کاریز

معروف‌ترین غذاهای وین – اتریش

غذا یکی از مهم‌ترین روش‌های تجربه کردن فرهنگ یک کشور است. در اتریش هم اگر می‌خواهید با بخش قابل توجهی از فرهنگ آن بیشتر آشنا شوید سراغ غذاهای اتریشی بروید.

وارد دنیای غذاهای اتریشی شوید و با مجموعه‌ای از غذاهای خوشمزه و دلچسب که ترکیبی از غذاهای کشورهای مختلف اروپایی است ، آشنا شوید.

در ادامه شما را با 5 غذای لذیذ اتریشی آشنا می‌کنیم که باید حتما این غذاهای خوش طعم و لذیذ را امتحان کنید.

کاریز

۱. شنیتسل گوشت گوساله   Wiener Schnitzel

شنیتسل غذایی است که بسیاری از ما آن را امتحان کردیم و باید بدانیم خواستگاه اصلی این غذای خوشمزه کشور اتریش است.

این غذای لذیذ به طور سنتی از گوشت گوساله تهیه می‌شود اما انواع مختلفی از این غذا وجود دارد که از گوشت حیوانات اهلی همچون مرغ و بوقلمون هم تهیه می‌شود ولی خوشمزه‌ترین نوع آن با همان گوشت گوساله است.

شما نه تنها در تمام رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌های سیار وین بلکه در تمام رستوران‌های اتریش این غذای خوشمزه را می‌توانید امتحان کنید.

 

کاریز

 

2. سوسیس وینی  Viennese Sausage

یکی دیگر از غذاهای اتریشی نوعی سوسیس به نام ورسترل (würstels) است. این یکی از غذاهای اروپای شرقی است که با استفاده از گوشت غالب است و سوسیس یکی از غذاهای مورد علاقه اتریشی‌ها است.

این سوسیس‌ها بسیار خوش طعم و مزه هستند و همراه با نان یا سیب زمینی سرخ شده سرو می‌شوند.

همچنین در شهرهای مختلف اتریش مثل وین شما شاهد غرفه‌ها و اغذیه فروشی‌های سیاری هستید که به فروش این سوسیس‌ها مشغول هستند.

 

کاریز

 

3. تافه اشپیتز   Tafelspitz

تافه اشپیتز یک غذای معمولی اتریشی است که به عنوان غذای اصلی در بسیاری از رستوران‌های سراسر کشور یافت می‌شود.

این غذا از یک تکه بزرگ گوشت گوساله آبپز شده در آبگوشت سبزیجات درست می‌شود و همراه با سبزیجاتی مثل سیب زمینی ، هویج و ترب کوهی سرو می‌شود.

این غذا که در سراسر اتریش محبوب و پرطرفدار است بیشتر در پاییز و زمستان مصرف می‌شود و به شدت به علاقمندان به غذاهای گوشتی توصیه می‌شود حتما این غذا را تست کنند.

کاریز

4. گولاش سیب زمینی    Potato Gulasch

گولاش دلچسب و پر ادویه گرچه اصالتاً اهل مجارستان بوده است از دیرباز وارد آشپزی اتریش شده و به بخشی از فرهنگ غذایی اتریش تبدیل شده است.

یکی از محبوب‌ترین غذاهای اتریشی که در خانه‌های سراسر اتریشی‌ها می‌توان یافت گولاش سیب زمینی است که  اتریشی‌ها تغییراتی در این غذا به وجود آورده‌اند چرا که گولاش در اصل نوعی خوراک است که از گوشت گاو یا گوسفند به همراه گوجه، پیاز و پاپریکا تهیه می‌شود.

اتریشی‌ها در تهیه گولاش از سبزیجاتی مانند سیب زمینی ، پیاز ، فلفل دلمه‌ای و سوسیس استفاده می‌کنند و به آن با فلفل قرمز گرم طعم‌دار می‌کنند سپس همراه با نان تست شده سرو می‌کنند.

کاریز

5. اشتردول سیب   Apple Strudel

یکی دیگر از غذاهای اتریشی که امروزه در سرتاسر دنیا محبوبیت پیدا کرده اشترودل است. اشترودل سیب را در اغلب شیرینی فروشی‌ها ، نانوایی‌ها ، کافه‌ها و رستوران‌های اتریش می‌توانید پیدا کنید.

اشترودل با خمیر شیرینی ترد و سبکی تهیه می‌شود که به صورت لایه لایه روی هم قرار می‌گیرند و سپس داخلش با سیب ، شکر ، کشمش ، لیمو ، دارچین و … پر می‌شود.

اشتردول داغ و تازه در کنار یک فنجان قهوه خوش عطر وعده‌ای لذیذ برای صبحانه و میان وعده گزینه‌ای عالی در وین خواهد بود.

 

کاریز

 

غذاهایی معروفی که نباید در مجارستان از آن غافل شد

غذاهای محلی آمستردام – هلند

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید