آژانس کاریز

معرفی موزه اورسی پاریس

موزه اورسی در ساحل چپ رودخانه آبی و خروشان سن در پاریس یکی از دیدنی‌های فرانسه است که به صورت ویژه از آن در تور فرانسه کاریز می‌توانید بازدید نمائید.

موزه اورسی که به فرانسوی Musée d’Orsay از معروفترین موزه‌های پاریس و یکی از موزه‌های مهم نقاشی و مجسمه‌سازی جهان به شمار می‌آید.

در سال 1977، رئیس جمهور والری گیسكارد استینگ تصمیم گرفت كه ایستگاه شگفت انگیز راه آهن اورسای را از تخریب نجات داده و تبدیل به مجلل‌ترین موزه امپرسیونیست جهان، یعنی موزه اورسی نماید.

موزهٔ اورسی  در محل ایستگاه راه‌آهنی قدیمی در ساحل غربی رود سِن قرار دارد. ایستگاه راه‌آهن اورسی سابق که اکنون محل این گالری هنری در شهر پاریس است، در ابتدا برای نمایشگاه جهانی 1900 ساخته شده بود.

در این موزه می‌توان آثار هنرمندانی مانند پل سزان (Paul Cézanne)، کلود مونه (Claude Monet) و آگوست رنوآر (Auguste Renoir) را مشاهده کرد.

 

 

آژانس کاریز

 

ورودی‌های موزه اورسی

در اورسای ورودی‌های جداگانه و اختصاصی برای افراد ، گروه‌ها ، اعضا یا افراد متخصص در خارج از موزه وجود دارد. به محض رسیدن به آنجا ، از اتلاف وقت خودداری کنید. همچنین می‌توانید برای جلوگیری از اتلاف وقت در صف تهیه بلیط و صف ورود به موزه زودتر خرید بلیط خود را بصورت اینترنتی تهیه کنید.

هنگامی که به موزه می‌روید از قبل بررسی کنید که کدام یک از این درب‌های  ورودی مناسب با وضعیت شما می‌باشند.

  • بازدید کنندگان انفرادی بدون بلیط: سمت سن ، ورودی A
  • اعضا ، بازدیدکنندگان با بلیط یا ورود با اولویت: سمت rue de Lille ، ورودی C
  • برای بزرگسالان در گروه‌های از قبل رزرو شده: سمت سن ، ورودی B
  • برای گروه های مدرسه: سمت rue de Lille ، ورودی D

 

 

آژانس کاریز

 

طبقات موزه اورسی

در طبقه سوم تماشاگر بسیاری از آثار مشهور نقاشان امپرسیونیست مانند کلود مونه،کامی پیسارو، پیر آگوست رنوآر، ادوار مانه و البته آثاری از هنرمندان سبک پست‌امپرسیونیسم مانند پل سزان، ونگوگ و خیلی‌ از نقاشان دیگر خواهید بود.

مشهورترین نقاشی این طبقه تابلوی نهار در چمنزار اثر ادوار مانه است که در سال ۱۸۶۳ کشیده شد. در این طبقه اثر مشهور ادگار دگا با نام چهار رقاص نیز به چشم می‌خورد. همچنین اثر مشهور رنوآر با نام رقص در مولَن دُلا گالِت نیز قرار دارد.

یکی دیگر از نقاشی‌هایی که تاریخ هنر را به شدت تحت‌تاثیر قرار داده کلیسای جامع روان فرانسه اثر کلود مونه است که می‌توانید شاهد آن نیز باشید. از دل پنجره‌ای که در طبقه سوم، قرار دارد نمای زیبایی از مومق و کلیسای معروف ساکره کور

مشاهده می‌کنید که بهتر است آن را از دست ندهید.

 

آژانس کاریز

 

طبقه دوم موزه اورسی پاریس میزبان آثار هنرِ نو آرت نوو است. در برخی اتاق‌های این طبقه شما می‌توانید مجموعه‌ای از مجسمه‌‌ها، مبلمان و سایر وسایل تزئینی به سبک هنر نو را مشاهده کنید.

بعضی از این وسایل نادر توسط معمار مشهور فرانسوی هکتور گومار و همچنین چارلز لوئیس تیفانی و رُنه لالیک خلق شده‌اند. به‌علاوه برخی از مهم‌ترین و مشهورترین نقاشی‌های موزه نیز در این طبقه حضور دارد. آثار بعضی از مهم‌ترین پست‌امپرسیونیست‌ها مانند ونسان ونگوگ و پل گوگن را می‌توانید اینجا پیدا کنید.

در طبقه همکف بعضی از آثار متأخر و کمتر شناخته شده از ادوارد مانه،پل سزان، اوژن دولاکروا و ژان آگوست دومینیک اَنگْرِ را خواهید دید. از دیگر آثار این طبقه می‌توان به کارهای نقاشان آکادمیک و کارهای تجربی گوستاو مورو اشاره کرد.

 

 

آژانس کاریز

 

دسترسی و بازدید از موزه اورسی

ورود به موزه هر روزه به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت 9:30 تا 18:00 امکان‌پذیر است. در روزهای پنج‌شنبه تا ساعت 21:45 بازدید از موزه امکانپذیر است.

هزینه بلیط ورودی نیز برای افراد بالای 18 سال 16 یورو و برای افراد زیر 18 سال رایگان است. در تور پاریس برای رسیدن به اورسی می‌توانید از یکی از راه‌های زیر استفاده کنید: 

استفاده از خط 12 مترو، ایستگاه سلفرینو  

استفاده از خط C  قطار RER ایستگاه موزه‌ی اورسی  

همچنین استفاده از خطوط 63, 68, 69, 73, 83, 84, 87, 94 اتوبوس 

و در صورت از خودرو شخصی خود امکان استفاده از پارکینگ‌های موجود را دارید. 

آدرس موزه اورسی: 1 Rue de la Légion d’Honneur, 75007 Paris, France 

 

آژانس کاریز

 

 

موزه‌های برتر جهان – پارت اول

معرفی موزه لوور

 

6 Replies to “معرفی موزه اورسی پاریس”

الهه
جولای 8, 2021
خیلی خوب بود کلی اطلاعات جدید گرفتم ممنون
پاسخ
    ماندانا محمدطاهر
    جولای 11, 2021
    خداروشکر که خوشتان آمده
    پاسخ
المیرا
جولای 8, 2021
ممنون از اطلاعات جامعتون
پاسخ
    ماندانا محمدطاهر
    جولای 11, 2021
    سپاسگزاریم از نگاهتان
    پاسخ
مهسا
جولای 8, 2021
ممنون از سایت عالیتون
پاسخ
    ماندانا محمدطاهر
    جولای 11, 2021
    لطف دارید
    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید