غذاهای-مجارستانی-کاریز

غذاهایی معروفی که نباید در مجارستان از آن غافل شد

مجارستان کشوری با تاریخ و فرهنگ غنی است، که مشارکت‌های گسترده‌ای در حوزه‌های هنر، موسیقی، ادبیات، علوم، تکنولوژی و ورزش داشته‌ است. بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری، مجارستان یازدهمین کشور محبوب اروپا است و در سال ۲۰۱۷ تعداد گردشگرانی که از مجارستان دیدن کردند، ۱۵٬۷۸۵٬۰۰۰ گزارش شده‌ است. غذاهای مجارستانی امروز بازتابی از آب و هوای قاره مجارستان (زمستان های سرد ، تابستان های گرم) ، تأثیر کشورهای همسایه و اقلیت های قومی است. نقطه اوج آشپزی مجارستان به قرون وسطی و زمان سلطنت “ماتیاس” می‌رسد. غذاهای مجارستانی با طعم‌هایی پر ادويه ، غنی و جذاب برای بسیاری از توریست‌ها می‌باشد، مردم مجارستان عاشق غذاهای تند و مفصل هستند.

می‌خواهیم غذا‌های معروف مجارستانی را به شما معرفي کنیم تا در سفر خود به این کشور، علاوه بر جاذبه های دیدنی مجارستان طعم فوق العاده این غذاها را نیز از دست ندهید.

غذا-های-معروف-مجارستان-کاریز

گولاش

معروفترین غذای مجارستان گولاش است. نام این غذا از کلمه ی “gulyás” به معنی چوپان گرفته شده و این غذا به معنای واقعی کلمه گله داران ، را توصیف می‌کند زیرا که به طور سنتی روی آتش طبخ می‌شود. این غذا را با گوشت گاو درست می‌کنند و نوعی غذای مجلسی و فاخر به حساب می‌آید؛ و همیشه آشپزان و رستوران ها در تلاش هستند که بهترین و باکیفیت‌ترین مواد را در گولاش به کار ببرند، که بتوانند با یکدیگر به رقابت بپردازند. برای تهیه این غذا از کره یا چربی، پیاز، پاپریکا، سیر، فلفل قرمز، فلفل دلمه‌ای، گوجه، هویج، سیب‌زمینی، برگ بو، نمک، فلفل سیاه و آب استفاده می‌شود، فلفل قرمز حرارت لازم را به گوشت گاو می‌دهد که باعث می‌شود با طعم سبزیجات متعادل شود. گولاش از قرن نوزدهم تبدیل به یک نشان ملي و ابزاری برای حفظ هویت مجارستانی شده است.

 

غذا-های-معروف-مجارستان-کاریز

لانگوش

تنها یک لقمه از لانگوش کافی است تا برای همیشه طعم این نان را فراموش نکنید. لانگوش نوعی نان است که از لغت شعله می‌آید. این نان یکی از خوراکی های مورد علاقه مجارهاست و جزء غذاهای معروف خیابانی این کشور نیز محسوب می‌شود. لانگوس یک نان سرخ شده کلاسیک مجاری است که در همه جا توسط گاری های خیابانی و فروشندگان به فروش می‌رسد. پیشینه این نان به طور سنتی ، به هنگامی که مردم مجارستان نان را در اجاق های آجری مشترک می‌پختند برمی‌گردد، آنها یک تکه خمیر را نگه می‌داشتند و صبح ها آن را برای صبحانه می‌پختند. این تکه نان به تدریج به یک میان وعده سرخ شده تبدیل شده است. 

اگر با تور مجارستان کاریز همراه شوید در گشت شهری که در بوداپست خواهید داشت، اغلب ليدر ها شما را به رستوران ها و جاهایی می‌برند که لانگوش هم دارند و تجربه نشان داده که بیشتر ایرانیان این غذا را دوست دارند.

غذا-های-معروف-مجارستان-کاریز

فوزلیک

یکی دیگر از غذاهای معروف مجارستان فوزلیک بوده که غذایی بین سوپ و خورشت است. در تهیه آن از سبزیجاتی مانند کلم ، سیب زمینی ، فلفل دلمه ای ، نخود فرنگی ، هویج ، عدس و اسفناج استفاده می‌شود. فوزلیک غذایی سالم است و به کسانی که رژیم دارند توصیه می‌شود حتما این غذا را تست کنند. “Főzelék” یک دسته خاص در غذاهای مجارستانی است ، که کاملا شبیه سوپ نیست و از خورشت سبک تر است. این غذا به سادگی پخته می‌شود.، معمولاً با گوشت طبخ نمی‌شود اما ممکن است بستگی به ذائقه گاهی بیکن، سوسیس تند، تخم‌مرغ یا خامه ترش برای عطر و طعم به آن اضافه شود.

 

غذا-های-معروف-مجارستان-کاریز

توروش چوسا

ترجمه ی نام این غذا به معنای پاستا با پنیر است و اگر یکبار آن را امتحان کنید هیچ گاه طعم آن را فراموش نخواهید کرد. طرز تهیه این غذا بدین شکل است که پاستا در آب نمک پخته و آبکش می‌شود و با کره مخلوط می‌شود، سپس لایه های پاستا پخته شده با لایه های پنیر رنده شده و بیکن مخوط و در فر قرار داده می‌شود. مدل دیگر این غذا را توروش تیستا می‌نامند که در این نسخه بیکن از آن حذف شده و به جای آن مقادیر زیادی پودر شکر به مخلوط پنير و خامه ترش اضافه می‌گردد.

 

غذا-های-معروف-مجارستان-کاریز

چورتوش کالا 

یک نان استوانه ای مارپیچی شیرین مخصوص است که از خمیر مخمر شیرین تهیه شده و روی ذغال پخته می‌شود و با مقدار زیادی شکر پوشانده شده است، سپس سطح کیک را می‌توان با مواد اضافی مانند گردوی آسیاب شده یا پودر دارچین پوشانده تزیین نمود. چورتوش کالا، یکی از محبوب‌ترین شیرینی‌های خیابانی در مجارستان است و به یک غذای روزمره تبدیل شده است ، همچنین یک شیرینی پر طرفدار در زمان کریسمس و یکی از عناصر ضروری هر جشنواره است. این شیرینی در ابتدا از منطقه “ترانسیلوانیا” ظهور کرده و به تدریج گسترش یافته است.

 

 

 

 

 

 

One Reply to “غذاهایی معروفی که نباید در مجارستان از آن غافل شد”

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید