تور اروپا

معرفی باغ رویایی کوکنهف – آمسترام – هلند

باغ گل کوکنهف آمستردام از معروف‌ترین و زیباترین باغ‌های گل جهان به شمار می‌آید. همچنین یکی از برترین پارک‌های کشور هلند نیز هست. تمامی گل‌های این باغ با دست و بدون کمک ماشین آلات کاشته می‌شوند.

باغ گل کوکنهوف در نزدیک شهرهای لیسه و لایدن در هلند قرار گرفته است. این باغ در منطقه “تپه ماهور”در جنوب غربی آمستردام قرار دارد. همچنین لقب باغ اروپا را به این باغ گل زیبای هلندی اختصاص داده‌اند.

باغ گل کوکنهوف هلند بسیار بزرگ است و حداقل  3 الی 4 ساعت کامل برای بازدید از آن زمان زمان لازم است. بهترین زمان بازید از این باغ شگفت انگیز تعطیلات نوروز و فصل بهار است.

هر ساله باغ گل کوکنهوف هلند از اواسط ماه مارس تا نیمه‌های ماه می با توجه به شرایط  آب و هوایی باز می‌شود و حتما از قبل برای ورود به این باغ بلیط تهیه نمائید تا گرفتار صف‌های شلوغ خرید بلیط نشوید. نرخ ورودی باغ  20-17 یورو می‌باشد.

ساعت بازدید از باغ گل کوکنهف از ساعت 8 صبح تا 7:30 بعدازظهر می‌باشد همچنین با وسایل نقیله عمومی به راحتی می‌توانید از آمستردام تنها با 10 یورو خود را به این باغ گل زیبا برسانید.

 

 

کاریز-آتی-پرواز-هلند

 

تاریخچه باغ گل کوکنهف هلند

قدمت باغ کوکنهف به قرن 15 برمی‌گردد جایی که کنتس ژاکلین باواریا ، میوه‌ها و گل‌ها را از جنگل جمع‌آوری می‌کرد و از آن‌ها در باغ گل قصر تیلینگن استفاده می‌کرد.

در سال 1638، این باغ توسط آدرین مارتینز بلاک، کاپیتان و فرماندار VOC خریداری شد و دو سال بعد در فضایی بالغ بر 200 هکتار باغی را ساخت که نام آن اکنون کوکنهوف است. واژه کوکنهف به معنای باغچه آشپزخانه است.

سپس این باغ هلندی در سال 1857، توسط دیوید زوچر و پسرش که طراح پارک وندل آمستردام نیز بوده‌اند، مجدد طراحی شد. آن‌ها این باغ را به سبک انگلیسی‌ها طراحی کرده‌اند.

برای اولین بار در سال 1950 این باغ برای بازدید عموم افتتاح شد و در افتتاحیه خود میزبان 236000  بازدیدکننده بود.

همچنین در سال 2018 ، 69امین دوره جشنواره کوکنهف با تم «عاشقانه در گل‌ها» برگزار شد.

 

 

ویزای-هلند-تور-هلند-کاریز

 

قسمت‌های مختلف باغ کوکنهوف هلند

آبنما و آلاچیق

چشمه و آبنماهایی را در این باغ هلندی جهت زیباسازی بیشتر ساخته‌اند که در این حوضچه ها و آبنماها برخی گل‌ها مانند نیلوفران آبی پرورش داده می‌شوند و  بسیار زیبا و چشم‌نواز هستند.

همچنین در این باغ زیبا ۵ آلاچیق که شبیه به خانه‌های تابستانی موقت است ساخته شده و گیاهانی مانند رز و نرگش در را در معرض دید عموم قرار می‌دهد و حتی در برخی مواقع و در روزهای پایانی بازدید از باغ کوکنهوف هلند این گل‌ها به فروش می‌رسند.

باغ لاله

در فضای بیرونی باغ کوکنهف شاهد تعداد زیادی از گل‌های زیبای لاله ، ارکیده ، میخک  ، زنبق ، سوسن ، رز ، نرگس و نیلوفر که در باغچه‌های رنگارنگ کاشته شده‌اند، خواهید بود.

لاله‌های هلندی در همه جای دنیا معروف هستند و اسم هلند گل لاله عجین شده است و می‌توان گفت باغ گل کوکنهف هم به لاله‌هایش معروف است و در نگاه اول لاله‌های رنگین این باغ زیبا به چشم هر بازدیدکننده‌ای می‌آید.

همچنین انواع درختان سر به فلک کشیده و سرسبز ، درختان میوه ، درختان تزئینی ،در این باغ وسیع و رنگارنگ قابل مشاهده هستند و مناظر باغ کوکنهوف را دیدنی‌تر کرده است، در حدود ۸۷ گونه مختلف درخت در این باغ موجود است و تعداد درختان این باغ زیبا حدود 2500 اصله است.

 

 

هلند گردی-باغ کوکنهف-کاریز

 

رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها

در باغ کوکنهوف چهار نقطه برای صرف غذا و خرید خوراکی و نوشیدنی موجود است که عبارتند از:

• غرفه جولیا : یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین غرفه‌های باغ است ، این غرفه شبیه تراس بزرگی در فضای باز ساخته شده که گردشگران می‌توانند در آن از خوردن تنقلات و قهوه  در کنار تماشای فضای باغ لذت ببرند.

• غرفه ویلهلمینا : یکی از زیباترین نقاط باغ کوکنهوف این غرفه است ، بازدیدکنندگان در این غرفه می‌توانند یک وعده غذاهای هلندی را نوش جان کنند و از زیبایی این غرفه لذت ببرند.

• غرفه پنکیک : در این غرفه همانطور که از نامش مشخص می‌شود می‌توانید پنکیک‌های ، شیرین و لذیذ را نوش جان کنید.

• غرفه چای : در غرفه‌ی چای طیف وسیعی از چای‌های گوناگون  و دمنوش وجود دارد شما می‌توانید ضمن تماشای مناظر زیبای باغ از نوشیدنیان نیز لذت ببرید.

قلعه کوکنهوف

قلعه کوکنهوف که باغ گل کوکنهوف هلند تنها قسمتی از آن و تامین کننده‌ی گیاهان مورد استفاده‌ی قصر کوکنهوف هم بوده است هنوز پا بر جاست، و بر خلاف باغ گل که تنها در بهار امکان بازدیدش هست در تمام طول سال میزبان بازدیدکنندگان می‌باشد.

این قلعه دقیقا در رو به روی باغ گل کوکنهوف قرار گرفته و متعلق به سال 1642 میلادی است و به خودی خود یکی از اماکن دیدنی  و زیبای آمستردام می‌باشد.

 

 

باغ کوکنهف-آمستردام

 

علاوه بر این‌ها مسیر پیاده‌روی 15 کیلومتری در این باغ وجود دارد تا بازدیدکنندگان بتوانند علاوه بر دیدن مناظر زیبای باغ در بین گل‌های رنگارنگ قدم بزنند.

امکان دوچرخه‌سواری و قایق‌سواری نیز در باغ کوکنهف هلند وجود دارد که جذابیت و هیجان خاص خود را دارد با تور هلند کاریز همراه شوید تا از این باغ زیبا بازدید نمایید.

همچنین همه ساله با شروع جشنواره‌ی گل روز خاصی را  برای رژه گل انتخاب می‌کنند بدین شکل که در این رژه هزاران گل را به صورت‌های مختلف درمی‌آورند و در معرض دید عموم قرار می‌دهند، این رژه یا کارناوال‌ گل برای گردشگران تور هلند بسیار محبوب و جذاب است.

 

 

کاریز-آتی-پرواز-هلند-تور

 

دوچرخه سواری در اطراف باغ کوکنهوف

دوچرخه سواری در آمستردام که به شهر دوچرخه‌ها معروف است را فراموش نکنید با دوچرخه سری به مناظر اطراف باغ کوکنهوف و این شهر آرام بزنید و از زمین‌های پراکنده‌ی نرگس زرد لذت ببرید. نگران کرایه دوچرخه هم نباشید محل کرایه‌ی دوچرخه درست در قسمت پارکینگ این باغ قرار دارد، همچنین یک نقشه هم از مسیرهایی که می‌توانید در آن‌ها دوچرخه سواری کنید به شما داده می‌شود تا با دانش کامل از این فرصت بی‌نظیر لذت ببرید.

 

4 Replies to “معرفی باغ رویایی کوکنهف – آمسترام – هلند”

اسماعیلی
فوریه 7, 2021
ایشالا کرونا زودتر تموم شه و تور هلندتون برگزار بشه
پاسخ
    ماندانا محمدطاهر
    فوریه 8, 2021
    انشالله
    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید