مجله گردشگری کاریز

از هنرهای خیابانی در پاریس چه می‌دانید؟

کاریز

پاریس را می‌توان شهر هنرمندان دانست چرا که هنرمندان بسیاری را از سراسر جهان به خود جلب کرده است که همه آن‌ها به دنبال الهام گرفتن از این شهر زیبا هستند.

چه سرگرمی بهتر از اینکه هنگام قدم زدن در خیابان‌های پاریس به ویترینی از نقاشی‌های خیابانی این شهر پر جنب‌وجوش بر می‌خورید که هر کدامشان بخش عمده‌ای از فرهنگ بصری این شهر را تشکیل می‌دهند.

در ماه فوریه ، تالار شهر پاریس اعلام کرد که مبلغی از مشارکت بودجه 500 میلیون یورویی که مردم می‌توانند قبل از سال 2020 هزینه کنند صرف ایجاد murs d’expression یا دیوارهای هنر خیابانی در هر 20 منطقه از شهر می‌شود.

در ادامه چند مورد ار بهترین مکان‌ها برای دیدن از هنرهای خیابانی در پاریس را به شما معرفی می‌نمائیم تا بتوانید در تور فرانسه از آن‌ها دیدن کنید.

کاریز

خیابان سن ‌مور    Rue Saint-Maur

این خیابان ۲ کلیومتری که از منطقه‌ی ۱۰ و ۱۱ می‌گذرد ، گزینه‌ی مناسبی برای بازدید از دنیای هنر است.

در این خیابان نمی‌توانید لحظه‌ای از تماشای دیوارها چشم بردارید ، آن‌چه که در خیابان سن‌مور وجود دارد، عناصر کلاسیک هنر خیابانی پاریسی است؛ مانند کاشی‌کاریِ الهام گرفته شده از بازی مهاجمان فضایی یا پرتره‌های سیاه و سفید اثر شپرد فِری.

در نزدیکی تقاطع این خیابان با خیابان اُبرکَمف می‌توانید کار جدیدی از کاشینک را مشاهده کنید که به جرات می‌توان گفت کاشینک یکی از برجسته‌ترین زنان هنرمند در هنرهای خیابانی پاریس در سال‌های اخیر است.

 

کاریز

 

خیابان ابرکمف     Rue Oberkampf

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری برای تماشای هنر شهری در منطقه 11 خیابان اُبرکَمف است که بخشی از سازمان

Le M.U.R. است و پروژه‌ای برای ارتقا هنر شهری ، به ویژه برجسته سازی هنر خیابانی است.

در این خیابان از قسمت‌هایی در ساختمان‌ها گرفته تا روی کرکره‌های فلزی مغازه‌ها و المان‌های شهر ی، هر لحظه‌ در هرجایی که تماشا می‌کنید شاهد این آثار زیبای هنری خواهید بود.

همچنین این منطقه گزینه‌ی بسیار خوبی برای شب‌گردی نیز محسوب می‌شود.

هر یک از آثار هنری تنها چند هفته در معرض دید قرار دارند و جای خود را به اثر مسحور کننده‌ی دیگری می‌دهند ولی مهم نیست که هنگام بازدید کدام اثر قرار دارد ، چیزی که مهم است لذتی است که هنگام نوشیدن قهوه در کافه‌های این منطقه از تماشای هنر مقابل خود می‌برید و تحت تأثیر قرار خواهید گرفت.

 

کاریز

 

خیابان اورک    Rue de l’Ourcq

کل کانال سن مارتین و کانال اورک (de l’Ourcq)، حتی پس از محدوده‌ی شهری پاریس در منطقه 19 ، یک نمایشگاه هنر خیابانی بسیار طویل قرار دارد.

در این منطقه می‌توانید آثار هنرمند مشهور خیابانی Marco93 را ببینید که به دلیل اکتشاف مداوم نور در کار خو د، لقب ‘فندک فرانسه’ را به خود داده است.

آثار وسیعی از هنرمندان را می‌توان در دیوارهای ساخته شده یا ساختمان‌های متروکه صنعتی ، پل‌های چدنی و تقریباً هر سطح دیگری که بتوان نقاشی کرد ، مشاهده کرد.

کاریز

خیابان کسکاد    Rue des Cascades

Rue des Cascades که به معنی جاده آبشارها می‌باشد یکی از جذاب‌ترین خیابان‌های منطقه 20 چه از نظر نام و چه بخاطر طبیعت زیبایش است و به تازگی یک اثر هنری خیابانی متناسب با خود را پیدا کرده است.

نقاشی دیواری الهام گرفته از ونگوگ که توسط جیمز کوکران معروف به جیمی سی در ژوئیه 2016 وارد این خیابان شد.

این نقاش استرالیایی در لندن متولد شده‌ و مشهورترین کارهای اخیر اون پرتره‌‌هایی هستند که از یوسِین بولت، چهره‌ی کلیدی المپیک سال ۲۰۱۲ لندن،‌ و دیوید بویی در سال ۲۰۱۶ در بریکستن کشید که به مکان برای عزاداری پس از مرگ این هنرمند بدل شد.

کاریز

خیابان ریکه   Rue Riquet

روی پل بالای ریل راه‌آهن کشیده شده به سمت ایستگاه قطار نورد که مناطق ۱۸‌ و ۱۹ را به‌هم متصل می‌کند، خیابان ریکه با دیوارنگاری‌ای‌ به طول ۵۰۰ متر دیده می‌شود که می‌توان گفت طولانی‌ترین فضای اختصاص داده‌شده به این هنر در پاریس است و در دسامبر ۲۰۱۵ به افتخار یادبود زندگی و دستاوردهای روزا پارک ایجاد شده‌ است.

برای افتتاح این مکان ، پنج نقاش بین‌المللی به‌منظور کشیدن قطعه‌ای روی این دیوار انتخاب شدند و چهار تن از آن‌ها زن بودند و به ترتیب عبارتند از کاشینک از پاریس ،‌ کتَسْتروف از نانت ،‌ بَستاردیلا از بوگوتا ،‌ تانیا فضل‌علی‌زاده از نیویورک ، و زِفا از تولوز.

 

کاریز

 

 

آشنایی با جاذبه‌های محله مونمارتر در پاریس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *