شهر پراگ – پایتخت جمهوری چک

شهر پراگ پایتخت جمهوری چکاست که در قلب اروپا واقع شده است ، و یکی از بهترین شهرهای قاره اروپا و مهمترین مرکز اقتصادی و فرهنگی کشور چک است.

این شهر دارای میراث معماری غنی است که هم جریان‌های نامشخص تاریخ در بوهمیا و هم زندگی شهری بیش از 1000 سال را منعکس می‌کند.

این شهر یکی از امن‌ترین شهرهای اروپا است و از امنیت خوبی برخوردار است و آمار جرم و جنایت در آن زیاد نیست ، در اغلب مکان‌های این شهر می‌توان پس از تاریک شدن هوا نیز قدم زد و با مشکلی رو به رو نشد.

همچنین از نظر بسیاری پراگ به عنوان یکی از جذاب‌ترین ، رنگارنگ‌ترین و زیباترین شهرهای اروپا شناخته می‌شود.

پراگ به همراه وین و کراکوف به محبوب‌ترین مقصد سفر در اروپای مرکزی تبدیل شده است. سالانه میلیون‌ها گردشگر از این شهر بازدید می‌کنند.

پراگ-جمهوری-چک

معرفی پراگ

این شهر جادویی از پل‌ها ، کلیساهای جامع ، برج‌های دارای نوک طلا و گنبدهای کلیسایی ، که بیش از ده قرن است که در سطح رودخانه ولتاوا پر از قو قرار دارند ، تشکیل شده است.

مرکز قرون وسطایی پراگ که تقریباً توسط جنگ جهانی دوم آسیب ندیده است ، همچنان مخلوطی شگفت‌انگیز از مسیرهای سنگ‌فرش شده ، حیاط‌های دیواری ، کلیساهای جامع و تعداد بی‌شماری کلیسا در سایه قلعه باشکوه قرن 9 است.

پراگ همچنین یک شهر مدرن و پر جنب و جوش و پر از انرژی ، موسیقی ، هنر فرهنگی ، رستوران‌های خوب و رویدادهای ویژه است که برای مسافران یک سفر دلپذیر را به ارمغان می‌آورد.

بر اساس آخرین سرشماری سال 2019 میلادی شهر پراگ 1.309 میلیون جمعیت دارد و جمعیت آن در مساحتی بالغ بر 78,864 کیلومتر مربع پخش شده است.

منطقه کلان شهر پراگ 192496 کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد.

هسته اصلی شهر ، با ساختمان‌های تاریخی ، پل ها و موزه ها اشغال شده است.

در اطراف این هسته یک منطقه مخلوط از مناطق صنعتی و مسکونی وجود دارد که شامل نیمی از جمعیت شهر و تقریبا نیمی از مشاغل آن است.

در اطراف این منطقه ، منطقه توسعه شهر بیرونی قرار دارد و فراتر از این یک منطقه دیگر که شامل مناطق جدید صنعتی ، پارک‌ها و مناطق تفریحی و امکانات ورزشی است.

در انتها کمربندی از زمین‌های کشاورزی و حومه باز وجود دارد که در آن مزارع و پروژه‌های باغبانی بازار تقاضای پراگ برای غذا را برآورده می‌کنند.

معرفی-شهر-پراگ

تاریخچه پراگ

پراگ در اواخر قرن 9 تاسیس شد ، و  مقر پادشاهان بوهمی شد ، برخی از آن‌ها به عنوان امپراتورهای امپراتوری مقدس روم حکومت می‌کردند.

این شهر تحت حکومت چارلز چهارم ، که دستور ساخت شهر جدید را در قرن 14 صادر کرد ، رونق گرفت و بسیاری از مهمترین جاذبه‌های شهر به آن دوران باز می‌گردد.

این شهر همچنین تحت حاکمیت هابسبورگ قرار گرفت و مرکز استانی از امپراتوری اتریش-مجارستان شد.

در سال 1918 ، پس از جنگ جهانی اول ، این شهر به پایتخت چکسلواکی تبدیل شد.

و پس از 1989 بسیاری از خارجی‌ها ، به ویژه جوانان ، به پراگ نقل مکان کردند.

همچنین در سال 1992 ، مرکز تاریخی آن در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

در سال 1993 ، چکسلواکی به دو کشور تقسیم شد و پراگ به پایتخت جمهوری چک جدید تبدیل شد. کرانه شرقی رودخانه ولتاوا از پراگ می‌گذرد.

معرفی-شهر-پراگ

موسیقی در پراگ

پراگ به خاطر زندگی فرهنگی‌اش مشهور است. ولفگانگ آمادئوس موتزارت در این شهر زندگی می‌کرد و اولین بار سمفونیک پراگ و دون جیووانی وی در این شهر اجرا شدند.

علاوه بر این ، موسیقی غزل آهنگسازان بزرگ چک Bedřich Smetana ، Antonín Dvořák و Leoš Janáček هر ساله در یک جشنواره موسیقی بهاری گرامی داشته می‌شود.

آبجوخانه U kalicha (“در Chalice”) که هنوز هم مورد استقبال ساکنان محلی و گردشگران قرار دارد ، زمینه را برای فعالیت‌های ضد استبدادی شوئیک که توسط رمان نویس Jaroslav Hašek در “سرباز خوب شوئیک” جاودانه شد ، فراهم کرد.

نوشته‌های فرانتس کافکا ، که به گونه‌ای دیگر در مورد معضلات و معضلات زندگی مدرن صحبت می‌کند ، به نظر می‌رسد که با زندگی در این شهر پیوند جدا ناپذیری دارد.

جمهوری چک

وسایل نقلیه عمومی در پراگ

در پراگ مانند بسیاری از شهرهای دنیا تاکسی گرفتن کار متداولی است اما این کار برای گردشگران گران خواهد بود.

یکی دیگر از وسایل نقلیه عمومی محبوب در این شهر مترو است که خطوط خوبی هم دارد و دسترسی به سراسر شهر را راحت می‌کند.

همچنین طبق آمارها  40 درصد مردم پراگ برای جابه جایی در شهر از مترو استفاده می‌کنند و متروی این شهر در هر سال 600 میلیون مسافر را جا به جا می‌کند.

متروی پراگ دارای 3 خط است که طول مجموع هر سه آن‌ها 62 کیلومتر است و 61 ایستگاه هم دارد. متروی پراگ در سال  1974 میلادی افتتاح شد و حدود 45 سال قدمت دارد.

پراگ-جمهوری-چک

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید