فستیوال‌های دیدنی و شاد ایتالیا

ایتالیایی‌ها دوست دارند دور هم جمع شوند و جشن بگیرند. برای قرن‌ها  است که جشنواره‌های ایتالیا به دلیل مقیاس و عجیب و غریب بودنشان به شهرت جهانی رسیده‌اند.

چه عاشق غذا باشید ، چه طرفدار ورزش باشید و چه عاشق سفر باشید ، می‌خواهید این جشنواره‌ها را در سفر خود تجربه کنید و از دیدن آن‌ها لذت ببرید.

هر فستیوالی در ایتالیا سنتی طولانی و ریشه در رویدادی تاریخی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در گذشته دارد.

تابستان اوج فصل جشنواره است ، همانطور که به ایتالیا سفر می‌کنید ، به دنبال پوسترهای تبلیغاتی یک جشن یا فستیوال باشید.

در این مقاله 4 فستیوال هیجان‌انگیز و شاد را به شما معرفی می‌کنیم تا در تور ایتالیا از آن‌ها غافل نشوید.

کاریز

نبرد پرتقال     Battle of the Oranges

این نبرد مشهور ، یک درگیری در قرن دوازده با میوه‌ی پرتقال را تداغی می‌کند و یکی از بزرگ‌ترین نبردهای غذایی در سراسر اروپا محسوب می‌شود. این فستیوال نمادی از رویارویی با حاکم ستمگری به نام Ranieri di Biandrate می‌باشد.

این فستیوال که در  شهر ایوریا (Ivrea) برگزار می‌شود بازدیدکننده‌های زیادی را به این شهر جذب می‌کند.

هرساله در روزهای منتهی به سه‌شنبه‌ی چاق یک روز مانده به شروع ایام روزه‌داری در آیین مسیحیت در هفته سوم فوریه مردم شهر ایوریا به ۹ گروه تقسیم شده و برای مدت سه روز در بزرگ‌ترین نبرد غذایی ایتالیا شرکت می‌کنند.

شرکت در این جشن را به هر کسی که ویتامین C کمی دارد پیشنهاد می‌کنیم که بسیار مناسب است.

کاریز

فستیوال گل   Infiorata

جشنواره “infiorata” به معنای “تزئین شده با گل” است و در این زمان است که می‌توانید آثار هنری نفیس را که فقط توسط خالق طبیعت به وجود می‌آورد خلق کنید. در خیابان‌های ایتالیا شاهد طرح‌های موزاییکی هنرمندانه ای باورنکردنی با گلبرگ های گل فرش شده اند.

این جشنواره از سال 1625 در واتیکان آغاز شد ، اما خیلی زود در سراسر ایتالیا گسترش یافت. از گلبرگ گل و برگ درختان برای خلق نقش‌های برجسته استفاده می‌شود و اجتماعات مذهبی در اطراف این نقش‌ها شکل می‌گیرد.

شما می‌توانید یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های گل را در سومین آخر هفته‌ی ماه مه  در شهر نوتو Noto در سیسیل دیدن کنید.

اکثر فستیوال‌های گل در شهرهایی چون پیِنزا (Pienza)، اورویِتو (Orvieto)، برونیاتو (Brugnato) و سراسر منطقه‌ی امیلیا رومانیا (Emilia Romagna) در شمال ایتالیا در اوایل ماه ژوئن برگزار می‌شوند.

کاریز

جشن عروسی درختان در آچتورا Wedding of the Trees

بین اواخر ماه مه و اوایل ماه ژوئن ، کوچه‌های باریک آچتورا به یک هزارتوی شلوغ از ساکنان و گردشگران برای جشن عروسی درختان که یک جشنواره مقدس در این شهر است ، تبدیل می‌شود.

هر بهار در آکستورا یا آچِتورا Accettura ، که یک دهکده کوهستانی با حدود 2000 نفر جمعیت در منطقه باسیلیکاتا در جنوب ایتالیا است حامی خود ، سنت جولیان ، را با یک عروسی درختی جشن می‌گیرد.

در طول این مراسم، ماجو (maggio)، یک درخت کهن‌سال بلوط و چیما (cima)، یک درخت مقدس، از جنگل‌های اطراف بریده شده و برای وصلت با یکدیگر به شهر آورده می‌شوند. این سنت، نماد باروری و اتحاد شهر آچتورا است.

 

کاریز

 

بازی پل    Game of the Bridge

قدمت بازی پل به سال 1568 و جنگ مالکیت پل بر روی رودخانه آرنو بر می‌گردد و این جشن هرساله در آخرین یکشنبه‌ی ماه ژوئن در شهر پیزا برگزار می‌شود.

راه پیمایی رنگارنگ مردم با لباس‌های قرن 18 دو طرف رقیب را نشان می‌دهند و نمایانگر مردم شمال رودخانه (Tramontana) و جنوب رودخانه (Mezzogiorno) است.

رقابت این دو گروه از طریق یک ارابه‌ی بزرگ فلزی بر روی پل پونته دی مزو (Ponte di Mezzo) است که هر گروه از ۲۰ نفر تشکیل می‌شوند و تلاش دارند تا ارابه را به‌طرف مقابل پل هُل بدهد و گروه دیگر را به عقب برانند.

تمام شهر برای تماشای این مسابقه در فضایی شاد و حیرت‌انگیز دور هم جمع می‌شوند و در مجموع 6 بار این مسابقه تکرار و گروهی برنده سال می‌شود که بیشترین برد را از آن خود کند.

 

کاریز

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید