ایتالیا

جاذبه‌های رم ایتالیا – تور ایتالیا

رم شهری که امید جاودانه در آن می‌جوشد. این شهری است که به میراث شکوهمند باستانی خود افتخار می‌کند ، شهری که زمانی امپراتوری خود را در سراسر اروپا ، آفریقا و آسیا گسترش داده بود.

رم شهری غرق در تاریخ و مسیحیت است. تقریباً در هر گوشه خیابان این شهر می‌توان تاریخ و هنر را یافت. رم را می‌توان پایتخت گردشگری در کشور ایتالیا دانست که بسیاری را همه ساله به خود جذب می‌کند.

رم یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است که قدمتی بیش از 2500 سال دارد. جاذبه‌های دیدنی رم به قدری زیبا هستند که اگر حتی یک عمر به سیر و سیاحت در آن مشغول باشید، باز هم خسته نمی‌شوید.

مسافران برای اطمینان از بازگشتشان به رم ، یک سکه به چشمه تروی می‌اندازند، چرا که افسانه‌ها می‌گویند که کسانی که این کار را می‌کنند دوباره به رم باز می‌گردند.

اگر مسافر تور ایتالیا آژانس کاریز باشید فرصت بازدید از جاذبه‌های متعدد و زیبای شهر رم را خواهید داشت.

در ادامه با آژانس کاریز همراه باشید تا با جاذبه‌های شهر رم برای بازدید در تور رم آشنا شوید.

آژانس کاریز

1. کولوسئوم و طاق کنستانتین

کولوسئوم که بزرگترین سازه‌ای است که در از دوران باستان روم برجای مانده ، هنوز الگویی برای میادین ورزشی فمی‌باشد. طراحی استادیوم فوتبال امروزی به وضوح بر اساس این طرح بیضی شکل رومی است.

ساخت این ساختمان توسط وسپاسیان در سال 72 میلادی آغاز شد و پس از آنکه پسرش تیتوس با افزودن داستان چهارم آن را بزرگ کرد ، در سال 80 پس از میلاد با یک سری بازی های باشکوه افتتاح شد.

امپراطور تیتوس برای افتتاحیه‌ی این مکان ، مسابقه‌هایی را ترتیب داد که 100 روز و 100 شب ادامه داشت و چیزی حدود 5000 حیوان طی این مسابقه کشته شدند.

کولوسئوم به اندازه کافی بزرگ برای اجرای تئاتر ، جشنواره‌ها ، سیرک‌ها و برگزاری مسابقات گلادیاتورها بود ، که دادگاه شاهنشاهی و مقامات عالی در پایین‌ترین سطح ، خانواده‌های اشرافی رومی در سطح دوم ، مردم در سطح سوم و چهارم بازی‌ها را تماشا می‌کردند.

در کنار کولوسئوم ، طاق کنستانتین تقریباً به همان اندازه آشنا ایستاده است ، یک طاق پیروزی که توسط سنا برای احترام به امپراطور به عنوان “آزادکننده شهر و آورنده صلح” پس از پیروزی وی در نبرد پل میلویان در سال 312 برپا شده است.

این سازه در جنوب‌ غربی پایانه‌ی نهایی ایستگاه قطار واقع شده است و در نزدیکی آن نیز یک ایستگاه مترو وجود دارد.

صف‌های بازدید طولانی هستند و باید به آرامی حرکت کنید ، بنابراین می‌توانید با عضویت در تور پیاده روی نیم روزه در وقت خود صرفه جویی کنید و همچنین دارای یک راهنمای آگاه باشید که در تور رم کاریز این امکان برایتان فراهم شده است.

آژانس کاریز

2. انجمن رومی

رومن فروم در قدیم ، ناحیه‌ای باشکوه و مجلل بود و معابد ، باسیلیکا و فضاهای عمومی پر جنب و جوش متعددی را در برمی‌گرفت و روم باستان به کمک آن جذابیت‌های خود را به نمایش می‌گذاشت.

قدم زدن در این تالار گفتگو ، اکنون در وسط یک شهر مدرن و پرتحرک ، مانند قدم برداشتن به پشت دو هزاره به قلب روم باستان است. اگرچه آنچه از این مرکز زندگی و دولت روم برجای مانده است ، تنها بخش کوچکی از شکوه و عظمت اصلی آن را نشان می‌دهد.

در اینجا می‌توانید از معابد، میادین و طاق‌های مختلفی مانند معابد زحل، تیتوس و وِستا و همچنین طاق سِوِروس بازدید نمائید.

زندگی سیاسی و مذهبی رم در اینجا همراه با دادگاه‌ها ، بازارها و مکان‌های اجتماعات متمرکز بود. پس از قرن هفتم ، ساختمان‌ها ویران شد و کلیساها و قلعه‌ها در میان بقایای باستانی ساخته شد.

سنگ‌های آن برای ساختمان‌های دیگر استخراج شده بود و تنها در سده‌های 18 و 19 بود که با کاوش‌های سیستماتیک ، ساختمان‌های باستانی از زیر یک لایه 10 متری خاک و آوار بیرون آمد.

اگر از ورودی لارجو دلا سالارا وکیا داخل بروید، در سمت چپ خود به معبد آنتونیوس و فائوستینا می‌رسید.

در سمت راست، ویرانه‌های باسیلیکای فولویا آمیلیا قرار دارد و در انتهای مسیر با ویا ساکرا به معنی خیابان مقدس روبه‌رو خواهید شد که خیابان اصلی رومن فروم به حساب می‌آید.

آژانس کاریز

3. پانتئون

معبد پانتِئون یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی شهر رم می‌باشد که در سال 118 پس از میلاد مسیح به‌دستور امپراتور هادریان ساخته شد.

پانتئون بهترین بنای حفظ شده از دوران باستان روم است که در مقابل فرسایش زمان به مدت قابل توجهه 2000 سال سالم است.

این در حالی است که پاپ گریگوری سوم کاشی‌های سقف برنز طلاکاری شده را از بین برد و پاپ اوربان هشتم دستور داد سقف برنزی آن را برداشته و ذوب شود تا سایبان را بر روی محراب سنت پیتر و توپ‌های قلعه سانت آنجلو ریخته شود.

گنبد پانتئون ، بزرگ‌ترین دستاورد معماری رومی‌ها به شمار می‌رود که 16 ستون کورینتی بیرون آن که هر کدام ارتفاعشان به 12 متر می‌رسد. عبور از درهای برنزی بزرگ و خیره شدن به گنبد بتنی آن ، بازدیدکنندگان را به حیرت وا می‌دارد.

گنبد 43 متری آن ، عالی‌ترین دستاورد معماری داخلی رم است که بدون تکیه‌گاه‌های قابل مشاهده معلق است و به خوبی در داخل دیوارها پنهان شده‌اند و دهانه مرکزی نه متری آن تنها منبع نور ساختمان است همچنین گنبد معبد از داخل با مجموعه‌ای از نقوش سنگی تزئین شده است.

هنوز مشخص نیست که هدف از ساخت این ساختمان چه بوده است از طرف امپراطور هادریان به پاپ اهداء شده است و امروز نیز به عنوان مرکزی با ارزش بیشتر مذهبی شناخته می‌شود.

این مکان که به عنوان کلیسا نیز مورد استفاده قرار گرفته است به دلیل اینکه جذابیت تاریخی بالایی دارد و همچنین می‌توانید نقاشی‌های رافائل از پادشاهان امپراطوری رم را مشاهده کنید.

علاقه‌مندان می‌توانند از این مکان در تور رم آژانس کاریز به صورت رایگان بازدید نمایند.

آژانس کاریز

4. اوستیا آنتیکا

اوستیا آنتیکا یک مکان باستانی مهم است که زمانی بندرگاه رم بوده است که در کمتر از 20 مایلی رم و در دهانه رودخانه تایبر واقع شده است.

این سایت دارای بناهای باستانی به خوبی حفظ شده است که قدمت برخی از آن‌ها به قرن چهارم قبل از میلاد برمی‌گردد.

اوستیا آنتیکا به دلیل نقاشی‌های دیواری برجسته و موزاییک‌های برجسته و ساختمان‌های قدیمی و همچنین توالت‌های عمومی باستانی که حمام‌ها را به یک محیط اجتماعی تبدیل می‌کنند ، مشهور است.

آژانس کاریز

5. موزه‌های کاپیتولین

موزه‌های کاپیتولین قدیمی‌ترین موزه‌های عمومی دنیا به حساب می‌آیند و قدمتشان به سال 1471 میلادی برمی‌گردد.

ساختن موزه‌های کاپیتولین ممکن است 400 سال طول کشیده و توسط میکل آنژ طراحی شد. این مجموعه برجسته موزه‌های هنری و باستانی ، که با اهدای پاپ در قرن پانزدهم آغاز شده است ، در بالای تپه کاپیتول قرار دارد که یکی از هفت تپه مهم شهر رم است.

این مجموعه‌ها شامل هنرهای قرون وسطایی و رنسانس ، مجسمه‌های قدیمی روم و جواهرات است.

علاوه بر آثار داخل موزه ، سنگ‌کاری‌های حیاط طبقه‌ی همکف از جمله مجسمه‌ی یک سر بسیار بزرگ و دست و پای آن نیز جذابیت دارند که به مجسمه‌ی 12 متری کنستانتین تعلق دارد.

آژانس کاریز




       

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید