کاریز

محله چینی‌ها در پاریس – تور فرانسه

کاریز

 

تاریخچه حضور چینی‌ها در پاریس

از سال 1990 ، اکثریت آسیایی‌هایی که در شهر پاریس زندگی می‌کردند چینی‎های قومی بودند که بزرگترین گروه شامل چینی‎های قومی از هندوچین و گروه کوچکتر از ژجیانگ بودند.

در طول جنگ جهانی اول ، فرانسویان کارگران را از ژجیانگ برای کار در جنگ آوردند. با پایان جنگ ، چندین هزار نفر باقی ماندند در حالی که بیشتر کارگران وارداتی چینی به چین بازگشتند. این چینی‌ها به عنوان دارندگان دکه در زمین‌های نمایشگاه کار می‌کردند.

همچنین در دهه 1920 جامعه دانش آموزان چینی در پاریس زندگی می‌کردند گه بسیاری از آن‌ها فعال سیاسی شده بودند و روزنامه جوانی ، روزنامه چینی زبان را در این شهر منتشر کردند.

از دهه 1930 ، جمعیت چینی پاریس بیشتر شد که شامل کارمندان شرکت‌های فرانسوی ، کارگران مغازه‌های چرم فروشی و کارخانه‌هایی مانند کارخانه‌های رنو ، صنعتگران و بازرگانان بودند.

همچنین پس از جنگ جهانی دوم چینی‌های دیگری از ژجیانگ وارد پاریس شدند. در آن دوره بسیاری از چینی‌ها به فروشندگان و تولیدکنندگان عمده کالاهای چرمی تبدیل شدند.

میشل گیلون ، نویسنده “مناطق چینی در پاریس” ، نوشت که “قبل از سال 1975” چینی ها در پاریس به عنوان مهاجر شناخته نمی‌شدند بلکه به عنوان یک گروه کوچک بودند که به تدریج محله خود را تشکیل دادند.

کاریز

 

محله چینی‌ها در پاریس

این منطقه در جنوب شرقی منطقه 13 که شامل بسیاری از ساختمان‌های آپارتمانی بلند است ، واقع شده است.

این محله با وجود جایگاه خود به عنوان “یک محله چینی” ، همچنین شامل جمعیت قابل توجه از مهاجران ویتنامی ، لائوتی و کامبوجی است.

مهمترین نکته در بازدید از منطقه 13 یا همان محله چینی‌ها در پاریس ، دیدن تعداد بی شماری از هنرمندان خیابانی که هنر خود را در بلوار وینسنت-آئوریول و اطراف آن به نمایش می‌گذارند و شور و حال خاصی را به این منطقه مسکونی می‌بخشند ، است.

در سراسر پاریس ، هنر خیابانی برای دیدن و لذت بردن وجود دارد و این هنر است که چشم انداز شهر را تغییر می‌دهد.

در این محله ، فعالیت‌های تجاری تحت سلطه مشاغل چینی و ویتنامی است و تعداد كمتری از مراكز مهاجران لائوتی و كامبوج فعالیت می‌كنند.

همچنین بر خلاف سایر محله‌های چینی در جهان غرب ، معماری چینی در منطقه بسیار دیده نمی‌شود ، به استثنای چندین معبد بودایی که در سراسر منطقه واقع شده‌اند.

کاریز

سایر محله‌های آسیایی در پاریس

پاریس همچنین در محدوده خود میزبان سه منطقه آسیایی دیگر نیز است که قابل توجه‌ترین آن‌ها محله بلویل در منطقه 20 است.

این محله بر خلاف محله چینی‌ها در منطقه 13 ، چینی‌های قومی از هندوچین را تشکیل می‌دهند. گروه‌های قومی از هندوچین نیز حضور چشمگیری در جامعه بلویل ندارند. در عوض ، اکثریت قریب به اتفاق جمعیت قومی چینی بلویل متشکل از کسانی است که از شهر ساحلی شرقی ونژو و استان جنوبی ژجیانگ اطراف در آن ریشه دارند.

همچنین قدیمی‌ترین اما کوچکترین محله آسیایی در پاریس در منطقه 3 ، در نزدیکی موزه هنرها و متیرز واقع شده است.

این منطقه در اوایل دهه 1900 تأسیس شد ، زمانی که مهاجران چینی متخصص در صنایع چرم و ظروف چینی از منطقه ونژو وارد پاریس شدند.

از دهه 1990 ، نیز یک محله ژاپنی در امتداد خیابان Sainte-Anne در منطقه 1 در نزدیکی ایستگاه Pyramides Métro در حال توسعه است.

این منطقه میزبان تعدادی رستوران و بوتیک مخصوص ژاپنی به همراه دفاتر شعبه سازمان گردشگری ملی ژاپن و خطوط هوایی ژاپن است و در سال‌های اخیر ، حضور کره‌ای‌ها نیز در همان منطقه زیاد شده است.

کاریز

معرفی محله مونمارتر در فرانسه.

از هنرهای خیابانی در پاریس چه می‌دانید؟

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید