تور فرانسه

موزه‌های برتر جهان – پارت اول

عوامل متعددی در صنعت گردشگری تاثیرگذارند که باعث رشد آن می‌شوند که از جمله آن‌ها جاذبه‌های دیدنی، شکم گردی، طبیعت و موزه‌هایی که در کشورهای مقصد وجود دارند ، می‌باشد.

موزه به مکان خاصی که در آن مجموعه‌ای از آثار باستانی و صنعتی و اشیاء با ارزش را به معرض نمایش می‌گذارند، گفته می‌شود.

اشتیاق به جمع آوری اشیا زیبا و با اهمیت ریشه در تاریخ دارد. موزه‌ها نه تنها این اشیا هنری را برای نسل‌های آینده به نمایش می‌گذارند بلکه از آن‌ها محافظت نیز می‌کنند.

در ادامه آژانس کاریز بهترین موزه‌های جهان را به شما معرفی می‌کند. آن‌ها برخی از بزرگترین و مهمترین مجموعه‌های هنری و باستانی کره زمین را در خود جای داده اند.

آژانس کاریز

1. موزه لوور در پاریس

موزه لوور در پاریس یکی از بزرگترین و پر بازدیدترین موزه‌های هنری در جهان است. این موزه در سال 1793 افتتاح شد و در کاخ لوور ، یک کاخ سلطنتی سابق واقع شده است.

هرم شیشه‌ای معروف که در حیاط اصلی کاخ لوور قرار دارد در سال 1989 به این مجموعه اضافه شد و به عنوان ورودی اصلی موزه مورد استفاده قرار گرفت.

نمایشگاه‌های آن از ریشه‌های متنوعی مانند ایران باستان، مصر باستان ، یونان و روم کلاسیک ، اروپا قرون وسطایی و فرانسه ناپلئونی است.

البته مشهورترین نمایشگاه آن نقاشی مونالیزا از لئوناردو داوینچی است که معمولاً در اطراف انبوهی از گردشگران دیده می‌شود.

برخی از مهم‌ترین شاهکارهای لوور عبارتند از ونوس میلو،مجسمه‌ی بالدار پیروزی ساموتراس،نقاشی تاج‌گذاری ناپلئون اثر ژاک لویی داوید ،نقاشی کشتی مدوسا اثر تئودور ژریکو.

آژانس کاریز

2. موزه متروپولیتن در نیویورک

موزه هنر متروپولیتن که با نام The Met نیز شناخته می‌شود ، موزه‌ای هنری است که در حاشیه شرقی پارک مرکزی در شهر نیویورک واقع شده است.

این ساختمان عظیم به سبک گوتیک ، که در ابتدا در سال 1872 افتتاح شد و با گذشت زمان بخش‌های مختلف به آن افزوده شد ، به معنای واقعی کلمه صدها اتاق در دو طبقه آن است که شامل بیش از دو میلیون اثر هنری از سراسر تاریخ بشر و سراسر جهان است ، که تقریباً همه نسل‌ها را پوشش می‌دهد.

موزهٔ کلان‌شهری هنر (Metropolitan Museum of Art)، پشت‌بام پنهانی نیز دارد که رو به پارک مرکزی نیویورک است. این گالری هنری برجسته در میوزیم مایل منطقه‌ای به طول یک مایل از خیابان پنجم نیویورک که موزه‌های بزرگی در آن قرار دارد در نیویورک و در خیابان پنجم قرار دارد.

این موزه علاوه بر نمایشگاه‌های دائمی ، نمایشگاه‌های بزرگ مسافرتی را در طول سال برگزار و میزبانی می‌کند.

قسمت‌های مختلف در این موزه وجود دارند که عبارت‌اند از فضایی برای طراحی کودکان و اینکه به‌وسیله دنیای دیجیتال می‌توانید از موزه و هنر اطلاعات کسب کنید و همچنین زمینه‌ای برای توسعه مهارت و هنر نوجوانان در این موزه فراهم گردیده است. بخش دیگر در این موزه به پروژه‌های هنری اختصاص دارد که از هنرمندان خواسته می‌شود تا حس هنری خود را با دیدن موزه متروپولیتن بیان کنند. هدف از تأسیس این موزه خلق مکانی برای نگهداری اشیای نادر و زیبا بوده است که با رسیدن به این هدف، همه‌روزه هنر در گالری‌های موزه، نمایشگاه‌ها و رویدادهای آن دیده می‌شود و ایده‌های جالبی در طول این سال‌ها به نمایش درآمده است.

آژانس کاریز

3. موزه بریتانیا در لندن

موزه بریتانیا در لندن یکی از قدیمی‌ترین و بهترین موزه‌هایی است که در جهان سالانه بیش از 6.4 میلیون نفر بازدیدکننده دارد که از سراسر دنیا برای بازدید از آثار آن به این بریتانیا سفر می‌کنند.

موزه بریتانیا بزرگترین موزه کشور انگلستان نیز محسوب می‌شود و آثار متنوعی از کشورهای مختلف را در بر می‌گیرد. این موزه به هنر، فرهنگ و تاریخ جهان اختصاص دارد و مجموعه آثار دائمی آن که تعدادش به 8 میلیون اثر می‌رسد، تمام قاره‌ها را شامل می‌شود و داستان فرهنگ انسان‌ها را از ابتدا تا به امروز به نمایش می‌گذارد.

موزه بریتانیا در لندن در سال 1753 تأسیس شد و موزه تاریخ و فرهنگ بشری است. اشیا این موزه شامل سنگ روزتا ، کلید رمزگشایی هیروگلیف و بزرگترین مجموعه مومیایی در خارج از مصر می‌باشد.

کتابخانه موزه بریتانیا تا سال 1973 از موزه جدا شد که طرحی دایره‌ای شکل با سقف گنبدی شکل دارد. ‌انجیل لیندیس فارن Lindisfarne Gospels و دست‌نوشته‌ی حماسه‌ی بیوولف Beowulf از آثار معروف نگهداری شده در این جا هستند.

معماری بنا با سبک نئو کلاسیک توسط رابرت اسمیرک Robert Smirke یکی از رهبران جنبش احیای یونان، ساخته شد. طراحی 44 ستون با ارتفاع 14 متر به شیوه‌ی ایونی استفاده کرد. این شیوه از جمله شیوه‌های معماری کلاسیک است که جزو ویژگی‌های آن ستون‌های بلند با سر ستون پیچدار است. معابد بسیاری در یونان با این سبک ساخته شدند.

همچنین می‌توان گفت این موزه یکی از بهترین مقصدها و جاذبه‌ها در لندن است.

آژانس کاریز

4. موزه‌های واتیکان

موزه‌های واتیکان در داخل شهر واتیکان در رم توسط پاپ ژولیوس دوم تأسیس شد که در نزدیکی کلیسا سنت پیتر قرار دارد و از بهترین موزه‌های جهان است.

مشهورترین موزه‌ها به خاطر پلکان مارپیچی ، اتاق‌های رافائل و کلیسای سیستین با تزئینات عالی را شامل می‌شوند.تحت حمایت پاپ ژولیوس دوم ، میکل آنژ سقف کلیسا را بین سال‌های 1508 و 1512 نقاشی کرد.

از جمله آثار موزه واتیکان می‌توان به تندیس‌ها و پیکره‌های اشاره کرد که مربوط به کلیسای کاتولیک رم است. ناگفته نماند که این موزه یکی از بزرگ‌ترین و کامل‌ترین موزه‌های آثار هنری دنیا محسوب می‌شود که توسط کشیش‌های مختلف طی سالیان سال گسترش یافته است.

در موزه واتیکان، آثار باستانی مربوط به سرزمین پارسی نیز وجود دارد. همچنین در این موزه، 3 کره جغرافیایی وجود دارد که قدمت هر کدام از آن‌ها به قرن شانزدهم و هفدهم میلادی برمی‌گردد. در تمام این کره ها، نام سرزمین پارس و خلیج فارس وجود دارد. یک نقشه چرمی نیز در موزه واتیکان نگهداری می‌شود که اثر لئوناردو داوینچی می‌باشد و نام امپراتوری پارس نیز در آن جلب توجه می‌کند. بنابراین اگر به آثار باستانی جهان و اهمیت امپراتوری پارس علاقه‌مند هستید، حتما از موزه واتیکان دیدن نمایید.

گردشگران تور ایتالیا در بازدید از موزه واتیکان می‌توانند از پرده‌های منقوش و قالیچه نماهایی از قرن پانزدهم دیدن کنند که با نقاشی‌های مختلف ایتالیا تزیین شده است.

در موزه واتیکان، نقشه‌هایی را مشاهده می‌کنید که بر روی چرم سبکی از نقشه‌های باستانی بطلمیوسی حک شده است و معادل خلیج فارس (سینیوس پرسی) در آن نگاشته شده.

همچنین می‌توانید به نظاره نقشه دیگری که کار هنرمند لئوناردو داوینچی است بروید که از نام ایران به امپراطوری پارس یاد کرده‌اند.

آژانس کاریز

5. موزه گوگنهایم در اسپانیا

موزه گوگنهایم در بیلبائو ، اسپانیا که توسط فرانک گری طراحی شده است ، یک موزه هنر مدرن و شاید مشهورترین ساختمان دهه 1990 است.

معماری این موزه و منحنی‌های برازنده و حسی که باعث تداعی کشتی‌هایی می‌شود که در امتداد اسکله‌های بیلبائو در همه جا حضور داشتند ، در مربع‌های تیتانیوم پوشیده شده اند که شبیه فلس‌های ماهی هستند و در زیر نور خورشید می‌لرزد و می‌درخشد.

موزه برای بازدیدکنندگان مواردی دائمی و موقتی را از هنرمندان سرتاسر جهان به نمایش گذاشته‌ است. در سال 1997 درهای گوگنهایم با نمایشگاهی از 300 اثر متعلق به قرن بیستم به روی مردم بازگشایی شد که با شاهکارهایی از هنرمندان اروپایی چون پیکاسو،میرو، ماتیس و شاگال آغاز شده و به هنر پاپ آمریکایی با آثاری از «کلاوس اولْدِنبرگ»و «اندی وارهول» و برخی آثار ویدئویی ختم می‌شد.

همچنین این موزه محل نمایش دائمی «موضوع زمان»، یک مجموعه مجسمه از هفت ورقه استیل موج‌دار زنگ‌زده، اثری از ریچارد سِرا می‌باشد که آن را به طور اختصاصی برای این موزه ساخته شده است.

لازم به ذکر است که گوگنهایم که در منطقه صنعتی سابق قرار گرفته است، پیشگام پروژه تحول شهری بیلبائو شده و آن منطقه را تبدیل به یک مرکز گردشگری پر رونق نموده است. سالانه جمعیت زیادی برای از این ساختمان بازدید می‌کنند و باعث شدند درآمد حاصل از موزه چندین برابر هزینه ۱۰۰ میلیون دلاری ساختش شود.

 

 

آژانس کاریز

موزه تمدن‌های اروپایی و مدیترانه‌‌ای

 

2 Replies to “موزه‌های برتر جهان – پارت اول”

عبدالحسین پور
جولای 8, 2021
بسیار مفید
پاسخ
    ماندانا محمدطاهر
    جولای 11, 2021
    متشکر
    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید