آژانس کاریز

کلیسای جامع بانوی ما آپرسیدا سومین کلیسای زیبای جهان – برزیل

کشور برزیل که در قاره آمریکای جنوبی، واقع شده یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در این قاره است. سالانه گردشگران بسیاری برای تفریح و بازدید از جاذبه‌های گردشگری این کشور، تور برزیل آژانس کاریز را در برنامه سفر خود قرار می‌دهند.

در این کشور کلیساهای متعددی وجود دارد، اما در این میان کلیسای جامع برازیلیا یکی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی این کشور به حساب می‌آید.

این کلیسا از اهمیت زیادی در جامعه برخوردار است ، بنابراین طراحی آن نیز باید در خور اهمیت و جایگاه ویژه آن در برابر محیط پیرامون خود می‌بود.

اسکار نیمایر معمار برزیلی که از طراحان بنای مرکز سازمان ملل نیز است طراحی قدرتمند و شکل منحصر به فرد کلیسای جامع برازیلیا را ارائه داد و این بنا را به صورت تمام شیشه پیاده سازی کرد که منجر به پذیرش جایزه پریتزکر در سال 1988 شد.

آژانس کاریز

نام رسمی کلیسا

این کلیسا خیلی زود با سبک معماری خارق العاده و بی‌نظیرش در بین گردشگران به شهرت رسید ، به صورت سالانه 2 میلیون مگردشگر از این کلیسا بازدید می‌کنند که در نوع خود رکورد بی‌نظیری است.

نام رسمی و بومی این محل متروپولیتن کتدرال آو اور لیدی اَپرسیدا (Metropolitan Cathedral of Our Lady Aparecida) می‌باشد که با نام کلیسای جامع بانوی ما آپرسیدا نیز شناخته می‌شود و بدست پیروان کاتولیک رومی ساخته شده است.

کلیسای جامع برزیل روزانه برای بازدید عمومی باز است.

آژانس کاریز

معماری کلیسا

سنگ بنای کلیسا در اوایل سپتامبر سال 1958 میلادی در پایتخت برزیل، یعنی شهر برزیلیا گذاشته شده است، تکمیل این بنا تا سال 1970 به طول انجامید.

ساختمان این کلیسا دارای 16 ستون بتنی با شکل بسیار عجیب و غریب است. ستون‌ها با رساندن دو دست به سمت آسمان بالا می‌روند.

نمای بیرونی کلیسا با شیشه پوشیده شده است، همین امر سبب شده این کلیسا از دور نمایی درخشنده داشته باشد.

فضای کلیسا جامع برازیلیا احساسات مذهبی را منتقل می‌کند و در عین حال دیدنی و ساده است. در ابتدای ورود یک تونل تاریک بازدید کننده را به داخل راهرو دایره‌ای به قطر 70 متر هدایت می‌کند.

در مسیر ورودی کلیسا چهار مجسمه برنزی با ارتفاع سه متر دیده می‌شود که معرف نویسندگان چهار كتاب اول عهد جديد هستند.

هنگام ورود به کلیسای جامع ، ستونی از سنگ مرمر قرار دارد که تصاویری از قسمت‌های زندگی بانوی ما ، نقاشی شده توسط آتوس بولکائو قرار گرفته است.

در بالای شبستان این کلیسا 3 مجسمه بر روی هوا معلق هستند که کوچکترین آن‌ها مجسمه‌ای به وزن حدودا 100 کیلوگرم و بزرگ‌ترین آن‌ها مجسمه‌ای با وزن حدود 300 کیلوگرم است.

همچنین این کلیسا دارای 4 ناقوس بوده که اولین بار در سال 1977 میلادی به صدا در آمده‌اند. کلیسای جامع برازیلیا با دارا بودن گنبدی 40 متری از نقاط دوردست در پایتخت برزیل نیز قابل رویت است.

در کنار ساختمان اصلی ، سازه‌های جانبی وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها غسل تعمید به شکل بیضی شکل و برج ناقوس ، که چهار زنگ آن توسط دولت اسپانیا اهدا شده است.

 بازدید از این کلیسای بی‌نظیر پیشنهاد ویژه آژانس کاریز به شما است.

آژانس کاریز

5 حقیقت جالب درباره کلیسای جامع میلان – تور ایتالیا

کلیسای سن پیتر قلب کشور واتیکان – ایتالیا

معرفی کلیسای استرگوم – بوداپست – مجارستان

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید