مجله گردشگری کاریز

آداب و رسوم جشن عروسی در فرانسه

تور پاریس

فرانسه کشوری اروپایی و محبوب که سالانه میلیون‌ها گردشگر را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. تور پاریس آژانس کاریز نیز نزد مسافرین بسیار محبوب و جذاب توصیف شده است.

همچنین فرانسه به دلیل وجود چشم اندازهای زیبا، جاذبه‌ها، غذاها، آب و هوا و مکان‌های برگزاری مراسم، به یک مقصد محبوب برای برگزاری جشن عروشی تبدیل شده است.

با آژانس کاریز همراه باشید تا با هم به بررسی سنت‌های ازدواج در فرانسه بپردازیم.

 

 

تور پاریس

 

 

آداب و رسوم عروسی در فرانسه

هر چند سنت‌های بسیار قدیمی و غلط هنوز هم در عروسی‌های فرانسوی مشاهده می‌شود اما برخی از این سنت‌های نابجا نظیر نوشیدن محتویات کوزه‌های میهمانان توسط عروس‌ها ازبین رفته است.

در کنار این سنت‌ها، مراسم های بسیار زیبایی وجود دارد که به انتخاب زوجین در جشن عروسی برگزار می‌شوند. 

دوران نامزدی یکی از فرهنگ‌های متداول فرانسوی است. پیشنهاد نامزدی یک اتفاق بزرگ میان زن و مرد است و معمولا با یک سفر عاشقانه همراه می‌شود.

پس از درخواست نامزدی خانواده‌ها، دوستان نزدیک و شاهدهای مراسم عروسی در مراسم نامزدی دور هم جمع می‌شوند و این اتفاق خاص را جشن می‌گیرند و این دورهمی چندان اهمیت دارد که اکثر زوج‌های فرانسوی به آن احترام می‌گذارند.

 

 

آزانس کاریز

 

 

برگزاری مراسم عروسی در فرانسه

برگزاری دو مراسم در میان فرانسوی‌ها متداول است. زوج های فرانسوی به طور معمول در طی دو روز، دو مراسم برای عروسی خود برگزار می‌کنند.

یکی از آن‌ها مراسم مدنی است و دیگری مراسم مذهبی است که مراسم مدنی از اهمیت ویژه‌ای نزد فرانسوی‌ها برخوردار است؛ زیرا در آن زوج‌ها به طور رسمی ازدواج می‌نمایند.

و به طور معمول مراسم مدنی یک روز قبل از مراسم مذهبی انجام می‌شود و در آن تنها خانواده‌های درجه یک و شاهدها حضور دارند و بسیار ساده و خودمانی برگزار می‌شود.

مراسم مذهبی روز بعد در یکی از کلیساهای فرانسه و یا در یک مکان مشخص برگزار می‌گردد.

امروزه تمایل زوج‌ها به برگزاری مراسم‌ها در ساحل که یکی از اثرات به جا مانده از مهاجران آمریکایی است باعث کاهش برگزاری مراسمات در کلیساها شده است.

 

 

 

تور پاریس

 

 

حضور شاهدین در مراسم ازدواج در فرانسه

زوج‌ها برای ازدواج در فرانسه باید چند ماه زودتر مراسم ازدواج خود با مدارک به شهرداری مراجعه کرده و روز عروسی را رزرو کنند.

یکی از الزامات برای مراسم ازدواج در فرانسه، این است که هر دو طرف ازدواج باید شاهدی را بیاورد که سند ازدواج را امضا کند.

شاهدها می توانند در هر سن و جنسی باشند و می توانند هر چه را که می خواهند، بپوشند به جز لباس سفید که همگی مهمانان باید از پوشیدن لباس سفید خودداری کنند، زیرا نماد عروس است.

پس از اینکه عروس و داماد و شاهدان آن‌ها از هر طرف، اسناد را در مقابل مهمانان امضا می‌کنند و شهردار نیز کاغذ را امضا می‌کند زوج‌ها به طور رسمی به ازدواج یکدیگر درمی‌آیند و یک یادداشت خانوادگی دریافت می کنند که در زبان فرانسه “livret de famille” نامیده می‌شود و گواهی ازدواج است.

 

 

آژانس کاریز

 

 

مراسم تقدیر در عروسی‌های فرانسه

در عروسی‌های فرانسوی زوج‌ها قبل از صرف شام سخنرانی کرده و از حضور میهمانان تشکر می‌کنند.

به همین منظور اغلب در انتهای مراسم هدیه‌های کوچکی برای هر نفر آماده می‌شود که Dragées Mariage  نام دارد و به مهمانان داده می‌شود.

همچنین در برخی از مراسم‌ها نزدیکان و دوستان عروس و داماد نیز به سخنرانی و تعریف و تمجید از آن‌ها می پردازند.

 

 

 

 

هدیه دادن به عروس و داماد در فرانسه

در برخی از کشورها از جمله ایران دادن پول برای تبریک به عروس و داماد بیشتر رایج است.

اما در فرانسه، دادن هدایا از اهمیت خاص‌تری برخوردار است و رایج‌تر است. به طور معمول، عروس و داماد فهرستی از نیازهای خود تهیه می‌کنند و مهمانان آنچه را که می‌خواهند برای هدیه انتخاب می‌کنند.

هر چند که امروزه، برخی از زوج‌ها پول را برای هدیه ترجیح می‌دهند. دلیل این امر آن است که آن‌ها مبلغی که بعنوان هدیه جمع آوری می‌کنند را به عنوان “هزینه ماه عسل”  صرف می‌کنند.

اکثر زوج‌های جوان دو یا سه روز پس از مراسم عروسی خود به ماه عسل می‌روند. آن‌ها برای گردش دو نفره خود اغلب مکان‌های آفتابی مانند موریس یا مالدیو را انتخاب می‌کنند.

در چند سال گذشته مناطق جنوب شرقی آسیا در میان زوجین فرانسوی طرفداران زیادی پیدا کرده است.

 

 

تور پاریس

 

حقایقی جالب و خواندنی از برج ایفل

معرفی پتی پله یا کاخ کوچک در پاریس

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *