معرفی کلیساهای دیدنی شهر لیون – فرانسه

لیون با قدمتی که به دوران روم باستان می‌رسد ، مکانی ویژه در لیست میراث جهانی یونسکو است. این شهر دارای قدیمی‌ترین ویرانه‌های باستانی فرانسه ، محله‌های قرون وسطایی و خانه‌های دیدنی دوره‌ی رنسانس است.

گذشته‌ی غنی و متنوع این شهر که در طول 2000 سال تاریخ خود از شر بلایای طبیعی و انسان ساز در امان مانده ، در محلات تاریخی آن به خوبی نمایان است.

هر‌کدام از مناطق لیون تجربه‌ی گردشگری منحصر به فردی را برای بازدیدکنندگان په همراه دارد و گفتنی است که بسیاری از جاذبه‌های برتر لیون ، در شب تماشایی‌تر می‌شوند از این رو به این شهر نام پایتخت شب را داده‌اند.

در لیون علاوه بر بازدید از جذاب‌های دیدنی این شهر کاریز پیشنهاد می‌کند که فرصت امتحان غذاهای معروف لیون را از دست ندهید.

Auberge du Pont de Collonges با ستاره میشلن مشهور ، در 10 کیلومتری لیون ، توسط آشپز افسانه‌ای فرانسوی Paul Bocuse که برای ده‌ها سال هدایت می‌شد هنوز هم مقصد اصلی غذاهای بی‌نظیر است.

می‌توانید از خوردن غذاهای محلی لیون در رستوران‌های بوچون (Bouchon) ، و کافه‌های کوچک دنج که غذاهای محلی خاص سرو می‌کنند ، لذت ببرید زیرا این‌جا پایتخت خوراک‌شناسی فرانسه است.

کاریز لیستی از بهترین کلیساهای شهر لیون را به شما معرفی می‌کند تا فرصت بازدید از آن‌ها را در تور فرانسه از دست ندهید.

کاریز

1. کلیسای فورویر

در مکانی با شکوه در Colline de Fourvière تپه‌ای که مشرف به Vieux Lyon است ، کلیسای نوتردام با ارتفاع 130 متر از رودخانه سون قرار گرفته است.

این کلیسا در قرن نوزدهم توسط معماری به نام پیر بوسان طراحی شده است. معماری کلیسا در نوع خود بی‌نظیر بوده و هر دو سبک بیزانسی و روم شرقی در آن به کار رفته است.

این کلیسای حیرت انگیز پس از جنگ فرانسه و پروس بین سال‌های 1872 و 1884 در زمانی ساخته شد که مردم لیون قول داده بودند در صورت در امان ماندن شهرشان ، یک مکان مقدس ایجاد کنند.

علاوه بر چهار برجی که در گوشه‌های این کلیسا قرار دارند، کلیسا دارای یک برج ناقوس با مجسمه‌ی طلایی مریم مقدس نیز می‌باشد همچنین محراب کلیسا با موزاییک و شیشه‌های رنگی تزئین شده است.

برای تحسین موزاییک‌ها و نقاشی‌های مجلل وقت خود را در داخل کلیسا سپری کنید. پس از گشت و گذار در داخل کشور ، از برج شمال شرقی بالا بروید تا مناظر شورانگیز منظره شهر لیون و مناطق اطراف آن را تماشا کنید.

بازدیدکنندگان می‌توانند برای رسیدن به این کلیسا از ایستگاه‌های مترو استفاده کنند و یا با پای پیاده تپه‌های فورویر را بپیمایند.

کاریز

2. کلیسای جامع لیون

کلیسای جامع باشکوه سنت جان که در قرن 12 ساخته شده است ، به دلیل داشتن شیشه‌های ویترای قرن سیزدهم مشهور است.

کلیسای جامع سنت ژان باتیست لیون در قلب منطقه‌ی قدیمی شهر قرار گرفته است. این کلیسا در پروسه‌ای 300 ساله ساخته شده و هر دوره از ساخت کلیسا در سازه‌ی آن نمود پیدا کرده است.

پنجره بزرگ گل رز با قدمت 600 ساله اجازه می‌دهد تا یک کالیدوسکوپ از نور رنگارنگ استفاده شود.

کلیسای جامع عمدتاً به سبک رومانیک و نمای گوتیک متاخر است. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌ها ساعت نجومی است که توسط نیکلاس لیپیوس در سال 1598 ایجاد شده است و یک فناوری بسیار بزرگ برای زمان خود محسوب می‌شود.

از ویژگی‌های بارز باقی‌مانده از ساختمان‌های قرن چهاردهم که موقعیت مورد نظر را قبل از ساختمان کلیسا اشغال کرده‌اند، باغ‌های باستان‌شناسی در کنار درب است که واقعا ارزش بازدید کردن را دارد.

کلیسای جامع همچنین دارای ناقوس بزرگ است که در سال 1622 ساخته شد به نام “آن ماری د لا پریماتیال” که یکی از بزرگترین ساخته‌های تاریخ است و فقط در روزهای جشن کاتولیک نواخته می‌شود.

برای دیدن این کلیسای جامع از فاصله دور ، به خاکریز نزدیک Pont Bonaparte بروید. این زاویه دید به شما امکان می‌دهد که برج‌های دوقلوی سر به فلک کشیده را از فاصله دور مشاهده کنید.

کاریز

3. کلیسای سنت مارتین

قدیمی‌ترین کلیسای لیون که در قرن یازدهم در محل معبد رومی قرن چهارم ساخته شد کلیسای سنت مارتین است.

کلیسای سنت مارتین در اصل متعلق به یک کلیسای بندیکتین بود که در قرن 6 تأسیس شد.

این کلیسا که نمونه‌ای شگفت انگیز از معماری رومانسک است ، شامل چهار ستون کلاسیک ، یک سنگ فرش موزاییکی قرن 11 در گروه کر و نقاشی‌های طلاکاری شده قرن نوزدهم توسط هنرمند لیونی ، هیپولیت فلاندرین است.


کاریز

معرفی شهر لیون – فرانسه

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید