سفر با کاریز

بیگ بن چیست؟

خانه‌های پارلمان و برج الیزابت ، از شاخص‌ترین بناهای دیدنی لندن هستند که به نام بیگ بن هم شناخته می‌شوند و یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های شهر لندن هستند که نباید بازدید از آن را دست داد.

همچنین ساعت و ناقوس بزرگی که بالای برج الیزابت قرار دارد ، بیگ بن نام دارد و نه تنها نمادی از این شهر است بلکه بزرگ‌ترین برج ساعت دنیا هم هست.

بیگ بن بخاطر زنگ عظیمش مشهور است ، زنگی عظیم که داخل برج ساعت با وزنی بیش از 13 تن وجود دارد. برج ساعت در شب وقتی چهار صفحه ساعت روشن می‌شوند ، دیدنی‌تر می‌شود.

آژانس کاریز

مشخصات بیگ بن

این برج تا سال 2012 رسماً به عنوان برج سنت استفان شناخته می‌شد كه به مناسبت جشن الماس الیزابت دوم و جشن 60 سال سلطنت بریتانیا به برج الیزابت تغییر نام داد.

عقربه‌های ساعت به ترتیب 2.7 و 4.3 متر طول و حدود ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارند و ارتفاع برج ساعت حدود 97.5 متر می‌باشد.

برای بالا رفتن از این برج و رسیدن به برج ناقوس کلیسا باید ۳۳۴ پله را پیمود اما تا انتهای این برج ساعت ، ۳۹۹ پله راه است و هیچ آسانسوری در این برج وجود ندارد.

آژانس کاریز

حقایقی درباره بیگ بن

  1. در طول تاریخ بیگ بن به ندرت متوقف شده است. حتی پس از تخریب بمب در اتاق جنگ عوام در طول جنگ جهانی دوم ، برج ساعت سالم ماند.
  2. صدای زنگ‌های بیگ بن برای اولین بار توسط بی بی سی در 31 دسامبر 1923 پخش شد ، سنتی که تا امروز هم ادامه دارد.
  3. در زیر این ساعت نوشته‌ای لاتین با این جمله « DOMINE SALVAM FAC REGINAM NOSTRAM VICTORIAM PRIMAM» دیده می‌شود که این مضمون را دارد ، خدایا ملکه ویکتوریای ما را محافظت کن.
  4. صدایی که از کوبیده شدن ساعت درمی‌آید، نُت «می» موسیقی نام دارد.
  5. این برج بیش از 160 سال قدمت دارد مقداری شیب به خود گرفته و امروزه برج ساعت انگلیس تقریباً به فاصله 230 میلی‌متر از مرکز جابهجا شده و به سمت شمال غربی کج شده است که علت اصلی آن را، خشک شدن خاک لندن در زیر برج می‌دانند.
  6. در طول جنگ با وجود تلاش برای دور کردن توجه‌‌‌ها از برج بیگ بن، ارتش آلمان با هواپیما بمبی را رها کرد که به بالای آن اصابت کرد. این اتفاق در سال 1941 باعث تخریب ساختمان پارلمان شد. پارلمان و بخشی از سنگ‌کاری‌های برج ساعت نیاز به بازسازی داشتند، اما ساعت از نظر عملکرد کاملاً سالم ماند.

آژانس کاریز

 

بیگ بن چه زمانی ساخته شد؟

کاخ وست مینستر در سال 1834 در اثر آتش سوزی ویران شد. پارلمان انگلیس دیگر جایی برای برگزار کردن جلساتشان نداشتند.

پس از آن مسئولین به فکر بازسازی این کاخ افتادند و برای پیدا کردن بهترین طرح برای نمای آن، مسابقه‌ای برگزار کردند.

در سال 1844 ، تصمیم گرفته شد که ساختمان‌های جدید مجلس نمایندگان باید شامل یک برج و یک ساعت باشد.

زنگ بزرگی مورد نیاز بود و اولین تلاش که توسط جان وارنر و پسرانش انجام شد.

بیگ بن اولین بار در 31 مه 1859 در سراسر وست مینستر به صدا در آمد. اندکی بعد ، در سپتامبر 1859 ، بیگ بن ناقوس بزرگش بر اثر سنگینی پتکی که روی آن کوبیده می‌شد ، ترک خورد.

پس از آن ، جرج اِری (George Airy) پتک سبک تری نصب شد و زنگ چرخید تا ضربه‌ها در جای شکستگی فرود نیاید. این همان زنگی است که امروز صدای آن را می‌شنویم.

آژانس کاریز

علت نامگذاری بیگ بن

ریشه نام بیگ بن مشخص نیست ، اگرچه دو نظریه متفاوت وجود دارد.

اولین مورد این است که به نام سر بنیامین هال ، یکی از ماموران عالی رتبه دولت و مردی قوی بوده است ، مرد بزرگی که با عشق در خانه به عنوان “بیگ بن” شناخته می‌شد ، نامگذاری شد.

نظریه دوم این است که این نام به دلیل یک قهرمان بوکس سنگین وزن در آن زمان ، بنجامین کانت نامگذاری شده است.

این لقب که به عنوان “بیگ بن” نیز شناخته می‌شود ، معمولاً در جامعه به هر چیزی که سنگین ترین طبقه آن باشد ، تعلق می‌گرفت.

آژانس کاریز

بیگ بن کجاست؟

بیگ بن در برج الیزابت در انتهای شمالی مجلس نمایندگان در وست مینستر ، مرکز لندن ، کنار رودخانه تیمز قرار دارد.

چندین مسیر اتوبوسرانی لندن وجود دارد که از بالای برج عبور می‌کند و ایستگاه Tube Westminster مستقیماً در آن طرف جاده قرار دارد که توسط خطوط Jubilee ، District و Circle سرویس می‌شود.

اسکله وست مینستر در کنار برج است و توسط تعدادی از گزینه‌های سفر با اتوبوس رودخانه‌ای سرویس دهی می‌شود.

پس در هر کجای شهر که باشید می‌توانید با استفاده از وسایلی که در شهر هست، به بیگ بن بروید.

اما باید اگرچه بیگ بن به عنوان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌‌های گردشگری انگلستان شناخته می‌شود، اما بازدید کنندگان خارجی و توریست‌ها مجاز به بازدید از داخل برج نیستند.

آنها فقط می‌توانند تور کوتاهی در خانه‌ی پارلمان در نزدیکی برج الیزابت داشته باشند اما شهروندان انگلیسی می‌توانند به صورت رایگان از برج الیزابت و ساعت بیگ بن دیدن کنند.

آژانس کاریز

آشنایی با نماد حیوانی کشورهای مختلف

گردشگری و کرونا


دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید