خواندنی درباره این شهر زیبا و رویایی آشنا می‌کند.

آژانس کاریز

رانندگی در بارسلون

رانندگی در بارسلونا از بدترین سیستم‌های جهان محسوب می‌شند که هر نوزده ثانیه تصادفاتی در این شهر رخ می‌دهد. این می‌تواند در هر ثانیه در آخر هفته به ده تصادف منجر شود ، که پیاده روی را از رانندگی ایمن‌تر می‌کند.

بنابراین اکثر مردم بارسلونا ترجیح می‌دهند عابر پیاده باشند و در هر زمان معین بیشتر جاده‌ها مملو از افراد پیاده است. گفته می‌شود که بارسلونا بخش‌های وسیعی از شهر را به مساحت کل 130 هکتار که معادل 260 زمین فوتبال بطور ویژه به عابران پیاده اختصاص داده است.

بنابراین اگر در بارسلونا هستید ممکن است دوست داشته باشید عاشق راه رفتن شوید!

همچنین شهر بارسلون مسیری 180 کیلومتری مخصوص دوچرخه سواری دارد ، علاوه بر اینها سیستم اشتراک گذاری دوچرخه در این ‏شهر از موفق‌ترین سیستم‌های جهان است. ‏‏‏‏

آژانس کاریز

گائودی بزرگترین معمار بارسلون

آنتونی گائودی یکی از معماران بزرگی محسوب می‌شود که به شدت بر ساختمان‌های شهر تأثیر گذاشته است. وی ، در سال 1882 آغاز به ساخت یک کلیسای کاتولیک کرد که سال‌ها پس از مرگ وی هنوز در دست ساخت است.

او تصمیم گرفت الاغ خانمی را که شن و ماسه می‌فروشد را به عنوان مدل برای ورودی اصلی این کلیسا انتخاب کند. برخی از محبوب‌ترین هتل‌های بارسلونا که در نزدیکی Sagrada Familia واقع شده اند نیز توسط او ساخته شد.

آژانس کاریز

 

 

بزرگترین استادیوم فوتبال اروپا در این شهر قرار دارد ‏

‏‏‏ با در برگرفتن فضای 55000 متر مکعبی ، ورزشگاه نیوکمپ بارسلون با ظرفیت 99354 نفر نه تنها بزرگترین استادیوم فوتبال ‏در اروپا است بلکه پس از استادیوم فوتبال ‏Rungrado May Day‏ در کره جنوبی ، دومین استادیوم با جمعیت بالا و بزرگ در جهان ‏است. ‏ ‏‏‏

بارسلون 68 پارک دارد‏‏‏که ‏ 10 درصد فضای شهر را پارک و فضای سبز اشغال کرده اند و این فضا سالانه افزایش می‌یابد.‏ ‏‏‏

آژانس کاریز

 

 

بارسلون بهترین شهر ساحلی اروپا

امروزه هفت ساحل که دارای پرچم آبی هستند که نشانی است که به سواحل تمیز و بدون آلودگی اروپا اعطا می‌شود و خط ساحلی 4.5 کیلومتری این شهر را تشکیل داده‌اند.

جالب است که بدانید شهر ‏بارسلون توسط نشنال جئوگرافیک بعنوان ” بهترین شهر ساحلی” شناخته شده است. ‏این درحالی است که این شهر تا المپیک سال 1992 هیچ ساحلی نداشت ‏‏‏‏ ‏و منطقه کنار دریا را برای تفریح ​​با تعداد زیادی رستوران ، مراکز خدمات آبی و تفریحی آماده میزبانی المپیک نمودند.

 

 

آژانس کاریز

 

بارسلون دارای جاذبه‌های مهم و متعدد

بارسلوت دارای 9 بنای دیدنی محافظت شده توسط یونسکو است‏‏‏ ‏ در این میان دو بنا ، ‏Palau de la Música Catalana‏ ( قصر موسیقی کاتالان ) و بیمارستان سنت پائول ، توسط لوییز ‏دومانچه‌ای مونتانر معمار اهل کاتالونیا اسپانیا ساخته شده است و هفت بنای دیگر متعلق به معمار مشهور و نامی این شهر ، ‏آنتونی گائودی، می‌باشد.

این بناها شامل پارک گوئل ، قصر گوئل ، کازا میلا ، کازا ویسنس ، کلیسای خانواده ساگرادا ، کازا ‏بالیو و کلیسای کلونیا گوئل ، می‌باشند.

همچنین بارسلون 55 موزه دارد ‏و پربازدیدترین موزه این شهر نه موزه هنرهای معاصر آن است نه موزه مشهور فونداچیو ژان میرو ( موزه ‏هنرهای مدرن ) ، بلکه در میان این 55 موزه بیشترین بازدید از موزه باشگاه فوتبال بارسلون صورت می‌گیرد ، سالانه بیش از ‏‏1.5 میلیون نفر از این موزه دیدن می‌کنند. ‏ ‏‏‏

‏ ‏‏‏

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید