آژانس کاریز

تاریخچه شرکت کوکا کولا و شکل‌گیری برند کوکا کولا

آژانس کاریز

تاریخچه شکل‌گیری شرکت کوکاکولا

شرکت کوکاکولا ، که یک شرکت آمریکایی است در سال 1892 تاسیس شد و امروز در درجه اول در زمینه تولید و فروش شربت و کنسانتره نوشیدنی‌های گازدار شیرین است که یک موسسه فرهنگی در ایالات متحده است و یک نماد جهانی از سلایق آمریکایی است.

این شرکت همچنین سایر نوشیدنی‌های غیر الکلی و نوشیدنی‌های مرکبات را تولید به فروش می‌رساند. کوکاکولا با بیش از 2800 محصول در بیش از 200 کشور جهان ، بزرگترین تولید کننده و توزیع کننده نوشیدنی در جهان و یکی از بزرگترین شرکت‌های آمریکایی است.

دفتر مرکزی آن در آتلانتا ، جورجیا است. نوشیدنی کوکاکولا در سال 1886 توسط یک داروساز آتلانتا ، جان اس پمبرتون ، در شرکت شیمیایی پمبرتون تولید شد. کتابفروش او ، فرانک رابینسون ، نام این نوشیدنی را انتخاب کرد و آن را در متن روان نوشت که به علامت تجاری کوکاکولا تبدیل شد.

پمبرتون در ابتدا نوشیدنی خود را به عنوان یک ماده مقوی که بیشتر بیماری‌ها را از بین می‌برد و آن را بر پایه کوکائین از برگ کوکا و عصاره‌های غنی از کافئین از مغز کولا تهیه می‌کرد. در سال 1903 کوکائین از فرمول کوکاکولا حذف شد.

پمبرتون شربت خود را به فروشندگان نوشابه محلی فروخت و با تبلیغات گسترده این نوشیدنی فوق العاده موفق و شناخته شد.

در سال 1891 ، داروساز دیگری در آتلانتا ، آسا گریگس كاندلر ، مالكیت كامل این تجارت را به دست آورد (بابت كل مبلغ 2300 دلار پول نقد و مبادله برخی حقوق مالكیت) ، و وی سال بعد شركت كوكاكولا را به عنوان عضو این شرکت در این انجمن قرار داد.

علامت تجاری “کوکاکولا” در سال 1893 در اداره ثبت اختراعات ایالات متحده ثبت شد.

آژانس کاریز

گسترش کوکاکولا در آمریکا و کانادا

تحت هدایت كاندلر ، فروش از حدود 9000 گالن نوشیدنی در سال 1890 به 370،877 گالن در سال 1900 افزایش یافت.

همچنین در طی آن دهه ، كارخانه‌های تولید نوشیدنی در دالاس ، لس آنجلس و فیلادلفیا تأسیس شد و این محصول در هر ایالات آمریکا  به فروش رسید علاوه بر آمریکا در ایالات و قلمرو کانادا نیز گسترش یافت.

در سال 1899 شرکت کوکاکولا اولین توافق نامه خود را با یک شرکت بطری ساز مستقل امضا کرد ، که به آن اجازه خرید شربت و تولید ، بطری و توزیع نوشیدنی کوکاکولا را داد.

چنین موافقت نامه‌های صدور مجوز اساس یک سیستم توزیع منحصر به فرد را تشکیل می‌دهد که اکنون بیشتر صنعت نوشابه‌های آمریکایی را مشخص می‌کند.

شرکت کوکاکولا که در سال 1892 با سرمایه 100000 دلار سرمایه گذاری شد و در سال 1919 به قیمت 25 میلیون دلار به گروهی از سرمایه گذاران به رهبری ارنست وودروف ، تاجر آتلانتا فروخته شد.

پسرش ، رابرت وینشیپ وودروف ، بیش از سه دهه شرکت را به عنوان رئیس و رهبر راهنمایی و سرپرستی کرد.

آژانس کاریز


وضعیت کنونی برند کوکاکولا

شرکت کوکاکولا در سال 2009 متعهد شد که فعالیت‌های خود را به ‌گونه‌ای تغییر دهد که تأثیر مثبت بیشتری روی سبک زندگی مردم داشته باشد.

در راستای این هدف آن‌ها تصمیم گرفتند تا نوشیدنی‌های متفاوتی را برای هر سبک زندگی تولید کنند، حمایت بیشتری از برنامه‌های مرتبط با سلامتی داشته باشند و با بازیافت بسته‌بندی‌هایشان به حفظ محیط زیست کمک کنند.

این شرکت همچنین به فعالیت‌های حمایتی خودش از رویدادهای ورزشی مانند جام جهانی فوتبال FIFA و مسابقات المپیک لندن و برزیل ادامه داده است.

امروزه حدود ۱.۹ میلیارد بطری نوشابه‌ی کوکاکولا در سراسر جهان به فروش می‌رسد و ارزش این برند به ۸۳.۸ میلیارد دلار رسیده است. این یعنی ارزش برند کوکاکولا از برندهایی مانند: پپسی، ساب‌وی و کی‌اف‌سی نیز بیشتر است.

یکی از عوامل موفقیت این برند تبلیغات خلاقانه و گسترده‌ی آن است. این برند حتی از اپل و مایکروسافت نیز هزینه‌ی بیشتری بابت تبلیغات خود پرداخت می‌کند و روزبه‌روز به تعداد محصولات و مصرف‌کنندگان آن افزوده می‌شود.

 

 

آژانس کاریز

 

حقایقی جالب در مورد برند کوکاکولا

 

  • نوشابه‌های کوکاکولا تنها در دو کشور کره شمالی و کوبا فروخته نمی‌شوند.
  • تعداد نوشیدنی‌هایی که این برند تولید می‌کند به ‌اندازه‌ای زیاد است که اگر تصمیم بگیرید همه‌ی آن‌ها را امتحان کنید باید این کار را هر روز به مدت ۹ سال ادامه دهید.
  • کوکاکولا اولین نوشابه‌ای است که در سال ۱۹۸۵ به فضا رفت.
  • برند کوکاکولا معتقد است که نامش بعد از کلمه‌ی اوکی به‌عنوان دومین کلمه‌ی پرطرفدار در دنیا شناخته می‌شود.
  • مکزیکی‌ها بیشترین مصرف‌کنندگان برند کوکاکولا هستند. هر مکزیکی سالیانه به‌طور متوسط ۷۴۵ نوشابه کوکاکولا می‌خورد.
  • ۹۴ درصد مردم دنیا لوگوی معروف قرمز و سفید کوکاکولا را می‌شناسند و به طور متوسط هر شخص هر ۴ روز یک‌بار کوکاکولا می‌خورد.
  • برندهای جدید فانتا در دهه‌ی ۱۹۵۰ و اسپرایت در دهه‌ی ۱۹۶۰ وارد بازار شدند.
  • بابانوئل‌هایی که امروزه با این قیافه آن‌ها را می‌شناسیم به لطف تبلیغات کوکاکولا در دهه‌ی ۱۹۲۰ طراحی شده‌اند.

 


آژانس کاریز

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید