کاریز

گردشگری و کرونا

گردشگری در دوران پس از جنگ‌های جهانی یکی از پویاترین بخش‌های درحال توسعه اقتصاد جهان محسوب می‌شود.

گردشگری در سطح جهانی رتبه چهارم و یا به روایت برخی از اندیشمندان رتبه دوم در بین مهم‌ترین صنایع صادرات کالا و خدمات را به خود اختصاص داده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد بر نقش گردشگری به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی تأمین معاش صدها میلیون نفر تأکید کرد ضمن اینکه موجب تقویت اقتصاد و رشد اقتصادی کشورها نیز می‌شود.

صنعت جهانگردی یکی از بزرگترین صنایع جهان بود. تا زمانی که در قرن 21 جهان ، با همه‌گیری COVID-19 روبرو شد.

بخش جهانگردی توسط COVID-19 ویران شد و پیش بینی شده است که 120 میلیون شغل در معرض خطر قرار گرفته‌اند و خسارت اقتصادی بیش از 1 تریلیون دلار را به این صنعت وارد کرده است.

کرونا، ویروسی است که از یک شهر بزرگ در مرکز چین آغاز شد و به طور شگفت‌انگیزی اکثر کشورهای جهان را درگیر خود کرد. متاسفانه کشور ما نیز از این امر مستثنی نبوده و این ویروس حدود یکسال است که در کل دنیا درحال جولان است.

ورود این ویروس به ایران اثرات منفی زیادی را با خود به همراه آورده که قطعا شامل حال صنعت گردشگری نیز شده‌است و حتی می‌توان گفت به‌مراتب بسیار بیشتر از سایر دسته‌های شغلی آسیب دیده است.

به دلیل محدودیت‌های اعمال شده در مدت وجود کرونا در جهان و تکثیر کرونا که به سرعت در سراسر جهان گسترش می‌یابد ، مسافرت‌های بین‌المللی متوقف شده‌اند ، در نتیجه ورود گردشگران بین المللی تقریباً 60 درصد از پنج سال اول سال 2020 عقب مانده است و طبق تحقیقات به عمل آمده به این نتیجه دست یافته‌اند که با توجه به شیوع گسترده COVID-19 این صنعت 20 سال عقب افتاده است.

این درحالی است که بسیاری از کشورها تلاش می‌‌کنند محدودیت سفر را مهار کنند.

همچنین گردشگری جهان ، با وجود همه قدرتی که دارد ، یک بار در سال 2003 ، به دنبال شیوع بیماری سارس نیز دچار مشکل شد اما این بیماری 29 کشور را آلوده کرد ، ولی هتل‌ها تعطیل نشدند و پروازها لغو نگردید و تنها با افت تقاضا روبه‌رو گشت و صنعت گردشگری جهان را با حدود 50 میلیارد دلار ضرر مواجه کرد.

یک تأثیر احتمالی طولانی مدت COVID-19 کاهش سفرهای تجاری و کنفرانس‌های بین المللی و افزایش معادل‌های آنلاین و مجازی آن‌ها بوده است.

نکته‌ی دیگری که می‌توان مطرح کرد این است که با توجه به پیش‌رو بودن تعطیلات سال نو و علاقه به سفرهای نوروزی باید به این نکته توجه کرد که ممکن است سفر کردن به دلیل قرار گرفتن افراد در شرایط آب و هوایی متفاوت منطقه مبدا با منطقه مقصد مسافران را بیشتر مورد تهاجم ویروس‌ها قرار می‌گیرند.

اما نکته‌ای که در این میان امید را در دل‌هایمان زنده نگه ‌‌می‌دارد این است که با رعایت نکات بهداشتی اولیه به راحتی ‌‌می‌توان از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد و بسیاری در تلاش هستند این تهدید را به فرصت تبدیل نمایند.

 

 

گردشگری-سفر-کرونا

 

 

وظیفه ساکنان شهر‌های توریستی و مسافران

شیوع کرونا خسارت زیادی به گردشگری وارد کرده است، این درحالی است که بسیاری معتقدند گردشگری دلیل اصلی شیوع کرونا بوده است و فردی که ناقل این بیماری بوده با سفر به شهرها و کشورها و حتی قاره‌های دیگر این بیماری را منتشر کرده‌اند.

در کنار همه توصیه‌ها‌ ساکنان شهرهای توریستی نیز باید تما‌‌می‌ اصول اولیه بهداشتی را رعایت کنند و اگر در مسافران و افراد غریبه علائمی ‌مانند سرفه و عطسه مکرر مشاهده کردند، به صورت جدی از آنها دوری کنند.

علاوه بر اینها، بر همه واجب است همواره یک و نیم متر فاصله خود را از افراد مشکوک به ابتلا به کرونا و افراد غریبه حفظ کرده و تا جایی که امکان دارد از تماس با آنها پرهیز کنند و به هیچ وجه استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

همچنین مسافران شستشوی مداوم دست‌ها و یا ضدعفونی کردن با مایع حاوی حداقل 60 درصد الکل را فراموش نکنند.

نکته حائز اهمیت دیگر این است که قبل از سفر به مدت حداقل 2 هفته کمتر در اجتماعات شرکت کرده همچنین بعد از سفر نیز چند روزی از ارتباط با دیگران پرهیز نمایند.

توصیه کاریز در این مدت به شما عزیزان این است که تا حدامکان سفرهای مجازی را در این دوران شیوع جایگزین سفرهای فیزیکی خود کنید.

 

 

کاریز-تور-مسافرت-مسافر-کرونا

 

 

آژانس کاریز در دوران شیوع کرونا

همه ما در مجموعه کاریز بابت مسائل پیش آمده در خصوص شیوع ویروس کرونا که از کشور چین شیوع پیدا کرده و ایران عزیزمان را هم تحت تاثیر قرار داده ، و باعث شده بسیاری از هموطنانمان جان خود را از دست بدهند واقعا متاثر هستیم.

آژانس کاریز در این روزهای سخت کرونایی همواره در کنار شما بوده و خدمات خود را حتی بهتر از روزهای قبل از کرونا برای رفاه حال شما عزیزان ، در اختیارتان قرار می‌دهد.

بهترین فرصت در این روزها اخذ ویزای کانادا و انگلیس است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در این خصوص با مشاوران ما تماس حاصل فرمائید.

 

 

 

کاریز شما را در گرفتن ویزای شنگن ، راهنمایی می‌نماید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید