مادرید اسپانیا-کاریز

معرفی جاذبه‌های تماشایی شهر مادرید – اسپانیا

اسپانیا یکی از کشورهای بی‌نظیر و دیدنی اروپا است که گزینه مناسبی برای سفر و گردشگران می‌باشد.

شهر مادرید بزرگترین شهر و پایتخت کشور اسپانیا در مرکز این کشور ، و در فلات اسپانیا واقع شده‌ است.

این شهر پس از لندن و برلین سومین شهر بزرگ اتحادیه اروپا است و منطقه کلان‌ شهری آن پس از لندن و پاریس سومین منطقه کلان‌ شهری بزرگ این اتحادیه می‌باشد.

مادرید دارای جاذبه‌های متعدد و سرگرمی‌های فراوانی برای گردشگران است که کاریز به برخی از آن‌ها در این مقاله اشاره می‌کند.

کاریز

موزه پرادو   Prado Museum

موزه پرادو یک موزه در کلاس جهانی است ، که دارای بیش از 8000 نقاشی و 700 مجسمه است و به نوعی آن را رقیب مشهورترین موزه جهان ، موزه لوور پاریس می‌دانند.

موزه پرادو حدود 2300 اثر را در بیش از 100 اتاق در سه طبقه به نمایش می‌گذارد. تلاش برای دیدن این همه اثر در یک بازدید می‌تواند دلهره آور باشد ، اما با تمرکز بر روی یک برنامه خاص بازدیدی فوق العاده را در پی دارد.

نقاشی‌های اسپانیایی از قرن ۱۲ تا اوایل قرن ۱۹ اکثریت این مجموعه را تشکیل می‌دهند و بسیاری از آن‌ها جزو شاهکارهای مشهور تاریخ هستند.

بخشی از فضای نمایشگاه موزه پرادو شامل یک ساختمان معاصر و صومعه بازسازی شده است که این صومعه مربوط به قرن شانزدهم است و صومعه San Jerónimo el Real نام دارد.

این گالری‌ها مجموعه قابل توجهی از نقاشی‌های مذهبی اسپانیایی قرن هفدهم را به نمایش می‌گذارند. گردشگران همچنین از فروشگاه هدایای موزه و کافه‌ای با تراس دلپذیر در فضای باز می‌توانند لذت ببرد.

موزه پرادو-مادرید-کاریز

Address: Paseo del Prado, Madrid

پارک رتیرو   Retiro Park

پارک بوئن رتیرو (Parque del Retiro) منطقه‌ای زیبا و سرشار از آرامش در قلب مادرید است. این پارک سرسبز با مناظری دوست داشتنی به تنهایی فرار از هیاهوی شهر را تامین می‌کند.

مساحت این پارک بیش از 140 هکتار است و بیش از 15000 درخت سایه‌بان دارد همچنین برای علاقمندان به نجوم ، در این پارک یک رصدخانه متعلق به سال ۱۷۹۰ وجود دارد.

این پارک تاریخی که برای کنت-دوک اولیوارس در قرن هفدهم ایجاد شده است ، با محوطه سازی زیبا و مسیرهای پر درخت ، محیط زیبایی دارد.

همچنین در دوران ایزابلا دوم در قرن نوزدهم ، فضای سبز پارک بهبود یافت. این پارک تا قرن نوزدهم در اختیار خانواده سلطنتی اسپانیا بود و پس از آن تا به امروز به یک پارک عمومی تبدیل شده است.

بازدیدکنندگانی که از سمت ورودی میدان استقلال (Plaza de Independencia) وارد پارک می‌شوند با استخری در مرکز پارک روبرو می‌شوند.

که از این مسیر ، بازدیدکنندگان به باغ گل سرخ و باغ فرانسوی «دون سسیلیو» می‌رسند.  محوطه کاخ کریستال با فواره با شکوهش یکی دیگر از قسمت‌های دیدنی این پارک محسوب می‌شوند.

بازدیدکنندگان همچنین چشمه‌های جالبی را در پارک رتیرو پیدا می‌کنند از جمله آن‌ها Los Galápagos (لاک پشت‌ها) ، El Ángel Caído (فرشته افتاده) و La Alcachofa (کنگر فرنگی) هستند.

پارک رتیرو مادرید کاریز

میدان سیبلس  Plaza de Cibeles

یکی از زیباترین میدان‌های شهر مادرید ، میدان سیبلس است که توسط چندین ساختمان ساخته شده به سبک نئو کلاسیک احاطه شده است.

این میدان فواره الهه سیبلس را که توسط فرانسیسکو گوتیِرِز (Francisco Gutiérrez) و روبرتو میتچل (Roberto Michel) طراحی شده و نمایشگر الهه رومی ، سیبل بوده و سوار بر ارابه شیر است ، را در خود جای داده است.

این فواره در سال 1780  با سنگ مرمر به رنگ بنفش تراشیده شده است ، برای مدت کوتاهی به عنوان منبع آب خانگی خانه‌های مجاور عمل می‌کرد.

در نزدیکی این میدان یکی از محبوب‌ترین خیابان‌های خرید مادرید ، گران ویا واقع شده است. گردشگران در این خیابان شلوغ رستوران‌ها ، بوتیک‌ها، هتل‌ها و تئاترهای زیادی پیدا می‌کنند. پ

همچنین سالن بزرگ و باشکوه شهر را که در نزدیکی آن قرار گرفته است و معروف به اجراهای باله و کنسرت‌های موسیقی کلاسیک است را می‌توانید در اطراف میدان سیبلس مشاهده کنید.

از جمله اجراهای مشهور Zarzuela که یک نوع منحصر به فرد از اپرای هجو با آهنگ‌هایی که همراه با موسیقی گیتار کلاسیک اسپانیایی است ، ارائه می‌دهد ، را شاهد خواهید بود.

میدان سیبلس مادرید کاریز

Address: Plaza de Cibeles, Madrid

 

موزه رینا سوفیا  Reina Sofía

موزه رینا سوفیا به عنوان یک مکمل مدرن برای موزه تاریخی پرادو طراحی شده است و توسط ملکه سوفیا در ۱۹۸۶ بازگشایی شد.

این موزه در ابتدا به عنوان بیمارستان ساخته شد و در سال 2005 با ساختاری جدید توسط معمار فرانسوی ژان نوول ساخته شد.

ساختمان موزه رینا سوفیا ویژگی‌هایی دارد که بسیار یادآور مرکز پومپیدو در پاریس است ، مانند سه برج شیشه‌ای که جایگاه آسانسورها در بیرون ساختمان‌ هستند.

این موزه مجموعه وسیعی از آثار خلق شده توسط هنرمندان اسپانیایی را دارا است ، از جمله مجموعه‌های گسترده‌ای از آثار هنری پابلو پیکاسو و سالوادور دالی همچنین شاهکار پیکاسو ، El Guernica ، که تصویری ترسناک از جنگ داخلی اسپانیا را منتقل می‌کند ، به تنهایی ارزش بازدید را دارد.

این آثار هنری در اتاق‌های مختلفی که در یک فضای نمایشگاهی گسترده به مساحت 39000 متر مربع پخش شده است ، به نمایش در آمده است.

موزه رینا سوفیا مادرید کاریز

Address: 52 Santa Isabel, Madrid

معرفی شهر مادرید

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید