تور اروپا

معرفی شهر مونیخ – آلمان

شهر مونیخ سومین شهر بزرگ کشور آلمان است ، که بر روی دشت‌های مرتفعی به ارتفاع 520 متر در جنوب آلمان واقع شده است. مساحت شهر مونیخ، ۳۱۰.۴ کیلومتر مربع می‌باشد.

مونیخ پایتخت ایالت باواریا می‌باشد و به عنوان شهر راهبان، شهر فستویال‌های بزرگ و شهر فوتبال در اروپا ، شهرت یافته است. در قلب مونیخ شاهد شاهکارهای معماری و هر آنچه یک شهر توریستی نیازمند است را می‌توان شاهد بود.

هنگام سفر به مونیخ می‌بایست کمی آلمانی بلد بود زیرا بیشتر مردم این شهر به زبان آلمانی سخن می‌گویند.

فرودگاه مونیخ دومین فرودگاه پرتردد آلمان و یکی از ده فرودگاه شلوغ اروپا محسوب می‌شود فاصله فرودگاه مونیخ تا مرکز شهر 40 کیلومتر است و تنها 45 دقیقه زمان می‌برد تا به مرکز شهر مونیخ برسید.

سرویس حمل و نقل فرودگاه مونیخ بسیار منظم و برنامه‌ریزی عمل می‌کند و گردشگران می‌توانند با تاکسی ، اتوبوس و قطار خود را به مرکز شهر برسانند.

اگر با تور آلمان کاریز همراه شوید دیگر نیاز نیست نگران ترانسفر از فرودگاه به مرکز شهر و محل اقامت خود باشید.

شهر مونیخ در ابتدا صومعه‌ای بیش نبود، این شهر بعد از اقامت دوک باواریا کم کم به شهر تبدیل شد. وقتی در داخل شهر قدم می‌زنید هنوز هم می‌توانید دیوارهای قدیمی شهر را در کوچه پس کوچه‌های دیدنی شهر دنبال کنید تا به سه دروازه باشکوه شهر برسید.

ویزای-آلمان-تور-آلمان

شهر مونیخ بیش از 1.5 میلیون نفر جمعیت دارد و این سومین شهر پرجمعیت آلمان نیز است. منطقه شهری مونیخ که با شهرهایی مانند آگسبورگ یا اینگولشتات گسترش می‌یابد در سال 2017 بیش از 6.0 میلیون نفر جمعیت داشته است.

اگرچه این شهر در طول جنگ جهانی دوم به شدت توسط بمباران متحدین آسیب دیده است ، اما بسیاری از بناهای تاریخی مونیخ در مرکز شهر قدیمی بازسازی شده‌اند.

مونیخ همچنین همیشه در لیست 10 شهر برتر دنیا از نظر جذب توریست و گردشگر قرار می‌گیرد و در این رقابت تنگاتنگ همواره، حرفی برای گفتن دارد. این شهر مرفه‌ترین شهر آلمان نیز هست.

در مونیخ هم می‌توانید طبیعت گردی کنید، هم شهرگردی و هم از تماشای آثار فرهنگی و تاریخی مختلفی که در سراسر شهر پراکنده شده‌اند لذت ببرید.

آلمان-اروپا-کاریز

دانستنی‌های شهر مونیخ آلمان

قابل ذکر است که نه تنهادفتر مرکزی کارخانه معروف اتومبیل BMW در مونیخ قرار دارد، بلکه افتخارِ داشتن زیپ کد نیز متعلق به همین شهر است.

اولین عکس آلمان در شهر مونیخ گرفته شد. دو دانشمند مونیخی با نام‌های کارل آگوست فون استینهیل و وولفگانگ فرانس وون کوبل ، پیش از اینکه نخستین روش عکاسی در فرانسه معرفی و کشف شود، از کلیسای مونیخ، معروف‌ترین نماد مونیخ عکس گرفتند.

خمیرمجسمه سازی توسط فرانس کولب ، داروساز آلمانی در شهر مونیخ اختراع شد.

این شهر برای طرفداران فوتبال شهری شناخته شده است و تیم بایرن مونیخ این شهر طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد.

لیدرهوزن لباسی رایج در مونیخ است که همراه با یک پیراهن مناسب پوشیده می‌شود و پوشش بیشتر مردم مونیخ می‌باشد.

یکشنبه‌ها روزی رایج برای استراحت در مونیخ است و اغلب سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های شهر در این روز تعطیل می‌باشد. بسیاری از رستوران‌ها هم در این روز تعطیل هستند.

محبوب‌ترین غذای مونیخ سوسیس است.

جیمی هندریکس خواننده و نوازنده گیتارآمریکایی در حرفه خود بهترین بود و معروفیتش تنها به خاطر برترین بودنش نبود بلکه ، به خاطر شکستن سازش روی صحنه نیز مشهور است.

قدیمی‌ترین سینمای جهان به نام سینما گابریل در شهر مونیخ در سال ۱۹۰۶ ساخته شد اگرچه در کتاب گینس نام سینمای Pionier در لهستان به عنوان قدیمی‌ترین سینمای جهان ثبت شده است، اما قدمت آن به سال ۱۹۰۷ بازمی‌گردد.

خورد و خوراک در مونیخ ارزان نیست و ارزان‌ترین وعده غذایی را در رستوران‌های بومی و محلی شهر مونیخ،می‌توان با 10 الی 20 یورو خریداری نمود.

 

 

تور-اقامت-تحصیل-آلمان

 

آب و هوا در شهر مونیخ آلمان

شهر مونیخ آلمان دارای تابستان‌های معتدل و زمستان‌های بسیار سرد است. دمای هوا در این شهر در طول سال از ۴- درجه سانتیگراد تا ۲۴ درجه سانتیگراد متغیر بوده.

فصل گرم سال در شهر مونیخ آلمان از 31 می آغاز شده و تا 9 سپتامبر با متوسط دمای 20 درجه سانتی سانتیگراد در روز ادامه می‌یابد.

گرم‌ترین روز سال هم در این شهر 3 آگوست است که حداکثر و حداقل دمای هوا در آن به ترتیب برابر24 و 13 درجه سانتیگراد می‌باشد.

همچنین فصل سرد سال در شهر مونیخ آلمان از 16 نوامبر تا 4 مارس ادامه دارد و متوسط دمای هوا نیز در این مدت حدود7 درجه سانتیگراد در روز است.

سردترین روز سال نیز در این شهر 23  ژانویه بوده که حداقل و حداکثر دمای هوا در آن به ترتیب 4- و 3 درجه سانتیگراد است.

شاید برای بسیاری از شما این سوال مطرح باشد که بهترین زمان سال برای بازدید از این شهر چه زمانی است نگران نباشید آژانس کاریز جواب این سوال شما را میدهد از اواخر ماه ژوئن تا اواخر ماه آگوست بهترین زمان بازدید می‌باشد. دمای هوا در این مدت بین 18 درجه سانتیگراد تا 27 درجه سانتیگراد متغییر است.

 

 

ویزا-سفر-تور

 

 

تحصیل در شهر مونیخ آلمان

مونیخ شهر مناسبی برای تحصیل نیز می‌باشد یکی از بهترین دانشگاه‌های شهر مونیخ آلمان ، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان با قدمت طولانی در مرکز شهر مونیخ است.

این دانشگاه یکی از مراکز تحقیقاتی و پژوهشی اروپا نیز به شمار می‌آید که در سال ۱۴۷۲ میلادی تاسیس شد.

از زمان راه‌اندازی دانشگاه، دانشجویان زیادی از سراسر کشورهای جهان در این مرکز مشغول تحصیل و فعالیت‌های علمی بوده و به عنوان افرادی پیشرو در علوم مختلف در جهان مطرح شده‌اند.

در مراسم افتتاحیه این دانشگاه که در 26 جون سال 1472 میلادی برگزار شد افراد مهمی همچون دکتر مارتین مایر نیز شرکت کردند.

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ دارای تعداد ۱۸ دانشکده است و نام آن در سال ۱۸۰۲ میلادی به لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ تغییر نام یافت.

فارغ‌التحصیلان زیادی از این دانشگاه برنده جایزه نوبل شده‌اند، بطوریکه تاکنون ۳۶ برنده نوبل عضو این دانشگاه بوده‌اند.

 

 

 

از شهر پاساو ، آلمان چه میدانید.

One Reply to “معرفی شهر مونیخ – آلمان”

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید