کاریز

کشور پرتغال را بهتر بشناسید

کشور پرتغال-کاریز

معرفی پرتغال

پرتغال کشوری کوچکی است که در حومه‌ غربی شبه جزیره‌ ایبری و پایین‌ترین بخش جنوب غربی قاره‌ اروپا قرار گرفته است در واقع می‌توان گفت پرتغال غربی‌ ترین کشور قاره‌ اروپا است.

این کشور از غرب و جنوب با اقیانوس اطلس و از شمال و شرق با اسپانیا همسایه است و قلمرو آن شامل مجمع الجزایر آتلانتیک آزور و مادیرا می‌باشد که هر دو منطقه خودمختار با دولت‌های منطقه‌ای خاص خود هستند.

واحد پول پرتغال اسکودوی پرتغال  Portuguese escudo است که با نماد PTE شناخته می‌شود.

پرتغال نیز مانند بسیاری از کشورهای اروپا عضو اتحادیه‌ اروپا است و مردم در این کشور برای تجارت از واحد پول یورو ، در معاملات خود استفاده می‌کنند.

مساحت پرتغال در حدود ۹۲٫۲۱۲ کیلومتر مربع است و جمعیتی بالغ بر 11 میلیون نفر را در خود جای داده است.

همچنین نکته حائز اهمیت درباره این کشور این است که پرتغال 17 مکان میراث جهانی یونسکو را در خود جای داده است.

پایتخت پرتغال لیسبون است.

کشور پرتغال-کاریز

تاریخچه پرتغال

پرتغال قدیمی‌ترین کشور ملی در شبه جزیره ایبری و یکی از قدیمی‌ترین کشورها در اروپا است ، که از زمان ماقبل تاریخ قلمرو آن به طور مداوم برقرار بوده است.

اقوام قبل از سلتیک نیز در این خطه زندگی می‌کردند ، همچنین تحت سلطه رومیان نیز بوده است ، و پس از آن حملات مردم سوئمی و ژرمنی ویزگوتیک انجام شد.

پس از فتح شبه جزیره ایبری توسط مسلمانان ، بیشتر قلمرو آن بخشی از الندلس بود.

نام نخست پرتغال ” پروتوکال ” بوده است که نام شهر بسیار کوچکی در کنار رودخانه دورو که در دوره قدیم شکوه و رونقی خاصی داشت و ناحیه اطراف این شهر ” اوپورتوی کنونی ” سرزمین پرتغالی

( Terra portucalense ) نامیده می‌شده است.

رومیان در این سرزمین آیین مسیحیت را جایگزین پرستش خدایان قدیم کردند و این دین حتی در دوره خلفای اسلامی بر پرتغال نیز همواره پابرجا بوده است.

پرتغال که در سال 868 تاسیس شد ، پس از نبرد São Mamede در سال 1128 شهرت یافت. پادشاهی پرتغال نیز به دنبال جنگ Usique در سال 1139 اعلام شد که آلفونسو هانریکوسو بود.

پادشاهان بعد از او نیز در راه تحقق وحدت کشور تلاش‌های بسیاری کردند و سرزمین پرتغال را مستحکم نمودند و از جمله این سلاطین سانچوی مستعمره‌ گیر ، آلفونسوی دوم ” معروف به چاق ” دینیژ کشتکار و پدروی ستمگر بودند.

کشور پرتغال-کاریز

آب و هوای پرتغال

پرتغال عمدتاً با آب و هوای مدیترانه‌ای شناخته می‌شود اما دارای ویژگی‌های آب و هوایی دیگری مانند آب و هوای معتدل دریایی نیز می‌باشد.

این کشور یکی از گرم‌ترین کشورها در اروپا است که متوسط ​​دمای سالانه در بخش اصلی پرتغال دمای هوا از 10-12 درجه سانتیگراد است و در بخش کوهستانی  و در جنوب و حوضه رودخانه گوادیانا از 16 تا 18 درجه سانتیگراد متغییر می‌باشد .

زیست شناس اسپانیایی سالوادور ریواس مارتینز چندین منطقه مختلف زیست اقلیمی را برای پرتغال ارائه می‌دهد.

آلگاروه ، با کوه‌هایی با ارتفاع 900 متر  در آلتو دا فویا از منطقه آلنتخو جدا شده است ، دارای آب و هوایی شبیه به مناطق ساحلی جنوبی اسپانیا یا جنوب غربی استرالیا است.

آب و هوای زمستان در پرتغال معتدل و تابستان های آن گرم و خشک هستند.

کشور پرتغال-کاریز

مردم پرتغال

طبق سرشماری‌های انجام شده در این کشور بیش از نیمی از جمعیت پرتغال مسیحی کاتولیک روم هستند.

این کشور همچنین دارای جوامع کوچک پروتستان ، مقدس روزهای آخر ، مسلمان ، هندو ، سیک ، کلیسای ارتدکس شرقی ، شاهدان یهوه ، بهائی ، بودایی ، یهودی و روحانیت است.

تأثیرات مذهب سنتی آفریقا و آیین سنتی چینی نیز در میان بسیاری از افراد ، به ویژه در زمینه‌های مربوط به طب سنتی چینی و داروهای گیاهی سنتی آفریقا ، دیده می‌شود.

همچنین حدود 6/8 درصد از مردم خود را غیرمذهبی اعلام کردند و 3/8 درصد در مورد دین خود هیچ پاسخی نداده‌اند.

بسیاری از تعطیلات ، جشنواره‌ها و سنت‌های پرتغالی ریشه یا مفهوم مسیحی دارند. اگرچه روابط دولت پرتغال و کلیسای کاتولیک روم از همان سال‌های ابتدایی کشور پرتغال به طور کلی دوستانه و پایدار بود ، اما قدرت نسبی آن‌ها نوسان داشت.

مردم این کشور به زبان پرتغالی که ریشه لاتین دارد و با زبان اسپانیایی ، ایتالیایی ، فرانسوی و رومانیایی هم خانواده است و شباهت دارد  ، صحبت می‌کنند.

می‌توان اینگونه بیان کرد که نگارش زبان پرتغالی بیشتر به اسپانیایی و گرامر تا حدی شبیه ایتالیایی و تلفظ شبیه فرانسوی است.

کشور پرتغال-کاریز



 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید