مجله گردشگری کاریز

جزیره البا، ایتالیا

جزیره-البا-ایتالیا

جزیره زیبا و شگفت انگیز البا

البا بزرگترین جزیره مجمع الجزایر توسکان و همچنین سومین جزیره بزرگ ایتالیا است که بیش از 150 ساحل دارد. این جزیره به همراه هشت جزیره دیگر از جمله جیگلیو ” Giglio “، “جیانوتری ” Giannutri  و مونتکریستو ” Montecristo ” بخشی از پارک ملی مجمع الجزایر توسکان است که بزرگترین پارک دریایی در اروپا بشمار می‌آید. جزایر ساردینیا و سیسیل به ترتیب در رتبه اول و دوم جزایر بزرگ ایتالیا قرار دارند.

تاریخچه طولانی مدت این جزیره به زمان تبعید امپراطور فرانسوی، ” ناپلئون ”  و حتی به پیش از آن  نیز برمی‌گردد. ناپلئون در سال 1814 به البا تبعید شد و هنوز هم خانه های زمستانی و تابستانی او در این جزیره پا بر‌جاست. امروزه این جزیره‌ی شگفت انگیز که سواحل زیبایی نیز دارد، مورد علاقه و توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. نکته بسیار جالبی که در مورد البا می‌توان گفت وجود یک فرودگاه در آن است که فقط به دو مقصد سوئیس و ایتالیا پرواز دارد. همچنین، هتل های جزیره البا راحتی و آرامش خاصی را برای مسافرین فراهم می‌کنند.

دریای صاف و آبی و سواحل زیبای البا آن را به مقصدی بی‌نظیر تبدیل کرده که حتی می‌توان آن را به بهشت روی زمین تشبیه کرد. علاوه بر این البا مکان مناسبی برای ورزش و گشت در فضای باز است. بطوری که در این جزیره مسیری برای علاقه‌مندان به پیاده روی و دوچرخه سواری ایجاد شده است تا بتوانند نهایت لذت را از محیط بی‌نظیر جزیره ببرند. همچنین غواصی در این منطقه به لطف وجود بستر غنی دریا و گونه های مختلف آبزیان مورد توجه بسیاری قرار دارد.

پاول کله ” Paul Klee ” نقاش سوئیسی در سال 1926 از این جزیره بازدید کرد و در آثار خود ذات روشن مدیترانه را به تصویر کشید مانند او ، بسیاری از هنرمندان دیگر نیز اسیر البا شده‌اند.

معرفی-جاذبه های-ایتالیا

معرفی شهر میلان

راهنمای ویزای ایتالیا

2 نظر در “جزیره البا، ایتالیا

  1. زند گفت:

    لطفا در تور ايتاليا بازديد از اين جزيره هم قرار بديد??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *