آژانس کاریز

از شب‌های سفید روسیه چه می‌دانید؟ – تور ویژه شب‌های سفید روسیه

هر ساله شهر زیبای سن پترزبورگ به مکانی مناسب برای عاشقان گشت‌های شبانه شیفته فرهنگ تبدیل می‌شود.

برای مدت دو ماه این پایتخت سابق روسیه به شهر رویدادههای زنده تبدیل می‌شود که فرصتی منحصر به فرد را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند تا در غنای فرهنگی شهر در پس زمینه خورشید هرگز غروب نکنند.

آژانس کاریز تور ویژه شب‌های سفید را برای شما عزیزان برگزار می‌کند جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آژانس کاریز

شب‌‌های سفید چیست ؟

اصطلاح “شب‌های سفید” به یک پدیده طبیعی گفته می‌شود که بیشتر به عنوان خورشید نیمه شب شناخته می‌شود. در ماه‌های تابستان در اطراف هر دو قطب ، شمال دایره قطب شمال و جنوب دایره قطب جنوب رخ می‌دهد.

به دلیل عرض جغرافیایی بسیار زیاد این مناطق ، خورشید تقریباً برای یک دوره دو ماهه در حدود انقلاب تابستانی غروب نمی‌کند. در شب انقلاب تابستان ، خورشید در تمام طول شب قابل مشاهده است.

ممکن است خیلی از شما علاقه‌مندان این اصطلاح را شندیده‌ باشید این پدیده هر ساله در اوایل فصل تابستان در روسیه رخ می‌دهد و با عنوان شب‌های سفید مشهور است و در این زمان شب‌ها نیز هوا روشن است و حالتی شبیه به گرگ و میش دارد و زیبایی‌های محصور کننده‌ای را به نمایش می‌گذارد که قطعا این رویداد یکی از جاذبه‌های گردشگری روسیه هم بشمار می‌رود.

کشورهای دیگری که این پدیده در آن‌ها رخ می‌دهد شامل روسیه ، فنلاند ، گرینلند ، ایسلند ، نروژ ، کانادا و ایالات متحده آمریکا (آلاسکا) است. بسیاری از این مقصدها به روش خاص خود انقلاب تابستانی را جشن می‌گیرند اما شهر سن پترزبورگ یک قدم جلوتر از بقیه مقاصد است و کل دوره شب سفید را با جشنواره‌ای که برگزار می‌کند گرامی می‌دارد.

روسیه شب های سفید

جشنواره شب‌های سفید در سن پترزبورگ چیست؟

جشنواره شب‌های سفید یک جشن عمومی از رویدادهای فرهنگی است که توسط اداره شهر سن پترزبورگ برگزار می‌شود.

این جشنواره که در یکی از زیباترین و شاعرانه‌ترین شهرهای روسیه برگزار شده است ، باله ، اپرا ، موسیقی کلاسیک و هنرها را با یک برنامه اجرایی که بهترین استعدادهای بومی کشور را در کنار برخی از برجسته‌ترین نام‌های جهان به نمایش می‌گذارد ، گرد هم می‌آورد.

این جشنواره عمدتا به جشنواره ستارگان شب‌های سفید اشاره دارد که تقویمی نزدیک به دو ماه از اجرای باله ، اپرا و موسیقی کلاسیک و کنسرت‌هایی است که در تئاتر باشکوه ماریینسکی ، کنسرواتوار و تئاتر ارمیتاژ برگزار می‌شود.

هر سال با ترکیبی از آثار کلاسیک و آثار کمتر شناخته شده که به نمایش در می‌آیند و دوباره ارائه می‌شوند متفاوت است. سایر رویدادها و اجراها در خارج از ستاره‌های شب‌های سفید اتفاق می‌افتد که از مهمترین آن‌ها افتتاح یک شبه معتبرترین موزه‌ها و گالری‌های هنری سن پترزبورگ است.

ورود رایگان است و بازدیدکنندگان می‌توانند مجموعه‌های هنری و سایر نمایشگاه‌ها را تا ساعات کمی از شب مرور کنند. به شب طولانی موزه‌ها معروف است.

همچنین نکته جالب توجه برای بسیاری از افراد نمایش اسکارلت بادبان است. این جشن برای دانش آموزان فارغ التحصیلان دبیرستان است و در آخر هفته نزدیک به انقلاب تابستانی برگزار می‌شود.

به لطف نمایش بزرگ آتش بازی ، کنسرت در فضای باز و نمایش تماشایی چند سطح آب ، نور و مواد شیمیایی در بین اقشار مختلف مردم محبوب شده است.

در رودخانه نوا یک قایق با بادبان‌های قرمز از آب عبور می‌کند و برای فارغ التحصیلان آرزوی یک سفر آرام تا بزرگسالی را دارد که بتوانند آرزوهای خود را تحقق بخشند.

نکته برجسته دیگر مجموعه کارناوال‌هایی است که در سراسر شهر ، به ویژه در حومه پیترهوف رخ می‌دهد. بازیگران با واگن‌های اسب کشیده دوره ای که در خیابان‌ها سوار می‌شوند و برخی از مهمترین رویدادهای تاریخی روسیه را جشن می‌گیرند دوباره با لباس دوره بازی می‌کنند.

همچنین نمایش‌های معاصر با گروه‌های مشهور بین المللی در حال اجرای در میدان قصر شهر با ظاهر رولینگ استونز اخیر است.

روسیه شب های سفید

بهترین زمان برای تماشای شب‌‌های سفید

بهترین زمان برای رؤیت شب‌های سفید روسیه از 11 ژوئن تا 2 جولای (21 خرداد تا 11 تیر) است و هر چه سفر شما به این تاریخ نزدیک‌تر باشد شب‌های سفید طولانی‌تری را تماشا خواهید کرد و ضمنا در طول این شب‌های زیبا بیشتر جمعیت شهر در خیابان‌‌ها هستند و سکوت و خواب در این روزها در شهر تعطیل است و گروه‌های مختلف موسیقی و کنسرت‌ها در میدان‌های بزرگ شهرها هنرنمایی می‌کنند.

بهترین جشن‌‌ها در شهر سن پترزبورگ و در محله پترهوف و اطراف کاخ معروف پترهوف و همچنین در محوطه اطراف میدان اصلی شهر انجام می‌شود. این جشن‌ها شامل موسیقی‌های گوناگون، گروه‌های رقص، آتش‌بازی و اجرای مراسم بادبان‌های سرخ است و شما در کنار این تفریحات پیاده‌روی در خیابان‌های رنگارنگ سن‌پترزبورگ یا در کنار رودخانه هم طرفداران فراوانی دارد، همچنین بیشتر رستوران‌ها و کافه‌ها در این شب‌ها باز هستند.


آژانس کاریز

کاخ کرملین – نماد شهر مسکو – روسیه

بهترین مکان‌ها برای دیدن شفق قطبی

آشنایی با بهترین فستیوال‌های برزیل

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید