جزیره-سیسیل-پالرمو-ایتالیا

جزیره زرق و برق دار سیسیل- سیسیل یکی از جزایر ایتالیا با جاذبه های بسیار

سیسیل یکی از جزایر ایتالیا است که شهرهای تاریخی بسیاری را در خود جای داده است.

سیسیل در دریای مدیترانه مرکزی ، در جنوب شبه جزیره ایتالیا قرار دارد که با تنگه باریک مسینا Messina از آن جدا شده است و در 160 مایلی شمال شرقی تونس (شمال آفریقا) واقع شده است. این جزیره دارای آب و هوای معمولی مدیترانه ای است. مرکز سیسیل شهر پالرمو است. جاذبه‌های زیاد طبیعی و تاریخی در سیسیل وجود دارد که سبب شده است تا این جزیره یکی از مقاصد اصلی گردشگری در دنیا شود ، واحد پول سیسیل یورو است و مردم آن به زبان ایتالیایی صحبت می‌کنند.

سیسیل دارای فرهنگی غنی و منحصر به فرد است ، خصوصاً در زمینه هنر ، موسیقی ، ادبیات ، آشپزی و معماری. این جزیره علاوه بر داشتن جاذبه های طبیعی دارای مکان های مهم تاریخی و باستانی زیادی نیز هست. از محبوب ترین مقاصد گردشگری این جزیره می توان به کلیسای پالرمو ، جزایر آیولین و همچنین کوه آتنا و سواحل منحصر به فرد آن اشاره کرد.

جزیره-سیسیل-کوه-اتنا

کوه اتنا Mount Etana

برجسته ترین کوه این جزیره کوه اتنا است که بلندترین آتشفشان فعال اروپا و جهان نیز هست و ارتفاعی حدود  3320 متر دارد.  بر اساس اسناد تاریخی نخستین بار در زمان فیثاغورس این آتش‌فشان فعال شد. در طول زمستان، گردشگران به این کوه می آیند تا در دامنه ها و شیب های آن به اسکی بپردازند. در ماه های گرم سال،‌ گردشگران ماجراجو به این کوه می‌آیند تا به صخره نوردی و یا کوه نوردی در اتنا بپردازند.

جزیره-سیسیل-کلیسا-پالرمو

کلیسای جامع پالرمو  Palermo cathedral

کلیسای جامع پالرمو در سال 1185 به دستور پاپ گرگوری اول ساخته شد. این کلیسا اگرچه دستخوش تغییرات و حوادث زیادی در طول تاریخ خود بوده است اما همچنان استوار و چشم نواز است. در این کلیسا تزئینات و معماری فوق العاده شگفت انگیزی را می بینید. عناصر عربی، یونانی، رومی و بیزانس نورمن در آن وجود دارد.

جزیره-سیسیل-جزایر-آیولین

جزایر آیولین The Aeolian Islands

در سواحل شمال سیسیل جزایر آیولین با دریاهای شفاف خود همچون نگینی می‌درخشد. “آیلوس” به معنای خدای باد نام‌گذاری شده است. مردم ساکن این جزایر آیولیانی نامیده می‌شوند. غذاهای دریایی این جزیره را حتما باید تست کرد زیرا که فوق العاده خوش طعم اند. از تفریحات این جزایر می‌توان به غواصی، اجاره کشتی کروز و قایق همچنین کوه نوردی اشاره کرد.

2 Replies to “جزیره زرق و برق دار سیسیل- سیسیل یکی از جزایر ایتالیا با جاذبه های بسیار”

دکتر امیدی
ژانویه 3, 2021
بسیار زیبا بود مطالب ممنون از اژانس کاریز
پاسخ
    ماندانا محمدطاهر
    ژانویه 4, 2021
    انشاالله بتونیم مثل گذشته در تورهامون در خدمتتون باشیم
    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید