هنرمند-ایتالیایی-کاریز

زندگینامه میکل آنژ – مجسمه‌ ساز معروف ایتالیایی

میکل‌آنژ (Michelangelo) معمار ، نقاش و مجسمه ساز دوره رنسانس متولد کاپرزه ایتالیا می‌باشد ، که تأثیر بی‌نظیری در پیشرفت هنر غربی داشت.

تطبیق پذیری هنری وی از چنان درجه بالایی برخوردار بود که اغلب او را به عنوان رقیب عنوان مرد رنسانس کهن سال ، به همراه رقیب خود ، لئوناردو داوینچی ، در نظر می گیرند.

چندین محقق میکل آنژ را به عنوان بزرگترین هنرمند عصر خود و حتی به عنوان بزرگترین هنرمند در تمام دوران توصیف کرده‌اند.

تعدادی از آثار نقاشی ، مجسمه سازی و معماری میکل آنژ از مشهورترین آثار موجود است. خروجی او در این زمینه‌ها بسیار عجیب بود.

با توجه به حجم گسترده‌ای از مکاتبات ، طرح‌ها و خاطرات باقی‌مانده از او بهترین مستندات هنرمند قرن شانزدهم است.

میکل آنژ قبل از سی سالگی دو اثر مشهور خود به نام‌های پیتا و داوود را مجسمه سازی کرد.

او علیرغم داشتن نظر کم نسبت به نقاشی ، دو اثر نقاشی دیواری تأثیرگذار در تاریخ هنر غربی را نیز خلق کرد که یکی از آن‌ها صحنه‌هایی در سقف کلیسای سیستین در رم و دیگری آخرین حکم روی دیوار محراب آن کلیسا می‌باشند.

میکل آنژ علاوه بر اینکه یک هنرمند مجسمه‌ساز، نقاش یا معمار بود ، یک شاعر مشهور نیز بود که غزل‌ها و اشعار عاشقانه زیادی سروده بود.

اشعار او بیشتر به‌صورت نامه نوشته می‌شدند و مخاطب بیشتر آن‌ها دوستان میکل آنژ بودند که حاوی سخنانی حکیمانه در باب عشق بود.

اشعار او پس از مرگش در قرن هفدهم انتشار یافت و مرجع ضمیرهای برخی توصیف‌های عاشقانه مربوط به مردان شد.

همچنین شعر‌های میکل آنژ در دوره ویکتوریا به‌شدت محبوبیت داشتند. کتاب اشعار «اشعار و نامه‌ها» حاوی گزیده‌هایی از اشعار میکل آنژ درباره عشق و مذهب است.

طراحی کتابخانه لورنتیان ،باعث شد که میکل آنژ پیشگام معماری منیریست شود.  همچنین او در سن 74 سالگی به عنوان معمار کلیسای سنت پیتر جانشین آنتونیو دا سانگالو جوان شد.

او این نقشه را طوری تغییر داد که انتهای غربی پس از مرگش ، با تغییراتی در گنبد ، به طرح او ختم شود. میکل آنژ اولین هنرمند غربی بود که بیوگرافیش در حالی که زنده بود منتشر شد.

در واقع ، دو زندگی نامه در طول زندگی او منتشر شده است. یکی از آن‌ها ، توسط جورجیو وازاری بود، که پیشنهاد کرد کار میکل آنژ فراتر از هر هنرمند زنده یا مرده‌ای است و “نه تنها در یک هنر بلکه در هر سه نفر برتر است”.

هنرمند-ایتالیایی-کاریز

تولد و کودکی میکل آنژ

میکل آنژ در 6 مارس 1475 در کاپرزه متولد شد ، که امروزه به نام Caprese Michelangelo شهرت دارد ، شهر کوچکی که در والتیبرینا ، در نزدیکی آریزو ، منطقه توسکانی واقع شده است.

برای چندین نسل ، خانواده او بانکداران در مقیاس کوچکی در فلورانس بودند. اما بانک از کار افتاد و پدرش ، “لودوویکو دی لئوناردو بوناروتی سیمونی” ، مدت کوتاهی سمت دولتی را در کاپرزه ، جایی که میکل آنژ متولد شد ، عهده‌دار شد.

در زمان تولد میکل آنژ ، پدر وی مدیر قضایی شهر و دادرس یا مدیر محلی Chiusi della Verna بود. مادر میکل آنژ “فرانچسکا دی نری دل مینیاتو دی سیه نا” بود.

مادر میکل آنژ سرانجام پس از مدت طولانی که بیمار بود ، در سال 1481 درست زمانی که میکل آنژ شش ساله بود درگذشت.

پس از این حاذثه میکل‌آنژ را در سن ۶ سالگی برای تحصیل به شهر فلورانس فرستادند اما او هیچ علاقه‌ای به مدرسه نشان نمی‌داد.

او بیشتر ترجیح می‌داد نقاشان کلیساهای نزدیک را تماشا و از از روی کار آنها طراحی کند.

میکل آنژ با یک پرستار و شوهرش ، که یک سنگ تراش بود زندگی کرد و در آنجا بود عاشق سنگ مرمر شد.

همانطور که جورجیو وازاری از او نقل کرده اگر چیزهای خوبی در من وجود دارد ، به این دلیل است که من در فضای لطیف شهر شما آریزو به دنیا آمدم.

همراه با شیر پرستارم ، من مهارت مغار و چکش را دریافت کردم ، که با آن مجسمه‌هایم را درست می‌کنم.

آژانس کاریز

میکل آنژ بر خلاف هنرمندان دیگر علاقه‌ای به امضا کردن آثارش نداشت و می‌توان گفت که تنها یک اثر از میکل آنژ توسط او امضا شده، آن‌هم اولین اثری از اوست که در معرض نمایش عموم قرار گرفت.

پس از آمدن میکل آنژ به رم او پیشنهاد شد مجسمه حضرت مریم (The Pietà) را بسازد. این مجسمه مریم مقدس را نشان می‌دهد که در حال سوگواری برای عیسی مسیح است که روی پا‌های مادرش قرار گرفته است.

پس از این اثر دیگر آثارش را امضا نکرد ولی در تعدادی از نقاشی‌های او چهره خودش وجود دارند. از جمله آن‌ها تابلوی مشهور رستاخیز است که در آن این هنرمند نامی از چهره خودش برای نشان دادن تصویر سنت بارتولومئو بر روی یک تکه پوست کنده‌شده استفاده کرده است.

آژانس-کاریز

در سن پیری ، میکل آنژ تعدادی پیتاس خلق کرد که ظاهراً در آن‌ها درباره مرگ و میر تأمل می‌کند.

آن‌ها توسط پیروزی بشارت داده می‌شوند ، شاید برای مقبره پاپ ژولیوس دوم ایجاد شده باشند اما ناتمام مانده‌اند.

در فلورانس پیتا ، میکل آنژ دوباره خود را به تصویر می‌کشد ، این بار در حالی که نیکودیموس پیر بدن جسد عیسی را از روی صلیب به آغوش مریم مادرش و ماری مگدالن پایین می‌آورد.

 آخرین مجسمه‌ای که میکل آنژ روی آن کار کرد شش روز قبل از مرگش ، Rondanini Pietà  بود که هرگز قابل تکمیل نبود زیرا میکل آنژ آنرا تراش می‌داد تا جایی که سنگ کافی نبود.

میکل آنژ در سال 1564 ، در سن 88 سالگی و تنها سه هفته قبل از 89 سالگیش در رم درگذشت.

جسد او را از کلیسای سانتا کروچه رم بردند و آخرین درخواست این هنرمند را برای دفن در فلورانس محبوب خود انجام دادند.

کاریز تور



One Reply to “زندگینامه میکل آنژ – مجسمه‌ ساز معروف ایتالیایی”

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید