کاریز آتی پرواز

شهر بالون‌ها – کاپادوکیا – ترکیه

کاپادوکیا (Cappadocia)یا کاپادوکیه منطقه‌ای باستانی و تاریخی ، در نزدیکی شهر گورمه (Göreme) ترکیه است.

در کاپادوکیا تنوعی از مناطق زمین‌شناسی به همراه تپه‌ها و خانه‌های لانه زنبوری شکل و تخته سنگ‌های بلند وجود دارد.

بالن سواری بر فراز این که شهری سنگی و پوشیده شده از صخره‌های بزرگ و کوچک و طبیعتی بکر که به دست مواد مذاب آتشفشانی در گذشته شکل منحصر به فردی به خود گرفته است، سفری به یاد ماندنی و لذت‌بخشی برای شما به ارمغان می‌آورد.

در این مقاله کاریز شما را با یکی از مکان‌های اسرارآمیز و جذاب توریستی در ترکیه آشنا می‌کند.

 

خرید-از-ترکیه-تور-ویزا

 

آب و هوای کاپادوکیا

شهر کاپادوکیا در آناتولی مرکزی در ترکیه واقع شده است و دره‌های عمیق، تپه‌ها، قله‌های آتشفشانی و صخره‌هایی سنگی دارد.

ارتفاع این شهر از سطح دریا هزار متر است و آب‌و‌هوای قاره‌ای دارد؛ در این منطقه تابستان‌ها گرم است و زمستان‌ها سرد و برفی.

زمستان‌ها معمولا دما به زیر صفر هم می‌رسد و تابستان‌ها دمای هوا به ندرت بالای ۳۰ درجه می‌رود. اما اختلاف دمای شب و روز در این  شهر زیاد است و باید در هر فصلی لباس مناسب به همراه داشت.

همچنین بارش باران نیزدر طول سال پراکنده است و تنها در تابستان به ندرت باران می بارد.

 

ویزا-تور-گردشگری-ترکیه

 

تاریخچه‌ی کاپادوکیا

فرسایشی که در طول قرن‌ها، چشم انداز باور نکردنی دره گورمی ترکیه و کاپادوکیا را شکل داده اما در آغاز قرن چهار میلادی انسان‌ها از دل طبیعت رد شدند و مشغول به ساخت یک مجتمع مسکونی و تونل های باورنکردنی در دل سنگ‌های نرم منطقه شدند.

فوران‌های آتشفشانی در این ناحیه باستانی، باعث شده که خاک این منطقه با خاکستر ضخیم پوشیده شود. به سنگ‌های نرم این ناحیه توف می‌گویند.

در بعضی قسمت‌ها که به شکل‌های مخروطی، ستونی، قارچ مانند و دودکشی و با ارتفاعی حدود ۴۰ متر هستند، تا آسمان پیش رفته‌اند. با این حال جدای منابع طبیعی، انسان‌ها، کارهای باور نکردنی را در کاپادوکیا ترکیه انجام دادند.

همچنین منطقه کاپادوکیا ترکیه مرز بین امپراتوری های بزرگ بوده؛ در ابتدا مرز یونانیان و ایرانی‌ها و بعدها یونانیان بیزانتین شد.

 این موقعیت‌های سیاسی اهمیت مخفی شدن در این ناحیه را برای مردمی که در اینجا زندگی می‌کردند، بالا برد. در نتیجه، شروع به کندن زمین و ساخت شهرهای زیرزمینی کردند. این منطقه در دوران اولیه مسیحیت، پناهگاهی مذهبی شد.

 در قرن چهارم، مسیحیانی که از آزار و اذیت حکومت رم فرار کرده بودند، وارد کاپادوکیا ترکیه شدند و جوامع مسیحی را در اینجا تاسیس کردند.

در کاپادوکیا کلیساهایی که مربوط به قرن هفتم میلادی با نقاشی‌های دیواری بیزانتی زیادی قرار دارد و به دلیل اینکه در انزوا قرار داشتند همچنان سالم باقی مانده‌اند. کاپادوکیا همچنین از جمله میراث جهانی نیز به شمار می‌آید.

مکان های دیدنی کاپادوکیا

 

رز سرخ-ترکیه-کاریز

 

دره‌های رز و سرخ

 تقابل رنگ خاک و سبز درختان بر زیبایی این دره‌ها افزوده است.

 این دره‌ها از باقی‌مانده‌های ، آتش‌فشان‌های کوه‌های اطراف در طول سال‌ها تشکیل شده‌اند.

 فرسایش‌های خاکی و بادی باعث شده تا مناظر این دو دره زیبا همچون تابلوهای نقاشی چشم نواز و دل انگیز باشند.

 بومیان محلی هم برای افزایش هر چه بیشتر جذابیت این منطقه اقدام به کشت محصولات مختلف کرده‌اند.

در میان این دو دره همچنین شاهد کلیساها و بناهای تاریخی بسیاری که با دست بشر ساخته شده اند هستید.

 

تور-ترکیه-کاریز-آتی-پرواز

 

دودکش‌های جن و پری

دودکش های جن و پری (Fairy Chimneys) ستون‌های سنگی زیبا به شکل قارچ یا دودکش‌های خانگی می‌باشند که توسط فرسایش آب، باد و باران در طی سالیان به وجود آمده‌اند.

این جاذبه زیبا در تعدادی از روستاهای منطقه کاپادوکیا به چشم می‌خورد. و مشابه این دودکش‌ها را می‌توان در کشورهایی همچون آمریکا و ایران یافت.

البته در تمام کشور‌ها افسانه‌هایی درخصوص این دودکش‌های جنی وجود دارد که شنیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

 

پاشابک-ترکیه-تور

 

دره‌ی پاشابگ

دره‌ی پاشابگ (Paşabaǧ) قله‌هایی سنگی به ‌شکل قارچ دارد که باعث شده به یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های کاپادوکیا تبدیل شود.

در اوایل دوره‌ی بیزانس، گروهی مذهبی که ملتزمین سنت سیمئون استایلایتز (St. Simeon Stylites) بودند، اتاقک‌هایی در بالای قله‌ها کندند تا بتوانند در تنهایی به عبادت بپردازند.

یکی از اتاقک‌های این راهبان را هنوز هم می‌شود دید. در نزدیکی پاشابگ و در فاصله دو کیلومتری از آن موزه‌ی فضای باز زلو قرار دارد که در یک مسیر واقع شده‌اند که می‌توانید از آن هم دیدن کنید.

 

ترکیه-تور-پاسپورت-کاریز

 

روستای گورمه

گورمه با اشکال و بافت‌های منحصر‌بفردش و معماری باستانیش از جمله نمونه‌های منحصربه فرد بناهای صخره‌ای در جهان است و لقب قلب کاپادوکیا ترکیه را به خود اختصاص داده است.

یکی از تفریحات و جاذبه های گردشگری در این روستا، پرواز با بالون بر فراز روستا است که زاویه دید جالب و منحصر به‌فردی را برای شما فراهم می‌کند و همچنین با پرواز بالون‌ها شاهد منظره‌ای شگرف و دیدنی خواهید بود.

نکته مهم درباره این شهر این است که جورج لوکاس کارگردان فیلم جنگ ستارگان تصمیم داشته که صحنه‌ای از این فیلم معروف را در کاپادوکیا فیلمبرداری کند که به او اجازه نداده‌اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید