معرفی پتی پله یا کاخ کوچک در پاریس – تور پاریس 1400

پتی پله یا کاخ کوچک (Petit Palais) یک موزه هنری است که به آن پتی پالاس و گراند پالاس نیز می‌گویند و در منطقه 8 و در نزدیکی خیابان شانزه لیزه شهر پاریس در کشور فرانسه واقع شده است.

این موزه به مناسبت نمایشگاه جهانی سال 1900 توسط آرشیتکت چارلز جیرلت ساخته شده و امروزه پذیرای موزه هنرهای زیبای پاریس از قرون وسطی تا به حال می‌باشد.

شما با شرکت در تورهای پاییز 1400 فرانسه پس از مدت‌ها دوری از سفر می‌توانید از این موزه زیبا در کنار راهنمایان مجرب آژانس کاریز بازدید نمائید.

 

آژانس کاریز

 

 

 

موقعیت موزه پتی پله

وسعت این کاخ به ۷۷۰۰۰ متر مربع می‌رسد و یکی از زیباترین ساختمان‌های شهر پاریس محسوب می‌شود.

امروزه بعضی از رویدادهای بزرگ و مهم و نمایشگاه‌های تجاری بین‌المللی در این مکان برگزار می‌شود.

پتی پله در مقابل گراند پله در خیابان نیکولاس دوم، (چرچیل امروزی) واقع‌شده است. نمای دیگر ساختمان رو به روی رودخانه سن و خیابان شانزه لیزه می‌باشد.

 

 

 

 

 معرفی موزه پتی پله

در گذشته موزه‌های پته پله و گراند پله در جایگاه یک مکان و نام کاخ صنعت شناخته می‌شدند، اما به دلیل این امر که کاخ صنعت نمای موزه انولید را می پوشاند، طی تصمیمی از سوی مسئولین کشور پاریس قرار بر این شد که کاخ صنعت را به موزه پته پله و گراند پله مبدل کنند.

بنابراین امروزه گردشگران و بازدیدکنندگانی که از پاریس در تور پاریس دیدن می‌کنند شاهد این امر هستند که این دو موزه یعنی پته پله و گراند پله در کنار یک دیگر واقع شده‌اند و طول نمای پته پله چیزی بالغ بر ۱۵۰ متر است.

 

 

 

آژانس کاریز

 

 

ساخت موزه پتی پله

مسابقه‌ای در سال ۱۸۹۶ میلادی برگزار شد و تمامی معماران کشور فرانسه اجازه‌ی شرکت در آن را داشتند تا ایده‌ای برای ساخت یک کاخ بدهند که به نمادی از خلاقیت فرانسوی‌ها تبدیل شود.

رقابت میان شرکت‌ کننده‌ها، بسیار سخت بود و پس از بحث و گفتگوی بسیار میان گروه گزینش‌گر  با ۴ نفر از شرکت‌ کنندگان قرارداد بستند: «آنری دوگلان»، «آلبر لووه»، «آلبر توماس» و «شارل ژیرول».

هر کدام از آن‌ها مسئولیت مخصوص به خود را داشت و در نتیجه، تمامی نقطه‌ نظرهای آن‌ها در کنار هم آورده شد تا به عنوان یک تیم با یکدیگر همکاری کنند.

در قسمت سنتوری یا همان آذین بالای در غربی ساختمان، سنگ نوشته‌ای با این مضمون قابل مشاهده است که این بنای تاریخی از طرف جمهوری، تقدیم به شکوه هنر فرانسوی می‌باشد.

بنابراین می‌توان دید که هدف اصلی تأسیس این بنا، میزبانی بزرگ‌ترین رویداد رسمی هنری در پایتخت فرانسه بوده است.

آژانس کاریز بازدید از این موزه‌ی زیبا را در تور پاریس 1400 پیشنهاد می‌کند.

 

آژانس کاریز

 

 

بازدید از موزه پتی پله

به عنوان بخشی از شبکه‌های بزرگ موزه‌های شهری پاریس، همه بازدید کنندگان می‌توانند به صورت رایگان به مجموعه دائمی در پتی پله دسترسی پیدا کنند.

در همین حال، نمایشگاه‌های موقت که در این محل برگزار می‌شوند، روندهای مربوط به هنر مدرن، عکاسی و رسانه‌های دیگر را به عرصه نمایش می‌گذارند.

اگر تصمیم دارید که وقت خود را روی هنرهای کلاسیک یا مدرن متمرکز کنید و از تماشای آثار هنری کهن پاریس لذت ببرید، مطمئنا این گوهر هنری و فرهنگی پاریس مجموعه‌ای است که باید در لیست بازدید در تور پاریس شما قرار داشته باشد.

این موزه به دو قسمت تقسیم می‌شود. فضای داخلی پتی پله برای ایجاد فضاهای نمایشگاهی متناسب با هر جنبه از یک مجموعه طراحی‌شده است.

گالری‌های بیرونی برای اشیاء و آثار تاریخی و هنری، گالری‌های داخلی برای نقاشی‌ها، گالری‌های پایین برای ذخایر و روتوندای ورودی و گالری اصلی برای نگهداری مجسمه‌ها ساخته شدند.

کف موزه با موزاییک کاشی‌کاری شده، دیوارها با سنگ مرمر پوشانده شده‌اند و گنبد و طاق‌ها با نقاشی‌های تمثیلی پرشده است.

 

 

 

آژانس کاریز

 

 

معماری ساختمان پتی پله

پتی پله در اطراف باغ نیم دایره‌ای زیبایی ساخته شده است و شکل ذوزنقه‌ای کاخ کوچک یک منطقه باز در مرکز ساختمان را تشکیل می‌دهد.

نمایشگاه این موزه در طبقه اول این عمارت واقع شده و طبقه همکف آن به اصل به قسمت اداری موزه اختصاص یافته است.

نمای آن در حدود 150 متر طول دارد. حیاطی مجلل با گنبدی زیبا ، ستونهای یونیک به سبک معماری یونان باستان  با نقوش برجسته مورب، نمای ظاهری نیم دایره حیاط داخلی را تزئین می‌کنند.

ستون‌های متصل از گرانیت صورتی ووسگ و برنز طلاکاری شده، حیاط و گالری سرپوشیده را احاطه کرده اند. دکوراسیون آن با نقوش برجسته مجلل  با شکوه تکمیل شده است.

کافه باغ این کاخ کوچک در حیاط مرکزی موزه قرار گرفته و گیاهان سرسبز و ستون‌های آن را پوشانده که با حلقه‌های گل آراسته‌اند که برای رفع خستگی یا صرف ناهار در تور پاریس می‌توانید به این مکان رفته و استراحت کنید.

 

 

آژانس کاریز

 

در سفر به پاریس به چه چیزهایی نیاز داریم؟

طاق پیروزی شناخته شده‌ترین بنای یادبود جهان در پاریس

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید